Ha elsõre belekukkantunk a de_season-be, akkor a de_russka-n eltöltött percek juthatnak eszünkbe, viszont találunk egy-két alapvetõ különbséget a két map között. Egy elég összetett pályával állunk szemben, mely sok terelésre és bonyolultabb stratégiákra ad lehetõséget.
Spawn szempontjából a kékruhások kedvezõbb helyzetben vannak. Ez azt jelenti, hogyha a két csapat berushol a lerakókra, akkor a CT-knek mindkét lerakón 5 másodpercük lesz arra, hogy betárazzanak és széles mosollyal várják a támadást. Ennek okaként igen kemény feladat lesz egy-egy erõteljes rush megoldása, hisz nem lesz igazán lehetõség, hogy a spawn-elõnyt kihasználva kiszedjünk egy szerencsétlent a védelem soraiból.
"A" Lerakó
A de_season "A" lerakója nem sokban hasonlít más pályák bombarakóihoz, egyedül a de_cpl_mill B lerakóját lehetne megemlíteni. Két bejárata van, felsõ és alsó, ahol könnyen feltorlódhatnak a támadók, védelem szempontjából 2 jó M4-es vagy AWP-s viszonylag könnyen elvégzi feladatát. A kulcs az antiterroristák szempontjából az összemûködõ felállás, melybõl van egy-két igazán brilliáns is, de ahhoz tényleg valós csapatmunka szükséges, összeszokottság, mert a könnyen kialakuló kereszttûzben elbukhat a védelem.
Elõször az alsó pozíciókkal kezdeném:
Az alsó részt többféleképpen védhetjük. A már említett CT-knek kedvezõ spawnolás következtében messzire kitolhatjuk a védelmi pozíciónkat, így arra kényszerítva a T-ket, hogy lassan közeledjenek, minden sarkot átvizsgálva.
Az elsõnek említett pozíció a Híd mögött van. Egy AWP-s vagy egy kemény M4-es számára egy elég biztos hely, kényelmes játékra ad lehetõséget, hisz nagy látótérünk van a támadókról, emellett sok fedezék, ahol újratölthetünk vagy késleltethejük a rusht.
Védeni szintén lehet közvetlenül a Híd alól is, ahol az árnyékos terület szinte láthatatlanná teszi a CT-t az érkezõk számára, viszont ha egy erõteljes rusht kapunk az arcunkba, akkor nem tudunk gyorsan pozíciót váltani.
A Hídtól közvetlenül balra egy rakat dobozt találhatunk, ahonnan a CT a fejét kidugva a közeledõ támadók egész testfelületét célbaveheti és fedezékben sincs hiány.
Továbbá, van még néhány hatásos hely az alsó rész védésére a Híd közelebbi oldalánál. Például be lehet állni közvetlenül a kerítéssel szemben lévõ sarokba, M4-el zárva a szöget. Bár ez a kemphely eléggé kiszámítható, mégis hatásos.
A másik alternatíva, ha a dobozokhoz álluk a létra tetején, így is egy hasonló szögben védhetjük le az alsó részt, de több fedezékünk van és sokkal nagyobb segítséget tudunk nyújtani a felsõ részt védõ társunknak.
A felsõ rész védése:
Felül is számos védekezési lehetõségünk van, igen sok fedezék áll a rendelkezésünkre. A leghatásosabb védések egyike a legkevesebb kockázattal bíró AWP-zés.
Innen nagy látóteret kapunk a közeledõ T-krõl, anélkül, hogy igazi fenyegetésnek tennénk ki életünket. Igazán sok lehetõség közül választhatunk, ha felsõt védjük, skillünktõl és fegyverünktõl függõen.
Errõl a helyrõl is nagy látóteret kapunk a támadókról, és a kerítésnél lévõ csapattársunk segítségével kereszttûzbe küldhetjük a vörösingeseket. Hasonlóképpen, CT kezdõrõl is AWP-zhetünk, beengedve az ellent a lerakóra, mielõtt támadásba lendülünk.
Ha a felsõt védõ játékos nem elég magabiztos, akkor kevesebb kockázatot vállalva védhet errõl a helyrõl is:
Így beengedjük a T-ket a lerakóra, mielõtt kivégezzük õket, tehát oda kell figyelnünk, hogy az alsót védõ játékosunk ne kerüljön veszélybe. Ha valaki közelharcban a leghatásosabb, akkor a következõ két helyet ajánlanám:
Bár van idõ arra, hogy kitoljuk az A lerakó védelmi vonalait, mégsem ajánlanám, hogy gyakran tegyük, mert kiszúrhatnak vagy meghallhatnak minket.
Közép védése
A Közép külsõre nagyon hasonlít a russka-ra, viszont több a T bejárat és nincs szellõzõ. Úgy jósolom, hogy ez a hely fog dominálni Közép védésének szempontjából:
A fentebb említett helyrõl egy AWP-vel a kezünkben igen hatásosan foghatjuk közepet és megállíthatjuk a rushokat. De mivel eléggé tiszta célponttá válunk, könnyen kiszedhet minket egy jó sniper-es, ezért én egy stabilabb védekezést ajánlanék a lépcsõkrõl:
Innen még mindig hatásosan késleltethetünk egy rusht és kisebb vesély fenyeget minket. A russka-val ellentétben, nem kell figyelnünk arra, hogy valaki végigmászik a szellõzõn. Az egyetlen probléma ezzel a visszafogott védéssel, hogy egy-két jól irányzott fénnyel és füsttel máris elveszítjük az uralmunkat a terület felett.
Eddig nem sok lehetõséget találtam igazán cseles gránátozásra, de az elsõ próbálkozásaim során felfedeztem egyet. Ha jobb oldalon úgy dobjuk a füstöt, ahogy azt a fenti képen is látjátok (guggolva), akkor a közép balsó felét 2 füsttel könnyen teljes sötétségbe boríthatjuk.
Egy hatásos CT oldali pisztoly stratégia lehet, ha teljes sebességel leszaladunk közép bal oldalán és letisztítjuk a terrorok bejáratát. Körülbelül ugyanakkor érünk oda és kis kockázattal könnyen összeszedehetünk pár puskát. Ez a lerusholás lehetõséget ad egy gyors átforgatásra A lerakóra, ezzel lekorlátozva a T-k által uralt területeket.
"B" Lerakó
"B" lerakónak két fõ bejárata van, a cikkben alsó és felsõ B-ként fognak szerepelni, de ajánlom mindenk klánnak, hogy találjon ki egy saját nevet ezekre a bejáratokra, mert zavaró lehet, hogy mindkét lerakóra ugyanazokat használjátok.
Az idõzítés meglehetõsen furcsa erre a lerakóra, ha a védõk úgy akarják, nagyon messze kiszaladhatnak az idõelõny miatt, ami igen váratlanul érheti az elõzõ kör hevétõl még ébredezõben lévõ Terrorokat. Ha a támadók nem a legjobban spawnolnak, akkor CT-ként teljesen leszaladhatunk a lépcsõ aljáig, ezzel egyszerre alsót és felsõt is megfogva, viszont ez elég kockázatos és fegyvert is veszthetünk. Ez okból kifolyólag, ezt a pozíciót ajánlanám agresszív stílusúaknak:
CT-ként számos helyet választhatunk a lerakón, hogy bevédjük alsót.
Az elsõ változat a lerakó közepén, a dobozoknál van. Ahhoz, hogy innen védjük alsót, a fenti társunknak agresszívan kell játszani, különben oldalbakapják. Ha sikerül összhangban maradni, akkor ez egy kitûnõ pozíció, sok fedezékünk van és kis célpont leszünk a Terroroknak, ami természetesen nem könnyíti meg a dolgukat. Védhetünk a felsõ járat alatt lévõ dobozoknál is, de ezt a helyet nem igazán ajánlanám, hisz nem éppen a legjobb szögekben tudunk védeni és ez egy könnyen kiszámítható pozíció.
Ha jobban kedveljük az AWP-t, két helyet tudok ajánlani. Elsõnek a felsõ járat végébõl való sniperezést:
A másik AWP-s hely egy igazán passzív választás, a CT kezdõ irányából való védés.
Ha innen játszunk, akkor a felsõt védõ játékosnak újfent agresszív játékot kell választania, nehogy egy T rush során oldalba szedjék. Ha viszont sikerül ezt jól kivitelezni, akkor egy igazán ütõs védelmet kapunk, hisz igazán nehéz lesz az ellenfélnek bombát raknia a területre.
Ahogy mindenhol, itt is van lehetõség közelharci védésre. Ha úgy akarjuk, játszhatunk közvetlenül az ajtó bármely oldalán. Habár a fények elég hatásosak lesznek velünk szemben, mégis nagyon jól keresztbe lehet darálni egy rusht a fenti védõ segítségével.
Egy furfangos kis védõpozíciót kaphatunk, ha a dobozon keresztül sikerül feljutnunk erre a helyre:
Végül, de nem utolsósorban jöhet B felsõ védése. Ahogy megszokhattuk ezen a pályán, itt is nagy választékban válogathatunk védekezést illetõen. Elsõként jöjjön az általam legagresszívabbnak választott változat, amit erõsen ajánlok figyelmetekbe. Ez a hely a külsõ betontömb teteje, innen belátjuk az épületet és korán észrevehetjük a közeledõ Terrorokat.
Emellett simán leugorhatunk a betontömb mögé és onnan is védhetünk. Jó hely lehet, egy vagy két ember kiszedésére, amikor nagy valószínûséggel tudjuk, hogy nem felénk fognak rusholni, mert az ellen sajnos nincs sok menekvésünk ezen a helyen, szóval azt ajánlom ezt a pozíciót ritkán használjuk.
Ezenkívül egyszerûen felállhatunk a felsõ lépcsõ tetejére és onnan zárhatjuk a szöget, egy hatékony M4-es könnyedén megfog egy rusht errõl a helyrõl:
Legvégül pedig jöjjön a legstabilabb pozíció, a piros szobából való védés. Itt AWP-t kell használnunk, de innen besegíthetünk a közepesnek is, ha elveszti uralmát közép felett.
Remélem hasznosnak találtátok a cikket és néhányotok segítségére szolgált. Kellemes játékot!