Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
Általános 2009. február 24. 0 hozzászólás
 

Miután nagyjából átnéztük a pályaszerkesztés és textúrázás alapjait, következhet a model készítés. A segédlet főleg prop model készítésről fog szólni és a model játékba helyezéséről. Egy

Miután nagyjából átnéztük a pályaszerkesztés és textúrázás alapjait, következhet a model készítés. A segédlet főleg prop model készítésről fog szólni és a model játékba helyezéséről. Egy saját NPC vagy fegyver elkészítése sajnos jóval nehezebb és összetettebb feladat, az animációkon kívül a haladó QC programozásról is tudni kell hozzá egy keveset. Az alap modelt bármilyen programban elkészíthetjük, használhatunk XSI-t, 3d Studio Max-ot, Maya-t, Milkshape-t, a lényeg, hogy a programhoz legyen egy SMD exporter és importer.

Teljes tutorial
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Ashkandi


A 3d studio max-hoz van jó kis SMD export és import plugin, valamint ezt a programot ismerem a legjobban, úgyhogy én ezzel fogok dolgozni. Az XSI például alapból tudja a Half-Life 2 formátumokat és ő kapta a hivatalos modellező program szerepét is.

A modellek összerakásához szükségünk lesz majd egy  GUIstudioMDL nevű kis programra ami a QC alapján rendes, játékban használható modelt készít a referencia modelt és az animációkat tartalmazó SMD fájlokból.

Akkor kezdjünk is neki az első saját model elkészítésének, nekem egy szék lesz az áldozat ami már előre el volt készítve és meg van a hozzá tartozó TGA formátumú textúra is. Igyekezzünk spórolni a polygonokkal és ne nagyon lépjük túl a 7000 polygonos határt. Az én székem körülbelül 300poly-ból áll ami optimálisnak mondható egy ilyen kis jelentőségű modellnél, ami csak egy egyszerű tereptárgy lesz.

Ha az alap model elkészült, akkor hozzunk létre egy csontot a model közepe környékén, majd rendeljük hozzá a széket. Minden modelnek ugyanis kell legalább egy csont, amihez viszonyítani tud a játék. A 3ds max-ban egyszerűen lerakok egy bone-t és a skin modifier segítségével hozzárendelem a székhez. Gyakorlatilag szinte kész a model, van egy TGA formátumú textúránk és egy csonthoz rendelt szék modellünk.

Ezt most már elmenthetjük SMD reference formátumba, mondjuk szek_tutorial.smd. Utána ugyanezt a modelt mentsük el egy Sequence SMD-nek mondjuk idle01 néven, ami az alap animációt jelenti ( gyakorlatilag áll egyhelyben a model ). A textúra TGA formátuma miatt ne aggódjunk, a játék már a VTF-et fogja keresni ha elkészül a model.

Most a modelt mentsük el megint egy reference SMD formátumba, ami a phymodel.smd nevet kapja. Ez az SMD a tárgy ütközéséhez kell, hogy a játék érzékelje a model testét ( bonyolultabb modelleknél egy külön "buta" modelt kell csinálni erre a célra, például egy kocsihoz egy nagy téglalapot ). Mivel ehhez a modelhez külön textúra kell, keressük meg a phymodel.smd-t és nyissuk meg egy egyszerű notepad segítségével.

Mivel a phymodelnek egy külön textúra kell ami a phy.bmp névre hallgat, le kell cserélnünk az alap textúrát. Menjünk a szerkesztés menübe és keressük meg a csere gombot. Keresendőhöz írjuk be a textúra nevét, nálam ez a szek4.tga  és cseréljük ki erre: phy.bmp

Amikor az összes textúrát kicserélte, mentsük el a phymodel.smd-t. Most már csak a QC megírása van hátra. Ehhez nyissunk egy új notepad oldalt és írjuk bele a következőt.

