Bárki mondhat bármit, az események nagyon beindultak a
CGS bejelentése után (elõzõ hírünkben olvashattok errõl). Bár ez teljesen természetes egy ilyen volumenû hír után, melyben sokan máris az
1.6 halálát látják. Ezt eddig sem lehetett kijelenteni és most sem lehet teljes mértékben. Az elsõ részben beharangozott újdonságok után máris egyre több a pletyka és a kérdés a versennyel kapcsolatban, ennek kapcsán született
egy írás a CB oldalán is, annak következik most egy lerövidített változata. A kibõvített részben egy kicsit körüljártam az egyes gócpontokat és véleményeztem az eddigi fejleményeket, valamint találhattok egy részletet az állítólagos
CEVO nagymegbeszélésrõl kihozott hanganyagokból, melyrõl a tegnapi napon a scene egész beszélt. A témáról várjuk a gondolataitokat és véleményereiteket!
„Ha azok a híresztelések igazak, hogy a Valve ténylegesen a kezei között fogja tartani az 1.6 közvetítési jogait, akkor méltó a feltételezés, hogy ezzel az 1.6 meghal. Nem véletlen az aggodalom a rajongók körében, de valójában miért is aggódnak? A Valve még mindig egy vállalat, akiknél elsõdlegesség a nyereség. A Valve két nagy befektetéssel hívta fel magára a figyelmet az elmúlt néhány hónapban. Ide sorolhatjuk a Source folyamatosan frissítéseit, melynek köszönhetõen egyre több helyrõl hallani, hogy a játék már felkészült a versenyeken való megjelenésre. Nehéz másik olyan játékfejlesztõt mondani, akik ennyi idõ után is adnak ki javításokat, frissítéseket a játékaikhoz, szóval ennek kell, hogy legyen egy konkrét célja. Ez a cél pedig nem vezet máshova…mint a pénzhez. A második. A rohamos léptekkel fejlõdõ CGS-nek köszönhetõen a Valve számára lehetõség adódott, hogy pótolja a folyamatos fejlesztésekkel járó kiadásait. A legtöbb esetben az 1.6 mindig felül kerekedett a Source-on, legyen itt szó a profi játékosok vagy profi csapatok véleményérõl. A Valve emberei sem buták, nem fogják saját maguk alatt vágni a fát egy olyan kezdeményezés keretében, mely az 1.6-ot helyezi a tévés közvetítések elõterébe. Inkább megpróbálják erõltetni a CSS-t, hogy az legyen az elsõszámú választott a legtöbb eseményen.
Az 1.6 mindig is jobb volt a Source-nál, nagyobb közösség, nagyobb versenyek. A CGS segítségével olyan játékosokat is el lehet érni a tévéadásokon keresztül, akik eddig nem is részesítették elõnyben a számítógépes játékokat, habár nem nagy újdonság, hogy ezek a mûsorok leginkább a vérbeli játékosokat célozzák meg.
A DIRECTV és a CBS nem közvetít olyan versenyeket, melyeket nem is lehet a nagyközönségen átnyomni, ha ez igaz, akkor elbúcsúzhatunk az eddig megszokott 1.6 versenyektõl. Ezt a gondolatmenetet folytatva sejteni lehet, hogy a Valve így elõnyt kovácsolhat a Source számára, mivel ilyen tények mellett melyik versenyszervezõ választaná az 1.6-ot? A WSVG sosem leplezte, hogy az e-sports-okat el szeretné juttatni a nagyobb közönségek felé is. Láthattuk, hogy a WSVG nagydöntõn a CBS (és a College Sports TV) már a verseny hivatalos partnereként kapott szerepet, és biztos újabb ötletekkel állnak elõ a 2007-es évre. Mivel a CGS-nek nincsenek jogai, hogy 1.6 eseményeket közvetítsen és a WSVG számára ott vannak olyan események, mint például a LANWAR, így az 1.6 középpontban maradhat, kivéve akkor, ha a Valve megtiltja a tévés szerepeltetését a játéknak. Ha ez így lesz, akkor kell egy olyan játék, melyre lehet építeni és biztos a háttere, mindezek kellenek ahhoz, hogy helyet kaphasson a tévében. Így felvetõdik a kérdés: melyik játékot választhatja a WSVG? Véleményem szerint a Gears of Wars-t, a COD2-t vagy a CSS-t.
