A
HL Fallout adott hírt egy a Valve Szoftverfejlesztőjével Gary McTaggart-al készített interjújáról, amiből fény derül a hamarosan megjelentő Half-Life2 Lost Coast HDR technológia támogatásáról. Az interjúból az is kiderül, hogy a játékot két grafikai beállítással kívánják piacra dobni. Az egyik a „Kiváló minőségű” a másik pedig a „Gyenge minőségű” beállítás lesz.
„A „Kiváló minőségű” beállításhoz a grafikai processzornak támogatnia kell majd a 16 bites Floating Point-ot a textúrákhoz, 16 bites Floating Point-ot Alpha Bend támogatással a tárgyakhoz illetve a Shader Model 3.0 technológiát.
A „Gyenge minőségű” beállításhoz elegendő lesz a Shader Model korábbi 2.0-ás változata illetve a 16 bites Fix Point csak a textúrákhoz kell majd. Ebből kifolyólag a grafika is gyengébb lesz.”
|
Jelenleg csak az nVidia GeForce 6-os széria támogatja a Shader Model 3.0-át. A játék megjelenésig az ATi R520-as chipset-je megjelenik a piacon, ami elsőként támogatja majd ezt a funkciót a kanadai gyártó repertoárjában. Mi is az a HDR?
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs
HDR = Hight Dinamic Range
Lényege, hogy a fények valóságosan hatnak, sokkal realisztikusabb élményt kölcsönözve ezzel a játéknak. (pl.: ha valami fehérre rásüt a nap, akkor az vakít úgy, mint az életben). Ezt a technológiát eredetileg már a Half-Life2-be is betervezték, de végül úgy látták, hogy a jelenlegi videó kártyák még nincsenek felkészülve a megmérettetésre. Azonban a hamarosan megjelenő Lost Coast már támogatni fogja a technológiát.