1# TOTALCS CSPromod Beta server | www.totalcs.hu - 32 slot | 84.2.39.216:27065
A TOTALHOSTING jóvoltából elindítottuk az első magyar CSPromod Beta szervert.
Jó szórakozást kívánunk!
Ez a verzió egyértelműen megvalósított valamit, egy mérföldkövet, amely biztosítja számunkra a lehetőséget, hogy a végletekig kihozza a játék profi mivoltát és játszhatóvá tegye azt. Állíthatjuk ezt, hiszen az előző verziókban olyan óriási bakik voltak, mint a föld alá spawnolás, vagy csak egyszerűen a rendszeres kifagyás. Ezek a „gyerek betegségek" immáron elmúlni látszanak, viszont eljött az a bizonyos kor, amely a problémák megoldásával újakat vet fel. A problémák többsége megoldásra került, viszont a kritikus FPS szám például nem maradt meg. Az eddigi verziókat tesztelők nagyon örülhettek, hiszen egy közel 200as fps számot lehetett elérni egy nem túl izmos, öregebb géppel is. Ma már ez 100 alá csökkent, ami ha pubolunk egyszerűen feleződhet is. A mod viszont első sorban war-ra készült, és még mindig több fps-t ki lehet belőle facsarni, mint a hagyományos CSS-ből.
A legfeltünőbb és legmegfogóbb előnye azonban a HUD / Radar / ADVconfig legyőzhetetlen hármasa. A hud a kör alaknál maradt meg, azonban a nav fájlok lehetőségével élve, integrálhatóvá tette a térképeket. Sajnos a térképek egészen egyszerűre sikeredtek, ami a felismerhetőség és a kontraszt javára vállt, de erős visszaesés a Source-hoz képest. Mostantól nincs az az előnyünk, hogy megjeleníti a játék az elesett bombát, esetleg a hordozóját személyt, valamint semmilyen halált, vagy ellenséges mozgást sem észlelhetünk (személy szerint ezt nagyon sajnálom). Maga az elve viszont egészen ügyes, hiszen újból jól láthatóvá vált az, hogy társaink hol vannak, és hogy milyen szinten helyezkednek el hozzánk képest, T oldalon pedig jelentősen jobban felismerhető az a személy, aki a bombával lett megáldva. Bizonyára nem sokan vették észre, de a radar nem jelzi a rádió parancsot szolgáltató személyt, de bizonyára ez javításra kerül. Utóbbi nem is a világ vége, hiszen külső kommunikációs eszközöket használ mindenki a waron.
A hud nagyon igényes lett. Az 1.6-ból ismerős halovány hud erős ellentéte, itt minden látható, sőt könnyen felbecsülhető a jelenlegi életerőnk/armorunk/ammonk is a szemünk sarkából, hiszen egy remekbeszabott alsó csík is jelez (ami nem titkoltan a Quake-ből érkezett).
Ezzel szemben maguk a pályák hagynak némi kívánni valót maguk után. Hogy miért? A pályák szinte tökéletes másuk a régi 1.6-os „önmaguknak", némely helyen még könnyebbítve is lettek a harc folyamatossága érdekében, de egyértelműen használhatatlan maradt a színvilág szempontjából egyes helyeken. A pályán találkozhatunk olyan karakterekkel, amelyek két lámpa alatt állnak, mégis korom sötétek, valamint a Nuke-on levő kinti raktárban egy olyan érdekes rakással, melyre habár erős napfény vetül, mégis nulla fényt ver magáról vissza. A textúrákra ezzel ellentétben nagyon nem lehet panasz, mivel elég sok az 1.6ból érkezett, viszont döntő többségben továbbra is a Source motor és a Source-os pályák a meghatározóak a színvilágban.
Végül de nem utolsóként jöjjön az advanced otions rész, amelyre külön hangsúlyt fektettek a fejlesztők. Ez a rész hivatott kiküszöbölni azt, hogy a két közösség számára egyformán szimpatikussát tegye a játékmenetet és kinézetet. Megtalálhatjuk itt mind az új, és régi awp scope-ot, vagy éppenséggel beállíthatjuk extragyors oldschool 1.3as fegyverváltást is, de fellelhető itt a fogpiszkáló 1.6 fegyvernézet, és a vaskosabb Source-os fegyvernézetek közötti váltás is. Az ötlet nagyon nemes, azonban a grafikai rész ennél szegényebb lett. Amit egy ilyen modtól elvár az ember, az a minimum hogy ne kelljen egy új konfigot legyártania hozzá. Hiszen a fele source-os fps növelő parancs cheat védett, a jó öreg cl_bob 0 szintén cheat védett (aki nem tudná ez a fegyvermozgás futás közben, amely az 1.6 esetében egy rendkívül idegesítő robotos animációt jelent, ami erősen egy felnőtt tevékenységre hasonlít). A kevés változtatható parancs viszont, kevesebb grafikai bughoz vezet, és egy később egységes beépített GUI rendszerhez vezethet, ami viszont jó hír mindenki számára, ugyanis nem kell innentől figyelembe venni annyi szabályt a versenyek alkalmával.