A legnagyobb esély a CS: Source-ra van, nem véletlenül választotta ezt a CGS is A játék hamarosan még tökéletesebb lesz, köszönhetõen a Promod-nak, melyhez profikat szerzõdtettek le, hogy minél jobban megfeleljen a versenyszerû, professzionális játékra. A CGS hivatalos bejelentését olvasva, sokan felkapták a fejüket a franchise rendszerre. Olyan szerzõdésekkel, melyek arra kötelezik a játékost, hogy a szervezet által megrendezett versenyeken játszhatnak hatalmas problémákat okozhat a WSVG-nek. Ha ez tényleg így lesz, akkor elhalásszák elõlük a legjobb játékosokat, ezzel az õ rajongótáborukat és közönségüket.
Mi a helyzet akkor a COD2-vel? Ugyebár még 2006 novemberében a Valve megvásárolta a játék eladási jogait, hogy felkerülhessen ez is a Steam hálózatára. Pont emiatt lehet azt gondolni, hogy a Valve az 1.6 végét szeretné! Gondoljunk csak bele, még mindig nagyon sok elhivatott 1.6 rajongó van, akiket megpróbálnak majd átlökdösni Source-ba vagy COD2-be, hogy talán õk majd ugyanúgy életben tudják tartani ezt a két játékot. Miért kellene életben tartani? Ezzel újra nõnének a bevételek, fõleg a COD2 esetében és továbbra is megfelelõ mértékû bevételt érne el. Ha a WSVG nem közölhet 1.6 versenyeket a tévében, valószínûleg a COD2 tûnik a legjobb megoldásnak. Azonban ezzel a választással teljes mértében elzárkóznak a CGS elõl, mivel meglesznek a saját sztárjaik és piacuk.”
Cash
Tovább
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: bazsowicz
Amint látható ez egy igen érdekes elõrejelzése a 2007-es évnek, melynek csak az elsõ hónapjában vagyunk és máris sokan elképesztõ jövõképeket festenek, azonban ebben a cikkben vannak elgondolkodtató elemek. Ha jobban megnézzük, valahol már nem is arról beszélünk, hogy vajon mennyire mûködõképes lesz a CGS által megálmodott driftelés. Úgy érzem itt egyre inkább magukról a szervezetekrõl van szó, akik az évek haladtával nem voltak tétlenek és ültek ölbe tett kézzel. Volt elég idejük arra, hogy feltérképezzek az igényeket és a játékosokat. Angel Munoz azt mondta még régebben, hogy 10-20 év mire elérünk erre a szintre. Nem lett igaza.
De azt ne felejtsük el, hogy nagyon sok még a megválaszolatlan kérdés és a feltevés, találgatás. Szinte az egész cikk erre épül, mi lenne ha Valve tényleg megtiltaná, mi lenne ha. És a feltevés tényleg jogos, sõt el is képzelhetõ, hogy megteszi, elég csak a cikkben olvasottakra gondolni. Majd egy egészen más képet kapunk, hogyha belepakoljuk a zsákba mindezek mellé a COD2-t is. Ha ennyire tudják elõre nyomi a CSS-t, akkor a COD-2-t miért ne tudnák, nem véletlenül vették meg a jogokat. Ugye-ugye, ebben is benne van a Valve, mint valami világméretû mozgatórugó, mely kedvenc játékunkkal tud minket arra terelgetni, amerre csak akar. Megteheti, mivel ha megtiltja az 1.6 versenyek tévében való közvetítését akkor egy bizonyos szinten meghalt a játék. Ebben az esetben rajzolódhat ki igazán mennyire erõs az 1.6 és a közössége.
Kicsit nézzünk a szavak mögé, érdemes. Az elõre bejelentett összdíjazás 1 milló dollár több mint három játékra a CGS esetében. A CPL egyetlen játékra ad 1 milló dollárt a World Tour sorozat keretében, melynek az egyik legfõbb értéke az idõ, azaz mióta rendszeresen megrendezésre kerül. Egy olyan sorozat, melynek a végsõ gyõzelmével egy csapat világhírnévre tehet szert és számos elismerést zsebelhet be. És ezekkel szemben áll a CGS új gépezete, mely idáig feneketlen pénztárca illúzióját kelti sokakban. A nyeremények, a játékosok fizetései stb. Azonban a lehetõség, hogy megismerjenek, sikeres és híres legyél itt is megadatott. Itt jön képbe a televíziós közvetítés, a
DIRECTV, aki megkapta a jogokat a Source közvetítésekre.
