Először is a négy nézet közül a bal felsőn kattintsunk a camera gombra és állítsuk át 3D textured-re, mostantól a perspektív nézetben egyből textúrázva látjuk majd a pályánk falait és szükség esetén igazíthatunk is rajtuk. Most a bal oldali menüben válasszuk ki a Block Tool-t, hogy felhúzhassuk az első falakat.
Húzzunk a jobb felső nézetben ( felülnézet ) egy téglalapot, majd nyomjuk le az entert. Most már a perspektív nézetben megkereshetjük a falat amit húztunk és beállíthatjuk a kamerát. Ha minden jól ment akkor körülbelül ez a látvány fogad majd minket.
A falunk egyelőre nem néz ki valami jól, például el vannak csúszva rajta a textúrák amit persze később javítani fogunk. Most elkezdhetjük megépíteni a többi falat és kialakítani a szobánk alakját. Minden fal végének érintkeznie kell, nem lehetnek "lyukak" a pályán. Ha kész a másik három fal akkor egy ilyen plafon és padló nélküli félkész szobánk lesz.
Most következik tehát a padló és a plafon. Húzzunk a felső nézetben egy pont akkora falat mint amekkora a szobánk és az oldal nézetek segítségével húzzuk össze, hogy valamivel alacsonyabb legyen. Helyezzük pont a szoba alá ügyelve arra, hogy mindenhol találkozzanak és ne legyenek lyukak. Ha kész, válasszuk ki a padlót és Ctrl+c, Ctrl+v segítségével másoljunk belőle még egyet, amit aztán a szoba tetejének lefedésére használhatunk majd. Ezzel el is készült az első, üres szobánk. Ahhoz, hogy ki tudjuk próbálni a pályát, el kell helyezni egy info_player_start entity-t és valamilyen fényforrást. Bal oldalon keressük meg az Entity Tool-t és a jobb oldali listából keressük ki az info_player_start-ot.
Felső nézetben helyezzük el az entity-t majd az oldalsó nézetekben is igazítsuk a helyére. Ha a zöld kereszt jó helyen van nyomjunk egy entert és kész is a játékosunk kezdőhelye. A fényforrás elhelyezéséhez az entity listában keressük meg a light entity-t és rakjunk le abból is egyet a szobánkba. Ezzel el is készült az első szoba amit most azonnal ki is próbálhatunk.
A map összerakásához és teszteléséhez nyomjuk meg az F9-et, itt lehet állítgatni pár dolgot, van sok szép pipa amit a későbbiekben érdemes okosan használni. Egyelőre minden legyen normal beállításon és az alsó két doboz ne legyen bepipálva. Az alsó helyre írjuk be, hogy -dev szóköz -console, így amikor elindítjuk a játékot egyből lesz konzolunk és a developer mód segítségével kiszűrhetjük az esetleges hibákat. Ha ez megvan, akkor nyomjunk az Ok-ra és az editor elkezdi összerakni a pályánkat, majd elindítja a játékot.
Ha mindent jól csináltunk, akkor hiba nélkül végigmegy a pálya építése és a játék indítása közben se kapunk hibaüzenetet. Rövid töltés után meg is tekinthetjük, hogy milyenre sikerült az első szobánk.
A gyakori verzióváltozások miatt sajnos több hiba is előfordulhat, akár tőlünk függetlenül is. Amikor a játék indítása helyett hibaüzenetet kapunk akkor manuálisan is tesztelhetjük a mapot ( például CS:source esetében vagy ha valamilyen hibát kapunk HL2 indítással kapcsolatban ). Ilyen esetben indítsuk a játékot -console paraméterrel és a konzolból indítsuk a tesztelni kívánt pályát a " map mapnév " parancs segítségével. Ügyeljünk arra is, hogy a pályánk ( az én esetemben tutorial.bsp ) mindig ott legyen a játék maps könyvtárában vagy különben nem fogja megtalálni a játék az indításhoz szükséges BSP-t.