A második tutorial az eddig felépített szobánk elkészítésének második fázisával foglalkozik, a textúrák beállításával. Fontos, hogy az általunk használt textúrák változatosak legyenek és minden rendesen a helyére legyen igazítva, elvégre a megnyújtott, félrelógó vagy ferde felületek nem esztétikusak a pályákon. Miután megnyitottuk a Hammer Editort a bal oldali menüben keressük meg a Toggle Texture application gombot aminek a segítségével el is kezdhetjük a textúrák igazítását.
Teljes tutorialItt láthatjuk a textúra olyan beállításait, mint például a magassága, szélessége, elhelyezkedése, valamint állíthatjuk az automatikus igazítási lehetőségeket. Először is válasszunk ki egy tetszőleges oldalt a falunkról és nézzük meg, hogy miket is lehet itt állítani.
Ha megnöveljük a Texture scale X és Y tengelyét állító számokat, akkor a textúrát menyújthatjuk vagy összébb húzhatjuk. A Texture shift paraméterek változtatásával szintén ezeken a tengelyeken eltolhatjuk, a Rotation növelésével pedig 360°-ban elforgathatjuk a textúrát. Ezek a beállítások hosszú folyosóknál, emelkedő falú lépcsőházaknál, tetőszerkezetknél jöhetnek jól.
L = Balra igazítás R = Jobbra igazítás B = Lentre igazítás
T = Felülre igazítás C = Középre igazítás Fit = Felületre nyújtás
Ezekből a beállításokból legtöbbször a Fit beállítást fogjuk használni, ugyanis ezzel kényelmesen rányújthatunk például egy hirdetőtábla textúrát egy tetszőleges falfelületre. Ha bepipáljuk a Treat as one dobozkát, akkor több oldalt egyként tudunk kezelni és megfelelően rá tudjuk húzni a textúrát a több részből összerakott felületre.
Ha kihasználjuk ezeket az apró lehetőségeket, sokkal szebb dolgokat tudunk majd készíteni és minden épület, folyosó, oszlop, lépcsőház külseje élethűbb hatást kelt majd.