Az embernek szüksége van a megújulásra, a változatosságra, valamint igényli a praktikumot - na meg hajlamos a lustaságra. Miért lenne ez másképp a Counter-Strike: Source-ban? Mindent és mindenkit szeretünk kényünk kedvére szabni, nincs ez másképp kedvenc játékunkkal sem: háttérképeket, szineket, új opciókat, sőt, új lehetőségeket teremthetünk magunknak egy-egy GUI felrakásával, esetleg megalkotásával. Se szeri se száma a lehetőségeknek, így gátat csak a józan ész szabhat: mire van szükségünk, és mire nem, és egyáltalán, mire jó a GUI, és melyik a legjobb?
TovábbMiért nem jó a sima, eredeti GUI?
Miért ne lenne jó? Egy átlagos felhasználót tökéletesen kiszolgál, viszont egy addiktívebb játékost valószínűleg hosszabb távon ki fogja akasztani, hogy a vásárlóbindjeit normálisan kezelni tudja, hogy dásztkettőn nem látja a sárga panelét, és hogy minden egyes lo3-nél vadul kell billentyűzgetni. Ezekre a problémákra számtalan megoldás kínálkozik a neten: meg tudjuk változtatni a HUD színét egy kis fájlocskával, aliasok írásával nem kell többé szétpötyögni a billentyűzetet, a bindelés pedig sosem volt vészes dolog - már annak aki egyszer megtanulta a formulát... A custom GUI előnye, hogy mindezen dolgokra egyben képes!
Roccat GUI v3
Mint látható, nem az első próbálkozásuk a srácoknak, de az OB bevetése is közrejátszott abban, hogy új GUI-t kellett alkotniuk. Designban megmaradtak az elődnél: az alapszínünk kék, tetszetős betűtípussal. Kapunk egy Roccat hátteret (de szép ciccaaaa!), de ezektől nem vagyunk elbűvölve, hiszen a lényegét használat közben érezzük. Új menüpontokat kaptunk, és használatra kész aliasokat a mapváltáshoz, cfg indításhoz (kliensoldalról), és pár egyéb extrát amik war előtt jöhetnek jól. Tartalmaz egy fps konfigot is. Nem fogok hazudni, nem a valaha megírt legjobb fps berhelő, de nem is a legrosszabb: amolyan kellemes kompromisszum a tetszetős grafika és pár plusz fps között.
Menüpontjaink is bővültek: kaptunk instant zb_lo3, ko3, status valamint netinfo tételeket, valamint rconstatus-t, jpeg mentőt. Külön demo1 és demo2 slotot az in-eye felvételére, amit "demo stop" gombbal leállíthatunk. Ha valaki játszott már valaha ESL-en, az tudja, hogy mennyire megkönnyítheti egy-egy war lebonyolítását, de igazából ezek a funkciók bármikor jól jöhetnek, és ott vannak az orrunk előtt! Options menünk is bővült, immáron nem kell a vásárlóbindekkel bajlódnunk, hiszen minden fegyvert megtalálunk a controlban, amik csak arra várnak, hogy funkcióbillentyűt rendeljünk hozzájuk! Ugyanezeket megtehetjük a radio üzenetekkel is, sőt! De nem megyek bele jobban, inkább próbálja ki mindenki, és döntse el, hogy neki találták-e ki! Szerintem teliltalálat!
Cevo GUI v3.1
Míg a Roccat egy "felhasználóbarát" telepítőt használt, addig a Cevonál a másolgatós sémát kell alkalmaznunk. 2 verziót kapunk, white és black, de csupán a hátterünk alapszíne tér el egymástól(szép nagy cevo szignatúra, szerintem csúnya), semmi más nem különbözik. Alapból kapunk pluszba egy console buttont, amivel ki-be kapcsolgathatjuk a konzolt. Ennek sok értelmét nem láttam, de legalább van ilyen, dead-ben lehet nyomogatni. Options menüben kutakodva sem találkozunk semmi újjal, így hátt itt az ideje felcsatlakozni egy szerverre!
A hudunk itt is kellemes kék, és a láthatóságot célozza a hud alatt látható sötét alap, amely kellően kontrasztossá teszi. Menüpontjaink szűkösek, zb_lo3, valamint cevo_lo3 áll rendelkezésünkre, valamint egy kattintás és máris van 16k a számlánkon. Mp_restartgame és mp_freezetime 0 a pörgős warmupokért és 1on1 warokért a haverral. Nincs telirakva "fícsörökkel", de kellemes kis gui, funkcionalitásában hagy maga után kívánnivalót.
ESL GUI 2.11.2
Emlékeim szerint nem ez a legfrisebb css gui az ESL-től, de az új a feledés homályába veszett, minden 2011-es link a régebbi guira mutat. Aki tudja hol az új az lepjen meg! Egyébként igencsak kidolgozott a gui, telepítés közben már ki is választhatjuk hogy milyen grafikai beállításokkal szeretnénk játszani. Ezt azonnal a registrybe is irattathatjuk, ezért a dologért már odáig lehetünk meg vissza, hiszen így nincs az az Isten, aki megváltoztatja a beállításainkat. Ezen túlmenően (és még mindig a telepítőnél járunk) letöltethetjük vele az aktuális ESL konfigokat, de_contra, de_season és de_tuscan mapokat, player scripteket (_r99t, a készítő scriptjeit), és a hőn szeretett Wire-t! Elég erős kezdés, nézzük hogy hogyan folytatódik!
Háttérképünk egy tetszetős ESL logo, mi más... nem csúnya, nem is túl szép. Menüpontjaink kiegészültek egy Watch demo buttonnal, ami egykattintásra hozza elő a demoui-t. Az Optionsben felsorolni is nehéz, hogy mennyi minden van: minden, ami a Roccat GUI-ban, és még több. Hasznostól a haszontalanig van itt minden, még bug is, amire majd később térnék ki. Csatlakozzunk egy szerverre! A hudunk maradt sárga, viszont minden más betű, ami megjelenik, kapott egy feket körvonalat, ami egészen jól néz ki, és rendkívül informatívvá teszi az egész játékot. Viszont ennél többet nem kapunk: se egy lo3 se egy alias, semmi, hacsak nem telepítettük r99t scriptjeit, amelyek megvallom őszintén, hogy nekem túl átláthatatlannak tűntek, de ízlések és csatt...
Egynyári divat...
Az ESL gui kapcsán már beszéltem egy bugról a GUI-val kapcsolatban. A helyzet az, hogy ez egy olyan hiba, ami csak idő kérdése, és minden guinál felbukkan. Ennek pedig az oka a folyamatos update. Ugyanis amikor a Valve egy új opciót épít be a WPI-be (legutóbb ez a mouse fülön volt tapasztalható), a régebbi GUI szabvány hibásan jeleníti meg az új feature-t, vagy nem is jeleníti meg. Ezért ha olyan GUI-t használunk, amely ennyire szervesen építi át a játékot, számítanunk kell arra, hogy bizonyos updatek után már nem tudjuk megfelelően használni őket (itt hívom fel mindenki figyelmét aki pl. BECUP GUI-t használ). Az, hogy az ismertető nem tartalmaz több GUI-t, ennek köszönhető: ez a 2 (3) naprakész interface van, ami biztonsággal használható, crash és bug nélkül.
Aki esetleg ismer olyan guit, amit érdemesnek talál bemutatásra, keressen meg, és egy újabb cikk keretében a nagyközönség elé tárjuk!