Bizony ahogy fejlõdnek a játékok és ahogy
egyre többen szentelik a cybervilágnak szabadidejük nagy részét úgy lesz az egész egyre fontosabb a reklámok számára. Természetesen nem kell messzire mennünk, hogy lássuk a játékokba csempészett reklámok már nem csak ígéretek, hanem reális megvalósulások. Minden egyes játékfejlesztõ arra törekszik, hogy játékával még többet keressen és a reklámozás a termékükben ere egy igen jó megoldást nyújt. De vajon honnét tudják, hogy
egy adott játékkal mennyit játszottak. Nos erre vannak különbözõ megoldások, amik közöl persze az on-line idõmérés a legelterjedtebb, de mi van akkor, ha valaki csak úgy otthon magában játszik... hát ez...
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs
Egy új rendszernek köszönhetõen a közeljövõben végérvényesen megvetheti a lábát a reklámipar a számítógépes és videojátékok piacán.
A Nielsen cég mérnökei által kifejlesztett Gameplay Metrics nevû program ugyanis képes a játékkal eltöltött idõ pontos mérésére. Ezek az adatok segíthetnek a játékok fejlesztõinek abban, hogy reklámokat értékesíthessenek a programjaikban. "Nagy igény lenne az újfajta reklámlehetõségekre, azonban ehhez szükség van a számítógépes és videojátékokkal kapcsolatban bizonyos információkra" - közölte Jeff Herrmann, a Nielsen munkatársa.
Az elõzetes tesztekben összesen 12 000 amerikai háztartás és 33 000 ember vett részt. A felhasználók mindegyikét ellátták egy úgynevezett People Meterrel. Ez a készülék felismeri egy játék audioszignálját vagy zenéjét, és a jelet összehasonlítja a Nielsen adatbankjában szereplõ mintákkal. "Már léteznek hasonló rendszerek, amelyeket a rádiókutatásban használnak. Svájcban például a mérési célokra egy órát alkalmaznak. Az audioszignált kódolt formában feljegyzik és késõbb kiértékelik" - mondta Helmut Scherer kommunikációkutató.
Az új lehetõség elsõsorban az online szektor számára lehet majd vonzó, ugyanis az ezen a területen jelen lévõ vállalatoknak van lehetõségük arra, hogy a reklámjaikat dinamikus formában jelenítsék meg és ezeket bármikor frissíthessék. Elemzõk szerint ugyan a játékokban megjelenõ reklámok piaca jelenleg csupán 55 millió dolláros, azonban öt éven belül akár 800 millió dolláros is lehet.
Az, hogy mely programok számítanak hirdetési szempontból a legjobbnak idén õszre derül ki. Azt már most tudni lehet, hogy a konzolok piacán idén júniusban a legtöbb játékidõt, az összjátékidõ 42 százalékát PlayStation 2 elõtt töltötték az emberek. A második helyen 8 százalékos értékével az Xbox 360, a harmadikon 4 százalékos adatával a Nintendo Wii, míg az utolsó helyen a PlayStation 3 található. Az utóbbit használók az összjátékidõbõl alig 1,5 százalékkal részesednek
Forrás: sg.hu