Gabe Newell szerint addig sokkal jobb egy már létező, kiforrott, valamint a fejlesztők által ismert platformot frissíteni amíg csak lehet, ahelyett, hogy teljesen az elejéről kezdenének el egy új motort felépíteni. Így fogalmazott:
"Rengeteg előnye van egy már kipróbált és többször bizonyított kódbázisnak, több, mintha újraírnánk az egészet. Azt hiszem, mikor ránézel egy DOTA 2-re, látod, hogy mennyi mindent ki tudnak hozni a hozzáértők a motorból. Annyit, mint mások egy teljesen új engine-ből szoktak. Úgy vélem, a frissítésekre épített modell nagyon jól működött nálunk. Nagyon örülünk neki továbbá, ha egy stúdió a mi motorunkat szeretné használni, de nem fogunk vele állandóan izmozni, mint ahogy az Epic szokta. Páran már használták a Source-ot, és biztos vagyok benne, hogy lesznek még néhányan, akik hasznosnak találják majd a PS3-as rendszerét."
A Source Engine 2004-ben mutatkozott be a Half-Life 2-vel, és azóta a Valve játékainak alapját képezi, a sikeres Left 4 Dead sorozat, de a nemrég megjelent Portal 2 is erre épül. A Counter Strike: Source 2010-ben állt át Orange Boxra, amelynek fő produktuma a Team Fortress 2.