A kommunista állam az online játékokat
tekinti legújabb ellenségének, és bár
az érdekelt cégek óriási lehetõséget
látnak az országban, máris megszorításokat
vezetnek be.
Egyes források már a hónap
elején beszámoltak arról, hogy a helyi
kulturális és informatikai minisztérium - Kína
példáját
követve - több
megszorító intézkedéssel készül,
amelyek a napokban lépnek életbe. Ezek között
szerepel az árusítóhelyek távol tartása
az oktatási intézményektõl, a vásárlások
bizonyos életkorhoz való kötése, illetve a
játékokban eltöltött idõ korlátozása
is.
Igyekezvén fékezni az MMORPG játékok
rohamos terjedését, az ilyen szoftvereket árusító
és játéklehetõséget biztosító
boltokat számûzik az iskolák közvetlen közelébõl,
és az új üzleteket nem nyithatják meg 200
méternél közelebb. Éjjel 11 és
reggel 6 óra között zárva kell tartaniuk, míg
a 14 éven aluli fiatalok kizárólag szülõi
kísérettel jelenhetnek meg.
Ez még
önmagában nem tûnik vészesnek, az már
annál inkább, hogy a hatóságok
kapcsolatba léptek a legnépszerûbb játék,
a kínai Swordsman Online készítõjével,
és olyan pontrendszer bevezetésére bírták
rá, amely levonásokat alkalmaz három óránál
tovább tartó játék után. Az
ágazatban érdekelt cégek mindeközben óriási
lehetõséget látnak a vietnami piacban.
Nem
véletlenül, hiszen az még mindig gyerekcipõben
jár, dacára annak, hogy a rendszeres internetezõk
száma hat év alatt 500 ezerrõl 12,5 millióra
ugrott, az online játékosok tábora pedig
kétmillió fõre rúg. Számukra bõven van
lehetõség a további terjeszkedésre a 84 milliós
országban, és ezt igyekeznek megragadni. Esélyeiket
javítja, hogy az internetes játék viszonylag
olcsónak számít, ha az egyéb szórakozási
lehetõségeket nézzük: 100 óra játék
nagyjából 800 forintnak megfelelõ összegbe kerül,
míg egy mozifilm megtekintése 600 forintnyi kiadást
jelent.
"Ellentétben a dél-koreai piaccal,
amely már telítettnek mondható, a vietnami
szegmens még gyerekcipõben jár. Ez a lehetõségek
egész tárházát jelenti számunkra"
- jelentette ki Andrew Yeom, a Webzen ázsiai-csendes óceáni
részlegének vezetõje, méltóképp
jellemezve ezzel a kiadók hozzáállását.
Kérdés, hogy mennyire engedi majd ezen lehetõségek
kihasználását a kommunista ország, amely
Kínához hasonlóan gyanakodva figyeli a játékok
gyors térhódítását.
Forrás: SGHU