A videójátékok piaca, legyen az konzol vagy PC, szinte követhetetlen mértékben növekszik, magával vonzza a folyamatos felhajtást és hisztériát. Vajon mi lehet ennek a valódi oka? Egy átlagosnak kikiáltott végfelhasználó tudja miért lesz olyan népszerû például a Manhunt 2? Egyáltalán lehet valódi okokat keresni és azokat felállítani mércének? Gyorsan dobjuk el az olyan indokokat, mint a grafika, játékmenet vagy sztori, inkább keressünk olyan kapaszkodókat, mint a politika és a politikusok. Igaz, nem beszélhetünk egy újdonsült kialakult világképrõl, de az elmúlt hónapokban a játékok agresszivitása ellen tüntetõk mellé beszálltak az igazi nagyhalak, a kormányzati képviselõk is, akik túlléptek az egyszerû fórumharcokon és feljelentéseken. Rövid kitérõként megemlíthetjük az osztrák gyúrógép-disztrojert, aki Amerikában komoly megszorítások mellett kötelezte el magát még 2005-ben, az erõszakos játékok ellen. Az említett évben egy törvényjavaslatot nyújtott be, azonban a törvényhozás elutasította a kérelmét, arra hivatkozva, hogy alkotmányellenes, ezután maga is feladta a harcokat, úgy fogalmazott „az erõszakos játékokat nem lehet kormányzati úton szabályozni, ez a szülõk felelõssége”. Azonban a másik oldal továbbra is nyomás alatt tartja Schwarzenegger-t, hogy tömje le a törvényhozás torkán a beadványt, melyben elsõ lépésként csak a 18 éven felüliek vásárolhatnnának olyan szoftvereket, melyeken ott díszeleg a piros karika.
A gyerekek ötletek meríthetnek és megtanulhatják a látottakat alkalmazni, az ellenség elpusztítása érdekében. Az ellenállás titkos fegyvere, mely a gyõzelemhez vezet, nem csak maga a lõfegyver, erre kell megtanítani a gyerekeket. Az ellenállás letöréséhez muníció, lõszer és újfajta taktikai elemek is szükségesek.
Az Izraeli Külügyminiszter szóvívõje, Mark Regev, a következõképpen kommentálta a játék bejelentését:
Izrael természetesen ellenzi a játék bemutatását, mivel az kizárólag a terrorista merényletek széles palettáját mutatja be. Senki számára nem okozott meglepetést, a Hezbollah azt tanítja a gyerekeknek, hogy a gyûlölet és az erõszak pozitív tulajdonság.
Erre a kijelentésre Daher így reagált:
A játékosok rá lesznek kényszerítve, hogy okosan, taktikusan játszanak, osszák be a tartalékaikat, valamint hozzátette, hogy a játékot önkéntesek fejlesztik. A Special Force 2 Libanonban lesz kapható 10 dollár körüli áron, és már több száz elõmegrendelés érkezett.
A videójátékok piaca, legyen az konzol vagy PC, szinte követhetetlen mértékben növekszik, magával vonzza a folyamatos felhajtást és hisztériát. Nem elõször futunk szembe azzal, hogy egy bizonyos csoport –legyen az katonai, vagy terrorista- számítógépes játékokkal „bódítja” a fiatalságot, azonban egyre érdekesebb és összetettebb lesz a helyzet. De még mindig a törvénykezésen megy a vita.