Counter-Strike 1.6
mapok:
de_tuscan
de_inferno
de_nuke (drax verzió)
de_dust2 (drax verzió)
de_train (drax verzió)
Típus: 5 az 5 elleni küzdelem (5 fő/csapat, csapatjáték)
Rendszer: MR15 (2x15kör)
Köridő: 1 perc 45 másodperc
Kezdőpénz: 800$
Késkör: nincs (sorsolással döntjük el ki kezd Terroristaként)
Hosszabbítás: MR3/10000$ utána MR1/10000$ (a 22. nyert körig)
görgöre nem lehet guggolast bindelni
bunnyhop engedelyezve
lebonyolitas: csoportmeccsek + 16 csapatos DE
Counter-Strike:Source
mapok:
de_tuscan
de_inferno
de_nuke
de_dust2
de_train
Típus: 5 az 5 elleni küzdelem (5 fő/csapat, csapatjáték)
Rendszer: MR15 (2x15kör)
Köridő: 1 perc 45 másodperc
Kezdőpénz: 800$
Késkör: nincs (sorsolással döntjük el ki kezd Terroristaként)
Hosszabbítás: MR3/10000$ utána MR1/10000$ (a 22. nyert körig)
crouchbug tiltva
bunnyhop tiltva
zblock 4.4 elég friss, így jelenleg Bandi és Kodi még egyeztet. Amennyiben elfogadásra kerül, úgy a meghírdetett tíltások is benne lesznek.
lebonyolitas: csoportmeccsek + 16 csapatos DE
Call of Duty 4:
mapok:
mp_backlot
mp_crash
mp_crossfire
mp_district
mp_strike
Játék mód: Search & Destroy
Csapatok: 5 az 5 elleni küzdelem (5 fő/csapat, csapatjáték)
Formátum: MR12 (2x12 kör)
Versenymod: PROMOD (legújabb verzió)
Késkör: van
Hosszabbítás: MR3/10000$ utána MR1/10000$ (a 22. nyert körig)
Anticheat: PunkBuster
Lebonyolitas: csoportmeccsek + 16 csapatos DE
Call of Duty 2
mapok:
mp_burgundy
mp_toujane
mp_matmata
mp_carentan
mp_dawnville
Játék mód: Search & Destroy
Csapatok: 5 az 5 elleni küzdelem (5 fő/csapat, csapatjáték)
Formátum: MR12 (2x12 kör)
Versenymod: PAMD 1.05
Késkör: van
Hosszabbítás: MR3/10000$ utána MR1/10000$ (a 22. nyert körig)
Anticheat: PunkBuster
Lebonyolitas: csoportmeccsek + 16 csapatos DE
Öltöző bérlés
Mivel sokan nem akarnak majd szállást bérelni a környéken illetve cuccaikat is elzárva szeretbnék tartani a LAN ideje alatt, lehetőség van számukra öltözők bérlésére. Az alábbi feltételekkel az alábbi árakon:
Nagy öltöző : 18 000Ft
Közepes öltöző : 16 000Ft
Kis öltöző : 14 000Ft
Mindegyik öltözőben kb egy csapat fér el.
Az öltözőkben külön zuhany és wc van, viszont nincs bennük ágy, így matrac és/vagy hálózsákot hoznotok kell.
Foglalást csak azok a csapatok küldhetnek, amelyek Befizetett státuszban vannak.
A foglalást a csapatkapitány teheti meg a csapatkapitányi felületen.
A bérleti díjat a helyszínen kell kifizetni.
Foglalt öltözőt a rendezvény előtt két héttel lehet csak lemondani.
Ezt követően csak az öltöző bérleti díjanak megfizetésével léphet be a csapat be a rendezvényre.
Szállás
Ugyan a helyszínen igen szűkösen de el lehet dőlni imitt amott mégis aki szeretne szállást keresni annak az internethez kell nyúlnia. Erre egy külön fórumtémát is nyitottak a szervezők, amibe ötleteiteket írhatjátok le vagy akár szemezgethettek mások felajánlásaiból.
Compo gép bérlés
A LAN ideje alatt a Vist@NetCafe jóvoltából lehetőségünk van compo gépek bérbe adására.
A gépek AMD Athlon 6000+ processzorral és 8600GTS videókártyákkal vannak felszerelve, amelyhez 17" LCD monitor tartozik.
Compo gép bérleti díja: 11000Ft/gép/3nap
(külön bérlés esetén: 6500Ft/monitor vagy 6500Ft/gép)
Az eszközöket vagy az egész gépet csak azok a csapattagok tudják lefoglalni akik csapata már Befizetett státuszban van.
A foglalást a saját profilod felületén tudod megtenni.
A bérleti díjat a helyszínen kell kifizetni.
Foglalt eszközt vagy gépet a rendezvény előtt két héttel lehet csak lemondani.
Ezt követően csak a bérleti díj megfizetésével léphet be a csapattag a rendezvényre.
zBlock 4.4
Bizony élesben LAN-on is megtapasztalhatjátok a zBlock legújabb verzióját (ha addig nem adnak ki újabbat). Ezzel együtt tehát el lehet felejteni a nyuszizást és a gugolásbug kihasználását Counter-Strike: SOurce-ban. Ehhez kapcsolódóan pedig jöjjön KODIAK monológja a szabályok kialakításáról.