Az egyetlen ami komolyabb elkeseredésre adhat okot, az a fegyver kollekció. A jelenlegi nehéz döntés szerint a srácok arra jutottak, hogy a a kompetitív játék során leginkább használt fegyvereket beintegrálják, és amíg ezek nem tökéletesek, vagy a közösség nem forrong a többi hiánya miatt, addig nem fognak foglalkozni a többi fegyverrel. Talán nem olyan meglepő, viszont az alap fegyertár elviselt volna egy scoutot bizonyára legalább. A buy menüben továbbra is megvan a hiányzó fegyók helye, tehát előbb utóbb be fognak kerülni. Vegye figyelembe emellett mindenki, hogy ezek a fejlesztők teljesen ingyenesen dolgoznak ezek a projekten, és mindvégig ingyenes is marad a mod. És habár a saját "gyermeküknek" tekintik, fontosnak tartják a közösség minden elemének hozzászólását
Megemlítendő a skinek kinézete is még egy kis extra képpen, hiszen jelenleg a source karaktereit, és fegyverit használja a játék, azonban ezt az elkövetkező változatok alkalmával le kívánják váltani (esetleg változtathatóvá tenni). A következő verzióból már kaptunk is egy ízelítőt, amit érdemes teljesen végignézni. Egyrészt nagyon remek mozgás animációk vannak benne, másrészt a végén bónuszként megtekinthatő az 1.6os halál is. Utóbbit azonban célszerű lenne beállíthatóvá tenni, mert a hullák teljes kikapcsolásával letisztultabb lenne a játékmenet, a régi animációk integrálásával viszont több 1.6ost lehetne befűzni. Emmelett pedig a módosított fizika hatására a legtöbb esetben a hullák csak legugolnak, így könnyebben összetéveszthetőek egy élővel.
Befűzés ide vagy oda, a játék egyértelműen az 1.6-ra akar hajazni (dinnye gránát, buta fizika, oldschool buymenu, stb). Eltántoríthatatlan célja, hogy a két közösséget egybe kovácsolja. A source-osok viszont kifejezetten nincsenek oda a remekműért, hiszen ők éppen a változás szele miatt jöttek az új motorra. Az 1.6-os gárda ezzel ellentétben kellemesen csalódottnak látszik, hiszen nekik egy kellemetlen folyamat például az új windowsra való átállás, a win7-en ugyanis jelenleg alultámogatottságot élvez az 1.6, így viszont szinte ugyanazt a játékot kapnák meg, némileg letisztítva. Ha azt vesszük, hogy a játékosnak csak meg kell vennie a CSS-t hogy a régi játékot játszhassák, minimális áldozatot jelent.
Ez a jelenség azonban abba az irányba látszik haladni, hogy a két nagy közösséget, egy 3 kisebb közösségre szabdalja (vagy esetleg szimplán elhalhat a közösség ezen promod „csonkja", ami a régi állapotot hagyja függőben). Nem láthatunk a jövőbe, de azt mindenki érzi, hogy a profi játék jövője tulajdonképpen a profi ligák és főleg a csapatok kezében van. Így az egyetlen lavina ami elindíthatja a kettészakadt közösséget, az a profik megnyerése, és nem utolsó sorban a Valve Steamwork támogatása. Ahhoz azonban, hogy a öregeket és az új arcokat bevonzza a játék, egy komolyabb közösség szükségeltetik, amely egyesült erővel veheti fel a harcot a COD4-MW2 és az új Battlefield rész ellen, hiszen tisztában van mindenki azzal, hogy ezen játékok rajongóbázisa „lényegében" ugyanaz a játékos réteg. A játékosok átcsábítása elég nehézkes lesz, hiszen a megkopott source motor soha nem fog olyan közel élethű grafikai világot nyújtani a fiatalok számára, mint a konkurencia, azonban ezzel a moddal talán mindközül ez lehet az, amelynek a legjobban optimizált játékmenete van.