Június végén érkezett a bejelentés miszerint a DIRECTV megvásárolta a CPL közvetítési jogait. Igaz, azóta igen sok mindent történt, ez kifejezetten igaz a két nagy név közötti kapcsolatra, azonban mennyiben lehet jó számunkra a DIRECTV által megálmodott világméretû közvetítés? Talán az egyik legnagyobb probléma az e-sportson belül, hogy egyre inkább nõnek a szakadékok. A versenyek szervezõi nem egy biztos alapokon nyugvó, hosszútávú szervezetet próbálnak meg létrehozni, hanem egymással versenyeznek a legjobb jogokért. A DIRECTV olyan nevekkel az oldalán, mint a Pepsi, a Mountain Dew vagy a Microsoft eddig nem látott változást fognak hozni és nem csak külföldön. Láthattuk, hogy nem e levegõbe beszélnek, elég csak annyi, hogy az elsõ eseményükön több kamerával dolgoztak, mint egy rájátszásos szakaszban lévõ NBA meccsen, ehhez társulnak a profi kommentárárok úgy, mint David Hill, aki ez egyik legjobb sportkommentátor. Természetesen az elsõdleges célközönség a játékosok tábora lesz, azonban a kulcs itt abban rejlik, hogy egy átlagos nézõt le tudjanak ültetni a tévé elé. Mi kell ehhez? Létre kell hozni egy olyan mûsört, mely nem csak a száraz tényekrõl szól, kellenek interjúk, életképek, kiselõadások, hogy Juci néni is megértse a lényeget és a játékmenetet.
Anno Angel Munoz, a CPL elsõ embere nagyon sokat segített a DIRECTV-nek az elsõ hónapokban, sõt, már akkor tisztában voltak azzal, hogy érkezik a CGS és számukra is adtak stratégiai tanácsokat, valamint ötletekkel, tippekkel látták el õket. Tavaly nyáron még úgy szóltak a tervek, hogy várják a CGS-el való együttmûködést, azonban ennek eddig semmi nyoma sincsen, inkább kezdenek elszakadni tõlük. Sajnos most a CPL-nek ennél nagyobb gondjai is vannak. Hogy mik is?
A CGS bejelentésével egyidõben nem csak az 1.6-ot kezdték el temetni, hanem a CPL-t is. Állítólag valaki egy hivatalos beszélgetést rögzített egy
CEVO megbeszélésen, melybõl igen érdekes információk kerültek ki. Ilyen volt, hogy a coL átjön Source-ba két 3D-s taggal együtt, hogy a CPL elvesztette minden eddigi szponzorát, hogy a Valve máris megtiltotta az 1.6 meccsek tévében való sugárzását, a CEVO 13.000 dollárral adós és a DIRECTV szerzõdések a játékosok számára magas fizetéssel. Egyéb finomságok is kikerültek, például hosszasan ócsárolják a Quake 3-at is.
Egy kis ízelítõ a felvételekbõl:
Mi történt a CPL Winter-en, ami arra késztette a szponzorokat, hogy lépjenek vissza? Nos, ez nagyon egyszerû, gyorsan fel is világosítalak róla, igaz egy kicsit vicces a dolog. Jött az AMD, jött az ATi, aztán a BenQ. Megszerezték a Pizza Hut-ot aztán a Razer-t, majd következett a Plantronics. Arra is nagyon egyszerû a válasz, hogy miért jöttek: mivel tudni lehetett, hogy érekzik a DIRECTV, és õk mind helyet akartak maguknak a médiában a pénzükért.
Hidd el nekem, nem azért támogatták a CAL-t, hogy ott legyen a logójuk az oldalon és emiatt eladjanak 10 pizzát egy versenyen, ezért nem fizetsz 100.000 dollárt. Mikor a DIRECTC kivonult, annak egyetlen oka volt: Angel Munoz. Több pénzt akart, több ezt akart, több azt akart és szart az emberekre a DIRECTV-nél. Ekkor a tévénél többen megkérték õt, hogy takarodjon a picsába és szépen elmondták neki, hogy megvan a saját kis eseményük, versenyük. Így a DIRECTV kilépett, azonban Munoz ezt nem mondta el a Pizza Hut-nak, nem mondta el az ATi-nak, a BenQ-nak, az AMD-nak vagy a Plantronics-nak. Õk azért áldoztak ebbe pénzt, hogy szerepelhessenek a tévében, de sajnos erre már nem jutott lehetõségük. Angel mindegyiküknek hazudott. Nos, körülbelül két héttel ezelõtt egy kismadár repült hozzám, egy olyan kismadár aki mindig elmond nekem minden újdonságot, õ mondta nekem, hogy hivatalosan is kilépett az AMD és az ATi. Ezenkívül a Platronics és a BenQ is kilépett. Így Munoz magára maradt a Razer-el egyetemben a következõ versenyekre.
