Mindenképpen érdemes feltelpítenünk egy
VTF Explorer nevű alkalmazást, mely eredeti, a Valve által hitelesített program. Célja, hogy megkönnyítse a GCF-ekben való turkálást mindazoknak, akik netán játékot fejlesztenek, esetleg meg akarják nézni, milyen a játék belülről, vagy talán csak kimásolnának egy nekik tetsző zenét a könyvtárból. A programot megnyitva meg kell keresnünk a Steam könyvtárunkat a fakönyvtár-szerkezetben, majd ott kinyitni a
counter-strike source shared.gcf-et. Megnyitva láthatjuk a
materials/console könytárban a háttereket. Négy képet tartalmaz a könyvtár: van 2-2 kép a szélesvásznú, valamint a régi 4:3-5:4 arányú képernyőkhöz. Ezen belül pedig van egy éles háttér, amit csak egy pillanatra láthatunk betöltéskor, valamint a rendkívül homályos és sötét alaphátterünk. Ezek értelemszerű kicserélésével kaphatunk saját hátteret.
Az alapkép konvertálásához szükségünk lesz egy
VTF Edit nevezetű programra. Ennek használata rendkívül egyszerű: megnyitása után a fájlnál importáljuk a képet, beállíthatjuk a minőségét (nem muszáj belebonyolódni, elég egy OK is), ezután egy négyzet alakot kapunk amit már menthetünk is. A négyzet alak azért fontos, mivel a Valve ilyen textúrákat használ. A megfelelő parancs fogja eldönteni, hogy milyen méretben is lesz kifeszítve a textúra, és hova...jelen esetünkben úgy fog kifeszülni, amilyen névre nevezzük. Így ha widescreen végződést adunk neki akkor szélesvásznúra húzza ki, ha alapon hagyjuk akkor régi. A kész fájlt tehát be kell raknunk a fent említett
Steam/steamapps/accnév/counter-strike source/cstrike/materials/console mappába, és legközelebbi indulásnál már a saját hátterünk fog minket várni. Ennek megfelelően rakhatunk be
DOD:S, HL2DM vagy valami régi sourcemodhoz egyaránt új sajátkészítésű hátteret.
A
Team Fortress 2 és újabb modok (pl Dystopia) esetében azonban előfordulhat, hogy változó háttereket használ a játék. A TF2-nél például random módon változtatja a játék a hátteret. Ennek átlátásához nyissuk meg a
team fortress 2 materials nevű gcf-t, majd keressük fel a
tf/materials/console könyvtárat. Láthatjuk hogy több háttér is van, így ha egységes hátteret akarunk, akkor bizony miden háttér nevére megfelelően kell kreálnunk egy ugyanolyan fájlt. Ilyenkor váltogatni fogja a hátteret a játék, de nekünk ez csak egynek fog tűnni. Természetesen maradhatunk a rég bevált megoldásnál is, és többfélét is csinálhatunk.
A
Left 4 Dead hátterét is egyszerűen kicserélhetjük. Itt egy videó van a háttérben, és nem is használ a játék GCF fájlt. A Valve nem akarta használni az előbb említett rendszert, mert egyértelműen nem kívánta a játékot modolhatóvá tenni, így egy kibontott mappával találkozunk. A Steam/steamapps/common/left 4 dead/left4dead/media mappában lelhetünk bik kiterjesztésű videókat. Ezeket megnyithatjuk a
Bink & Smacker nevű lejátszóval. Ugyanezzel a programmal egyaránt tudunk konvertálni videóból is bik fájlt. Megnyitva a programot rákeresünk a videónkra, majd a BINK IT nevű gombra kattintva konvertálhatjuk is. Ha egy háttérképet akarunk kirakni, akkor egy képet kell átalakítanunk egy 1 képkockás videóra. Utóbbinál igyekezzünk kicsit világosabb képet kreálni, valamint ügyelni, hogy jól látszódjon a rendkívül bugyuta konzolos menürendszer. A videóknál nem kell ügyelnünk itt sem a képarányokra, mert a játék alapból mindent ki fog húzni a sarokig.
A TotalCS olvasóinak szeretnénk kedveskedni egy kis
„hungárise" színezésű háttérrel és egy hozzá passzoló új source témával. Akinek nem nyerné el a tetszését, az válogathat az
FPSBanana.com-on a kismilliárd háttér közül, téma szerint.