Szabályok kialakítása
Egy következetes szabályrendszer kialakítása nagyon érdekes és kihívásokkal teli feladat, hiszen meg kell találni azt az egyensúlyt ami a lehető legegyenlőbb feltételeket biztosítja a játékosoknak egy fair küzdelemhez, amiben a lehető legjobban felkészült, legügyesebb és legrátermettebb csapat fog végül kikerülni győztesen. Mindemellett figyelembe kell venni azt is, hogy beleférjünk egy meghatározott időkeretbe ami a rendelkezésünkre áll, valamint azt, hogy verseny lebonyolítható legyen viszonylag kevés felügyelő adminnal.
Versenyképesség
Fontos szempont a fentieken kívül, hogy a magyar scene megőrizze nemzetközi versenyképességét.
Ahhoz, hogy olyan magyar bajnoka legyen a BECUP-nak aki a befektetett sok gyakorlást a verseny után külföldön is kamatoztatni tudja, fontos, hogy a BECUP szabályzata köszönő viszonyban legyen a nagy külföldi versenyek szabályzataival. A sok hónapos gyakorlás mit sem érne, hogyha a BECUP kedvéért de_cpl_millre készül minden csapat amikor az összes nagyobb külföldi verseny már de_cpl_mill helyett de_tuscant választotta versenymapnak.
Most jönne az a rész amikor könnyek között mesélem el, hogy évek óta nincs lehetősége magyar CS csapatnak kijutni a legnagyobb nemzetközi versenyre a WCG-re, de ennek részletezésétől most megkíméllek titeket. (Én személy szerint még mindig a WCG-t tartom etalonnak, ha LANról van szó. Ez a legnagyobb és legrégebben stabilan működő nemzetközi versenysorozat.)
Amikor a BECUP 2007 szabályzatát megírtam, akkor az összes akkori nagyobb lan szabályzatát figyelembe véve alakítottam ki a szabályokat, minden egyes alkalommal amikor a BECUP szabályzata frissül, utána nézek a nemzetközi trendek alakulásának más nagy LANok szabályzatait ellenőrizve. Ennek hatására került be a de_tuscan idén a versenymapok közé.
A Valve és a játékegyensúly
Sokan írták, hogy a Valve által kialakított játékegyensúlyt felborítja a bunnyzás. Inkább úgy fogalmaznék, hogy az eddig megszokott játékmenetet borítja fel a bunnyzás, ugyanúgy, ahogy a dragshot is felborította a játékmenetet amikor elterjedt. Tény ami tény a Valve cs 1.6-ban mindkettőt, próbálta visszaszorítani, a bunnyzás ellen többször is beépített lassító mechanizmusokat, a noozoom kompenzálására pedig lassította az awm lövésgyorsaságát. Azt gondolom, hogy aki kitartóan gyakorol, hogy jól ugráljon attól nem fair elvenni ezt az előnyt, főleg úgy nem, hogy a WCG-n sincs tiltva a bunnyzás. Bunnyzás tehát nem lesz tiltva 1.6ban.
Update: Sourceban a bunnyzás be lesz tiltva, mivel az egyik nagyobb nemzetközi LANon sincs engedélyezve.
Görgőre bindelés
Sourceban is és 1.6-ban is problémás témakör a görgőre bindelt parancsok kérdésköre. Azt egyértelműen ki lehet jelenteni, hogy a guggolást nem szabad görgőre bindelni, mert ellentmond a guggolás funkciójával. Hiszen a guggoláshoz folyamatosan kéne nyomva tartani a gombot amire a görgő nem alkalmas. Az ugrás görgőre bindelése nem ennyire egyértelmű, de mivel görgővel bunnyzni nagyon egyszerű, szinte semmilyen gyakorlást nem igényel, így az az álláspont ami miatt a bunny legitimitást nyert, mégpedig hogy ügyesség és gyakorlás kell a megfelelő használatához, elvesztené hitelét, ezért az ugrás görgőre bindelése is tiltott.
Késkör vagy cointoss
A késkör mint oldalválasztási megoldás, egyszerűen komolytalan. Netes versenyeken fun LANokon elmegy, mert vicces, de magára valamit is adó versenyen nincs helye szerintem. A késkörnek nincsenek egyértelmű szabályai. Egyáltalán nem mindegy, hogy melyik pályán játsszák a késkört, az sem mindegy hogy ki milyen oldalon kezd, vagy hogy a pálya melyik részére megy a két csapat késelni, az sem tisztázott, hogy mi van akkor ha letelik az idő. A pénzfeldobás teljesen egyértelmű, a rendszer kiválasztja ki lesz T és ki lesz CT, ráadásul időbe sem kerül.
Guggolóbug
A legkevesebb magyarázatot azt hiszem a guggolóbug tiltása kíván. Olyan bug kihasználásnak minősül, mint a falon átnézés