Jelenleg ez a helyzet a CPL-el. Angel egy macska, kilenc élete van, ebbõl már elhasznált ötöt, és most nézi mit tudna még csinálni. Még mindig csodálkozom, hogy nem vette le a logókat az oldalról.
Ezek a hírek és a letölthetõ felvételek január 8-án kerültek napvilágra, éppen a CGS bejelentéssel egy napon. Sokak szerint ezek a felvételek hamisak, mindössze egy jól sikerült színjáték eredményei. Ennek egy részét próbálja megcáfolni egy
január 4-ei interjú, mely egy CPL megbízottól származik.
Digismack: Olyan pletykák terjengenek hogy a CPL szponzorai elégedetlenek voltak a legutolsó rendezvénnyel, ezért azt kérték, hogy változtassák meg a játéklistát 2007-re. Mit tudnál errõl mondani?
Chris: Természetesen ezek a tények nem valósak. Az esemény alatt Angel Munoz több mint 20 céggel tárgyalt, illetve olyanokkal is akik szponzorálni kívánják a CPL-t. Ezek a visszajelzések teljesen kivételesek voltak, és igaz, nem egy szponzortól hallottunk negatív kritikákat. Rejtély számunkra, hogy ezzel a pletykával ki akar gondokat okozni nekünk és így aláásni a CPL-t. A szponzoraink tudják, hogy a kiválasztott a legjobbak a szervezet számára.
Tény, ez a kijelentés nem konkrétan a felvett hanganyagra vonatkozik, és érdekes, hogy a CPL még nem adott ki hivatalos közleményt az üggyel kapcsolatban. Néhányan az interjút tartják hamisnak, még többen az mp3-akat nevezik hazugságnak és keresik a bizonyítékokat ellene. Mindenesetre az interjú szerzõje sem zárkózik el attól, hogy egyes részek akár még igazak is lehetnek.
És ez még mindig nem minden. A tegnapi napon mi is közöltük, hogy a CEVO soron következõ bajnokságában már a CSP átdolgozott pályáit fogja használni. Nagy volt az öröm, majd még nagyobb a csodálkozás, mikor közölték mindenkivel, hogy mégsem lesz a Season 3 alatt Promod, erre kialakítanak egy külön meghívásos ligát. Egy cseppet azért furcsa a történet, megeshet a következõk történtek. Nagy valószínûséggel kaptak egy raklapnyi kipróbálható pályát tesztelésre. De nem tetszett nekik, mely sok mindent jelenthet, de jót biztos nem. Ha egy CEVO nem egy hivatalos bejelentés ellenére visszamond egy nagyszabású projectet ott a háttérben lehet valami. Ellenben pozitívum, hogy a meghívásos ligában játszatják majd azokat a pályákat, lesz idõ tesztelni õket a profi csapatoknak. Emlékszik még valaki mit is mondott a Valve a Promod-al kapcsolatban? Én igen, és a válasz nem hangzik túl jól: semmilyen formában nem támogatják a CSP-t! De kéremszépen a CGS pénzt feccõl a CSP fejlesztésébe, akkor most, hogy is van ez? Egyszerû a válasz: a CSP egy hl2 mod, azaz Valve termék, majd õk döntenek a sorsa felett, talán ezt sem engedik TV közelébe.
Nagyon sok mindenrõl lehetne még beszélni ezzel a témával kapcsolatban, és még a CGS új rendszerérõl nem is esett szó bõvebben, azonban úgy gondolom egy kicsit tisztázódtak a dolgok a fejekben és átlátható az összefüggés a sok kis elem között, még ha egy részük ingatag alapokon nyugvó találgatásakon is áll. Tény, kevesen számítottak ilyen felkavaró eseményekre így az év elsõ hónapjában, azonban az a kijelentés, hogy az 1.6 halott még korántsem érett meg a használatra. Habár a Promod furcsa visszautasítsa és a CGS+DIRECTV kombó hatalmasat dob a CSS szcénán a nagy elõd továbbra is ott van. Már csak az a kérdés háttérben is marad, esetleg elõrelép vagy szimplán visszacsúszik a hobbijátékok közé és többet nem kap szerepet a legnagyobb versenyeken és bajnokságokon. A Valve kezében az irányítás és ami még legfontosabb a pénz is náluk van.