Sokat hallani mostanság az erőszakos videojátékokról, vannak persze realisták is, akik szerint nem minden jó rossz. És végre itt egy tárgyilagos kutatás is, melyben az idősebb korosztály segítése a téma. A Nemzeti Tudományos Alap két millió dollárt adott 2 egyetemnek (1-1), hogy fényt derítsenek arra, hogy a videojátékok vajon fejlesztik-e az idősebbek gondolkozását/agyműködését, és ha igen miként.
Boom Blox nevű Wii játékot fogják majd használni a kutatás folyamán. Maga a kutatás 4 évig fog tartani, a sorozat része N.C. State és a Georgia Tech. Az első lépésként azt kutatják, hogy a játék mely részletei fejlesztik a memóriát, reakció időt, a problémamegoldást és a kritikus gondolkozás képességét. A kutatok arra törekednek, hogy megfelelően precizitással tudják analizálni az effektív gondolkodást és agyműködést serkentő játékot lehessen készíteni a következő időkben.
Ezek után következhetnek az észlelést fejlesztő videojátékok, és csak ez után fejlesztik ki a javaslatcsomagot, amivel az idősebb felnőttek számára lehet újfajta videojátékot fejleszteni. Továbbá fejlesztésre kerül egy prototípus is. Az N.C. State szállítja majd az analízist, míg a Georgia Tech fejleszti majd a játékot, így teljesen összhangban lesz - tehát gyorsabban folyik a munka. A kutatást idén szeptemberben kezdik, és 2013.augusztusig tart.
A videó játék fejlesztésének ez egy mérföldköve, mert a Wii-t már nem csak a fizikai gyógyításra használhatják már, hanem szellemi éberségre is. A fejlesztés mellet szól még az is, hogy egy üzletileg sikeres játékkal kezdik a kutatást nem pedig egy "noname"-el, ezzel is előrelendíti a játékfejlesztést világszerte. Ezzel talán a videojátékok iránti negatív gondolkodást is megváltoztatják.
A videójátékok immáron mindenkié lettek - nem számít többé az életkor, a lényeg, hogy élvezzük a játékot! S ha a játék még jót is tesz, attól csak jobb lesz mindenkinek!