Az AMD már nem kispályás a DirectX fejlesztésében. A világon egyedül csak az AMD grafikus processzorai támogatják a DX10.1-et, amely lényegében a DX10 feljavított változata. A "zöld" ellenfél nyilatkozataiban kijelentette, hogy nem kíván foglalkozni a DX10.1-el, inkább rástartolnak a valószínűleg ősszel debütáló, remélhetőleg a Windows 7-el egy időben megjelenő legújabb Microsoft API-re. A Taipei-ben tartott sajtókonferencián felsoroltak három olyan újítást, amely megváltoztatja a grafikus processzorok jövőjét.
Az első az úgynevezett "tesselation", vagyis a textúrákat alkotó "lapkákat" gyarapítják óriási mértékben. Ez eltűnteti a csúnya éleket a 3D-s alakzatokról, ezzel sokkal élethűbb arcokat, embereket ábrázolva. Ez az eljárás már az XBOX360 megjelenésével azonos korú, a PC világába mégis csak most kerül be a DX11 jóvoltából.
A második a Compute Shader-ek bevezetése. A két rivális cég már próbálkozott ezzel a fejlesztéssel, ám "otthoni" alkalmazásra csak a DX11 megjelenésével együtt lehet alkalmazni. Itt a grafikus processzorok számítási kapacitását nem feltétlenül a kép megjelenítésével kell összhangba hozni, így a grafikus processzor "segítséget" nyújthat a CPU-k számára is.
A harmadik többprocesszoros támogatás. A régebbi DX verziókban a 2db processzorral rendelkező felhasználók nem igen élvezhették "előnyüket", de most itt áll előttük a lehetőség.
Az AMD azt is elárulta, hogy az új lapkákon a 40nm-es gyártástechnológiát fogják alkalmazni, "Evergreen" kódnéven. A processzorok magjaiba közel 1.2 milliárd tranzisztort gyömöszölnek bele. Az AMD egyenlőre még nem közölt pontos kiadási dátumot és fogyasztói árat, de abban biztosak lehetünk, hogy újítás révén kicsit borsos lesz. Ezzel az NVIDIA igazán felkötheti a gatyót. Egyenlőre a Computex-en még nem nyilatkoztak a DX11-es fejlesztéseikről, ám idejük bőven volt rá a DX10.1 API kihagyásával.