$modelname "custom modelsszek_tutorial.mdl"
$scale 1.0
$cdmaterials "modelscustom models"
$body "Body" "szek_tutorial.smd"

$sequence "Idle01" "idle01.smd" fps 30 ACT_IDLE 1
$surfaceprop "metal"
$staticprop
$collisionmodel "phymodel" {
$Mass 10
$concave
}

(ide mindenki a saját modeljének az elérési útját és adatait írja)

Az én modellem a játékmappa/models/Custom models mappába kerül majd, a VTF formátumú textúrát pedig a játékmappa/materials/models/Custom models mappába. A modellünk felszíne a  $surfaceprop "metal"  paraméter miatt fém lesz, az idle01 animáció miatt pedig egyhelyben fog állni ( ha például ez egy zászló lenne, akkor az idle01 animációnak mozognia kellene, de jelen esetben csak állni fog a szék ).

Miután ezzel végeztünk, nyissuk meg a GUIstudioMDL kis programot. A file menüben töltsük be a QC fájlunkat ami a modelhez tartozik. Bal középen pedig a Target mod or "gameinfo" path-nél válasszuk ki azt a gameinfo.txt-t amelyik játékhoz a model készül. Ez a fájl minden mod / játék főmappájában szokott lenni. Ha megvan akkor nyomjunk rá a compile gombra és a program megcsinálja a modellünket, majd elhelyezi a kiválasztott játék mappájába ( ahova a QC mutat neki, az én esetemben a custom models mappa ).

Ha a GUIstudioMDL végigment és meglátjuk a complete feliratot, nincs más dolgunk, mint átkonvertálni a sima TGA formátumú textúránkat VTF-be és megírni hozzá a VMT-t is. Ügyeljünk arra, hogy jó helyre menjen a textúra amikor átalakítjuk VTF-re. Visszanézem a QC-ből és látom, hogy a $cdmaterials "modelscustom models" alapján a játékmappa/materials/models/custom models mappába kell raknom a textúrát. Nyissuk meg az elkészült VMT fájlt és a legfelső sort írjuk át "VertexLitGeneric"-re, ezzel tudatjuk a játékkal, hogy model textúráról van szó és nem fal textúráról, ha ezt nem írjuk át akkor nem lesz textúra a modellen.

Összegzés képpen ellenőrizzük le, hogy mi hol van. A textúránk VMT és VTF fájlja a  játékmappa/materials/models/custom models mappában van. A VMT file-ban megtalálható elérési utat is ellenőrizzük le. A modellünk cuccai pedig a  játékmappa/models/custom models mappában van, általában 6 file tartozik egy modelhez. Ha minden jó helyen van indítsuk el a Hammer editort, rakjunk le egy prop_static-ot ( ez most egy statikus model, de a QC-ben ezt is egyszerűen átállíthatjuk ) és keressük ki a saját modellünket.

Minden a helyén van és működik a szék, igaz akkora lett mint az Alföld de ezt a QC fájl segítségével egyszerűen átállíthatjuk. Az 1.0-ás értéket átírom gyorsan 0.3-ra és újra összerakom a modelt.

Most már jó a model mérete és lerakhatom a kis garázsomba. Rakjuk össze a pályánkat is és nézzük meg, hogy játék közben, hogy teljesít a model.

Végül sikerült összehozni a modelt és működik játék közben is. Sajnos mivel nagyon sok modellező program létezik és én nem értek mindegyikhez, nem tudom leírni külön-külön az összeshez tartozó modellező tutorialt. Általában mindegyikhez van egy SMD plugin amivel egyszerűen tudunk exportálni. Viszont az összerakás elve talán világosabb lett valamivel és ezután könnyebben rá tudtok jönni, hogy miként tudjátok megcsinálni saját modelljeiteket.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 2587
 
2580
 
 
 
kép 5054
 
2562
 
 
kép 4669
 
1542
 
 
 
kép 4056
 
1793
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu