Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Általános 2011. március 05. 0 hozzászólás
 

Szinte minden nagyobb, játékokkal foglalkozó sajtót elért a "golyózápor" szele, ezért mi sem mehetünk el szó nélkül a nemrég megjelent FPS király, a Bulletstorm mellett. Az Epic Games tulajdonában álló

Szinte minden nagyobb, játékokkal foglalkozó sajtót elért a "golyózápor" szele, ezért mi sem mehetünk el szó nélkül a nemrég megjelent FPS király, a Bulletstorm mellett. Az Epic Games tulajdonában álló People Can Fly csapata valami egészen újat és egyedit akart alkotni, ami sikerült is nekik: létrehoztak egy olyan gyilkolós játékot, ahol nem a hullák száma, hanem kivégzésük minnél érdekesebb módja adja meg a kellő hangulatot. Hogy ez mit is jelent pontosan, és mitől más a Bulletstorm, mint egy szokványos FPS? Jelen tesztünkből kiderül!

Tovább...
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Sn00PiG


A történet

A 26. században járunk, ahol a Bolygók Konföderációját egy titkos elit alakulat, a Dead Echo védelmezi. A játékban ennek a csoportnak a vezetőjét, Grayson Hunt-ot alakítjuk, aki társaival együtt szembefordul közvetlen felettesükkel, Sarrano tábornokkal, miután nyílvánvalóvá válik számukra, hogy az általuk elvégzett feladatok több tízezer ártatlan ember halálát okozták. Nagyjából 10 évvel később, mikor végre alkalmuk nyílik bosszút állni volt munkaadójukon a saját hajójuk is megsérül, és lezuhannak a Stygia nevű bolygóra, amit elleptek a mutáns-törzsek, bűnözők és túlméretezett szörnyetegek. Ráadásul a fél csapat odaveszett a zuhanás utáni zűrzavarban, és egyetlen megmaradt társunk, Ishi is csak úgy élhette túl sérüléseit, hogy hiányzó testrészeit és agyának egy részét mechanikus részekkel pótolták, ami az elmeállapotára sajnos nem lett túl jó hatással.

Feladatunk a bolygóról való kijutás, mindeközben még Sarrano szintén ide zuhant gépéről érkező harcosok módszeres felaprítása, valamint természetesen maga a tábornok elfogása is. Izglamakban tehát bővelkedünk, ráadásul a sztori végén kapunk még egy csavart is, ami akár arra is utalhat, hogy hamarosan egy második rész is készülőben lehet.

A játékmenet

A játék irányítását a sztorivonalon haladva fokozatosan ismerjük meg, eleinte csak az alapvető tevékenységeket mutatják meg számunkra, mint például a célzás, a futás, a csúszás, vagy a később hatalmas szereppel bíró rúgás használatát. Ahogy haladunk előre, úgy ismerkedhetünk meg újabb és újabb fegyverekkel, no és persze a Leash nevű okos kis szerkezettel: egy kézre erősített kommunikátorról van szó, melyből egy kellően hosszú energianyalábot ostorszerűen kilőve ránthatunk meg dolgokat, illetve persze ellenségeinket is. Természetesen puritán fegyvereinket idővel fejleszthetjük is, amit az utunk során összegyűjtött pontjaink elköltésével tehetünk meg az úton-útfélen felbukkanó Dropkit egységek segítségével. És itt jön a Bulletstorm igazi erőssége, ugyanis a pontokat nem egyszerű gyilkolásért kapjuk, hanem a minnél stílusosabb kivégzésekért (eredeti nevén "Kill with Skill"), melyek tárházát a Skillshot rendszer foglalja magában.

A Skillshot rendszer

Az ellenségek megölésére gyakorlatilag minden környezeti tényezőt felhasználhatunk a saját fegyvereinken felül: belerúghatjuk őket elszakadt elektromos vezetékekbe, nekiránthatjuk őket hatalmas kaktuszoknak, de akár szimplán lerúghatjuk őket egy magaslatról. Azt, hogy milyen kivégzésért hány pontot oszt ki nekünk a játék, azt a Skillshot rendszerben tekinthetjük meg, ahol igen ötletes halálok is megtalálhatóak. Természetesen minnél brutálisabban és megalázóbban végzünk áldozatunkkal, annál több pontra tehetünk szert, amit a Dropkit állomásoknál igen értékes fejlesztésekre, vagy akár szimplán töltényekre is elkölthetünk. A kivégzés elindításához csak telibe kell rúgni ellenfelünket (szimplán vagy becsúszva), vagy a Leash segítségével magunkhoz rántani - ettől áldozatunk lassított felvételben zuhan tovább, és amíg ez az állapot tart, addig kedvünkre szedhetjük őt darabokra. Útközben kisebb-nagyobb főellenségekkel is dolgunk akad, őket ugyan nehezebb megölni, de gyengepontjaikat rendszerint valahogy megjelöli a játék, és megölésükért az átlagosnál jóval több pontot kapunk.

