Mivel az eddig verziók nem azt nyujtották, amit a nagyközönség elvárt tőlük, így sokan már le is mondtak erről a változatról. Nézzük, meg lehet e őket győzni arról, hogy a mostani verzió érdemes arra, hogy kipróbáljuk?
Játékmenet
A legnagyobb problémát az okozta Alex Garfieldnak és csapatának, hogy az 1.6-os játékmenetet átültesse a HL2-es motorra.
Míg az előző változatok gyakorlatilag nem voltak mások, mint Source klónok, és nem sikerült megragadni az 1.6 valódi lényegét, jellemzőit, addig az új verzióban úgy néz ki, végre sikerült mindezt eltalálniuk.
Az első dolog, amit a játékba belépve észrevett a tesztelő, hogy a mozgások, és az ehhez társuló hangok hátborzongatóan hasonlóak a nagy elődéhez. Persze van még javítanivaló, mint pl a megállás, amikor futáskor leguggol a karakter, vagy a crouch hop, silent run stb.
A többi főbb jellemző is változott az előző bétához képest. A hitboxokon és a recoilon is javítottak, bár még mindig nem teljesen 1.6-os, de a változtatások biztatóak a jővőre nézve. Még néhány fejlesztés ezeken és az animációkon, és akkor azt kapjuk, amit megígértek.
Crouch hop
Silent run
Grafika
Akiket idegesít az, hogy tele vannak a pályák mindenféle "szeméttel", azoknak örömhír, hogy a hordók, tragacsok és egyéb állatfajták nem fogják zavarni. Bár, ha jól emlékszünk itt a szerkesztőségben, akkor ezekkel az előző verziókban sem találkoztunk.
A cikk szerzője három pályát próbált ki. A legnagyobb változás de_infernon történt, bár eddig is itt voltak a legnagyobb különbségek 1.6 és source között, így nem meglepő, hogy ezen a pályán a legszembetűnőbb a különbség.
Természetesen nem csak a pályákban történtek változtatások. A fegyverek is újra lettek modellezve, a flash animáció kezd hasonlítani az eredetiére, a hangtompító feltétele is az 1.6-ost idézi. A radar viszont különbözik, de aki játszott már a Promoddal, annak ez nem újdonság, aki viszont még nem próbálta, annak eláruljuk, hogy a radaron társainkat név szerint is meg tudjuk nézni, ki merre van. Az eredményjelző eddig sem zavart senkit sem, a Valve szakemberei is így gondolhatták, amikor átültették a HL2-es motorra kedvenc játékunk. Szerencsére számolgatnunk még mindig nem kell, sem ez miatt a tabulátort nyomkodnunk, hiszen az időjelző mellett látható, melyik csapatban hányan vannak még a pályán. Ha mégis kíváncsiak lennénk, ki mennyi energiával szaladgál még, akkor ezt az eredményjelzőn megnézhetjük.
Egy későbbi update-ben pedig már azt is tervezi Garfield, hogy a csapattársak aktuális pénzét is láthatjuk, így kör elején nem kell azzal foglalatoskodnunk, hogy beírkájuk, hogy is állunk anyagilag, ez pedig nem csak nekünk, de az irányítónak is nagy segtség.
Egyebek
A régebbi Promodok egyik nagy hibája volt, hogy iszonyatosan bugosak voltak. Mivel ez is csak béta, így ezen a téren is vannak még hiányosságok, de fényévekkel jobb elődeinél. A szerverhez lehet csatlakozni, fegyvert lehet vásárolni. Az egyik ilyen probléma, hogy ha egy antiterrorista halott, akkor nem látja, ha egy terrorista felveszi az elejtett bombát. Ha jobban belegondolunk, ez nem is olyan nagy hiba, hiszen 1.6-ban sem láthatjuk ezt. Egy másik ilyen, hogy source-ban nem kell a fegyverekbe külön megvásárolni a tárakat, nem kell ezekért külön navigálgatni a menükben. Talán ez majd egy későbbi Promodban javításra kerül. Szerencsére spawnoláskor már nem fordulhat elő, hogy valamelyik falban ébredünk.
Konklúzió
A játék sokat javult az előző verzióhoz képest, de még most sem azt nyújta, mint az 1.6. A jó hír az, hogy a Promod egyre közelebb kerül ahhoz, hogy mindkét játékból átemelje a jó dolgokat, és így egy egyedi játékot kapjunk. Egyre inkább úgy tűnik, hogy Garfieldnak és csapatának a kemény munka végül is kifizetődő lesz. A későbbi javításokkal talán elérhetik azt, amiért ezt az egészet elkezdték, azaz hogy egy olyan játékot kapjunk, amit mindkét közösség elfogad, és szívasen játszik vele. Egyszer talán majd a versenyeken is ez a változat fog visszaköszönni.
Az új béta valamikor a közeljövőben lesz elérhető a nagyközönség számára is.