Első megkérdezettem Res1st volt, akit úgy vélem senkinek sem kell bemutatnom. Elsődleges kérdésem felé irányulva az volt, hogy mik a tapasztalatai az update-el kapcsolatba és milyen jövőt jósol a régi-új játéknak.
Az mindenféleképpen pozitív, hogy a valve elkezdett foglalkozni a játékkal komolyabb szinten, mert ugye ennek köszönhető az update is, de én nagyon úgy érzem, hogy sokkal inkább dolgoznak a saját pénztárcájukra, mint egy jobb játékra, mert ezzel az achievement újítással sokkal inkább a casual gamerek felé nyitnak, mint a meglévő scene felé. Az eddigi sok bughoz most még hozzáadhatunk vagy 2 oldalnyit az update-nek köszönhetően, szóval egyáltalán nem vagyok boldog tőle. Nem tudom, hogy meg fogom tudni-e szokni ezeket az újításokat, mert olyan mintha eddig 1.6-oztam volna és most elkezdek sourceozni. Nagyon furcsa az egész, reméljük kijavítják a sok hibát, mert ha nem akkor nagyon csúnya vége lesz az egésznek szerintem.
Következő célpontom SESSA volt, aki csapatával megjárta az ICL 6. állomását. Nemcsak megjárta, hanem az első helyen végeztek, amihez ezúton is gratulálunk nekik! Ennek apropójából érdeklődtem, hogyan zajlott a már frissített játékkal a lan. Sok idő nem volt megszokni az updatet, hiszen a verseny kezdete előtti napon jelent meg. Ennek is köszönhető az a pár hiba, melyeket SESSA említ.
Szerintem semmi gond nem volt a játékkal. Igaz az elején szó szerint 1-2szer átlőttünk az embereken, de ez későbbre megváltozott. Jött frissítés, állítottak a szervereken, szóval minden gond megoldódott. Mindemellett nukoen nehezebben lehet csatiból felmenni a létrán fenti lerakóra, valamint az awp sebzése is jócskán csökkent ajtón át. Egyet hiányolok a játékból, amit sajnos gyárilag kihagytak belőle, az pedig a pause. Buktunk is miatta 5-6 kört, mert Skorpio gépe pont a döntőben mondta be többször is az unalmast. Összességében elégedett vagyok az update-el. A következő hetekben még jó pár frissítés várható szerintem. Ha kész lesz ez a rendszer, mindenki elégedett lesz vele, és tökéletesen játszható lesz.
Harmadik megkérdezett alanyom dN volt, aki jelenleg is a n1ce-6aming csapatát erősíti. Igaz a legutóbbi ICL-en ők sem képviseltették magukat (mint ahogyan a Redstars Gaming sem), mégis meghatározó szerepet tölt be csapata a hazai CSS közösségben, így kézenfekvő volt, hogy őt is szóra bírjam.
A magyar szarozással ellentétben, én személy szerint elégedett vagyok az update irányával, amelyet képvisel. Az más kérdés, hogy a rengeteg bug miatt 1 hete nem tudunk játszani szó szerint játszhatatlanná tette a játékot: modellek eltűnése, szellemmodellek megjelenése, crouch, jump bugok, laghalmazok, faltextúrák eltűnése. Viszont kevesebb a fej mögé lövős fejes, és ritkább az átfutott a golyón érzés is. Emellett én a dual támogatással fpst is nyertem 20-30-at bár a lagnak köszönhetően ezt a játék folyamatosságában annyira még nem lehet észrevenni. Összegezve: Ha kijönnek a javítások sokkal használhatóbb játékot kapunk, mint eddig valaha.
A WiLD Multigaming css alakulatát vezető David véleményére is kíváncsi voltam, hiszen ők is megjelentek a lanon, így értékes tapasztalatait osztja meg velünk.
Véleményem szerint remek ötlet volt az update ha az elkövetkező frissítések javítják a jelenlegi hibákat és egy kicsit versenyszerűbbé teszik. az elején a halállal voltak problémáim, mert a hullák scriptesen haltak de lanon a synhostingosok felvilágosítottak, hogy csak más szerverről töltsem le a frissítést és jó lesz. Nekem azzal a kérdéssel, hogy adja e vagy nem, problémám nincs nekem ugyan olyan, mint előtte. Az fps-em több és szerintem a játék kinézete is jobb lett. Mindenképpen hátrány hogy a lanon a szerver config nem volt a legjobb az update miatt, de minden elismerésem a configosoknak mert a lehető legjobban megoldották a helyzetet, mert szarból nem lehet várat építeni de azért egy kis faviskót össze dobtak nekünk. A játékos részéről pedig annyit hogy kisseb hibákat leszámítva szerintem teljesen jó, és játszható.
Mai cikkem utolsó alanya HsP[A] volt, akinek neve szintén régóta fellelhető a css scene-ben. Nos az ő véleménye és meglepedtsége rengeteg játékos gondolatait tükrözheti és biztosan sokan egyetértenek vele.
Amikor meghallottam, hogy valami újítást terveznek örültem neki, de nem gondoltam, hogy ilyen hamar ki is adják...de miután kipróbáltam a játékot már nem voltam annyira boldog, mert abszolút nem erre számítottam. Ez az achievementes dolog pedig csak hab a tortán számomra.. bugokról nem is beszélve... igazából meg kéne kérdezni az illetékeseket, akiknek ez eszébe jutott, hogy egy jól bevált játékot ilyen szinten elrontani, hogy lehetett nem értem. Ha ezt a tömérdek hibát kijavítják, még talán lehet, hogy pozitív is lesz a véleményem róla, de jelenleg elég sűrűn undorodom a kedvenc játékomtól. Ha én tervező lennék egy ilyen cégnél mindenképp megkérdeztem volna olyan embereket, akik profi szinten űzik ezt a játékot és kikértem volna a véleményüket, hogy mit hogyan merre... nem pedig a hasamra csapok és akkor TF 2 go bele.
Ebbe a részbe ennyi fért, de ha van rá igény, akkor a következő részben kitérőt teszünk a "Counter Strike: Orange Box" és a PROmod viszonyára is, valamint megpróbálok szórabírni egy vélhetően "szakmailag" jobban hozzáértő személyt.