Játékmódok

Amellett, hogy a játék egyjátékos kampányként is végigjátszható, a készítők tartogatnak számunkra még érdekességet, nevezetesen az Echoes módról van szó. Itt a lényeg az, hogy miközben végighaladunk a történeten minnél több pontot szerezzünk, valamint ezt minnél kevesebb idő alatt tegyük meg. Lehetőségünk van természetesen az eredményeinket online összehasonlítani másokkal, akár barátainkkal is a Live rendszeren keresztül. No és nem mehetünk el szó nélkül az online multiplayer móka mellett, ahol a Skillshot rendszert valódi embereken is kipróbálhatjuk, és valójában ez jelenti a játék garanciáját arra, hogy jóideig nem fogjuk tudni megunni, főleg mivel a játék nem csak a Windows Live, de a Steam rendszerén keresztül is megvásárolható.

Grafika és hangok

A játék a már bevált UnrealEngine 3.5 motorra építkezik, és bár nem egy mai darabról van szó, ettől függetlenül a látvány néhol szinte elképesztő: hatalmas, jól felépített területek, gigászi méretű mozgó pályaelemek, ellenségekből is kapunk részletesen kidolgozott, hatalmas monstrumokat, és effektek terén sincs oka panaszra a Bulletstorm-nak. Külön megjegyezném, hogy a területek nagy része akár porig rombolható, amit néhol fel is kell használnunk a játék során. Mindehhez természetesen pluszként megjelenik a mai trendeknek megfelelően a teljes sztereoszkópikus 3D támogatottság.

Hangok terén is sikerült alkotniuk a People Can Fly-nál: Grayson és Sarrano szinkronhangja is abszolút illik az adott karakterhez, Ishi félig robot-félig ember hangja pedig nem egyszer a frászt hozza a publikumra. Itt jegyezném meg, hogy elég durva nyelvezete van a játéknak, ezen a téren erős 18+, de ez szintén hozzá tartozik a hangulat megteremtéséhez. Effektek terén sincs ok a panaszra, személy szerint egy 7.1 fülhallgatóval próbáltam ki a Bulletstorm-ot, és nagyon jól lehetett érzékelni a teret és az irányokat, a fegyverek hangjai is nagyon el lettek találva, és ehhez jönnek még a kivégzésekkel járó "trancsír" hangok, amik szintén elég jól sikerültek.

Apróságok

Külön részt hagytam a tesztben az olyan apró dolgoknak, amitől abszolút egyedivé válik a játék. Ilyenek például az olyan átvezető elemek, amikor "be kell avatkoznunk", vagyis hiába van előre megírva az esemény, a megadott pillanatban cselekednünk kell ahhoz, hogy elérjük a kívánt hatást. Megemlíteném még az úgynevezett "action-focus"-t is, ami annyit tesz a gyakorlatban, hogy miközben vígan menetelünk a pályán, egyszercsak egy hirtelen esemény megszakítja a nyugalmat, és ilyenkor a jobb egérgomb segítségével fókuszálhatunk a történés középpontjára. Minnél hosszabb ideig fókuszálunk a megfelelő pillanatban, annál több pont üti a markunkat. Rengeteg ilyen kis aprósággal találkozhatunk, de nem akarok poéngyilkos lenni, mindenki nézze csak meg maga, milyen érdekességeket tartogat még számunkra a játék!

Összegzés

A készítők célja egy igen ütős, egyedi stílusú FPS megalkotása volt, és úgy gondolom, hogy nyugodt szívvel kijelenthetem: sikerült nekik. A Bulletstorm egyedi harcrendszerével, a grafikai motor korához képest elképesztő látványvilággal és csavarokkal megtűzdelt történetével igen kellemes szórakozást nyújthat mindenki számára. A People Can Fly csapatának sikerült bebizonyítania, hogy jó ötletekkel akár egy egész stílust meg lehet újítani, és órákra a monitor elé szögezni a stílusosan gyilkolni vágyó embereket!

Rendszerkövetelmények:

Minimális gépigény:
CPU: Intel Core 2 Duo, AMD Athlon X2 - 1.6 GHz vagy nagyobb
RAM: 1.5 GB
VGA: DirectX 9.0c kompatibilis, 256 MB VRAM; NVIDIA GeForce 7600 GS, ATI Radeon HD 2400 Pro 256 MB, vagy nagyobb
OS: Windows XP (SP3), Windows Vista (SP2), vagy Windows 7
HDD: 9 GB szabad hely

Ajánlott gépigény:
CPU: QuadCore 2.0 GHz
RAM: 2 GB
VGA: DirectX 9.0c kompatibilis, 512MB VRAM; NVIDIA GeForce GTX260, ATI Radeon 4870, vagy nagyobb
OS: Windows Vista (SP2) vagy Windows 7
HDD: 9 GB szabad hely

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 3661
 
1586
 
 
 
kép 227
 
2097
 
 
kép 5430
 
2837
 
 
 
CSO2 Italy Art 2
 
1649
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu