A vállalat szóvivője elismerte a hibát, de hozzátette, hogy a frissítés csak viszonylag rövid ideig volt elérhető, és elsősorban európai felhasználókhoz jutott el. Amint észrevették a hibát, a fájlt eltávolították a szervereikről, majd a javított változatot még aznap kiadták.
Az érintett felhasználók számára összeállítottak egy angol nyelvű útmutatót, amelyben lépésről lépésre leírják, hogy mit kell tenni akkor, ha a frissítés tönkretette a rendszert. Abban az esetben, ha a Windows nem töltődik be, csökkentett módban kell újraindítani, majd le kell futtatni azt az e célra írt segédprogramot, amely eltávolítja a karanténból a rendszerfájlokat és visszamásolja azokat az eredeti helyükre. Az angol nyelvű javítási útmutató itt.
A cégnek 2005-ben is volt hasonló baklövése. Akkor cég egy olyan vírusdefiníciós fájlt adott ki, amely úgy tette használhatatlanná a Windows XP-s számítógépeket, hogy teljesen leterhelte a processzort. A többi nagy cégnek is vannak időközönként ilyen rosszul megírt programjai, frissítései. Tavaly a Symantec is belefutott hasonló hibába: az ő esetükben kínai ügyfelek ezrei nem tudták elindítani a Windowsukat szintén a rendszerfájlok zárolása miatt.....
Ilyenkor felmerül bennem a kérdés, hogy melyiket válasszam? Inkább az ingyenes, vagy a fizetős programokban fogok csalódni? .............