Rich Wickham a Microsoft Games for Windows (õ az aki a Microsoftnál elsõsorban a játékokkal foglalkozik) vezetõje nyílt levélben tájékoztatta a játékosokat, hogy a Windows Vista-nál törekedtek arra, hogy minél kompatibilisebbek legyenek a járékokkal. Több mint 1000 játékot teszteltek ennek érdekében, ám ennek ellenére még mindíg adódhatnak problémák, de ezeket is igyekeznek kijavítani. A nagyobb kiadók, mint például az Electronic Arts, a PopCap Games, a Vivendi Universal, a THQ, a Slam Games, a WildTangent stb., már rendelkeznek az ehhez szükséges frissítésekkel. A nyílt levélben szó esik még a Parental Controlról is, ami arra szolgál, hogy egyes játékokat csak engedéllyel lehet majd installálni.
Mindezek mellett a
TECHGAGE.com játékokat tesztelet a Vistán és XP-n egyaránt. A kísérletet több játékkal végezték: Half-Life 2 Epiode One, Call Of Duty 2, GRAW, QUAKE IV és Oblivion. A tesztrõl olvashattok bõvebben a lenti részen. A teszt
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: rocker
A teszt körülmények:
Ugyanarra a gépre telepítettek Windows VIsta Professionalt és Vista Ultimate-t. A gépkonfig akövetkezõ volt:
Intel E6300 Dual Core @ 1.866GHz
ASUS P5N-E SLI 0307 BIOS
Corsair 2GB PC2-9136 @ DDR2-1066 4-4-4-12
ASUS EN7900GT 256MB (100.54 in Vista, 93.71 in XP)
Seagate Barracuda 7200.10 320GB
Corsair HX620W Power Supply
Corsair Nautilus 500 Water Cooling
LG 18x DVD-Burner
D-Link WiFi Card
NZXT Apollo Case
Az FPS váltzásait nem a játékok saját beállításaival figyelték, hanem Fraps 2..8.2.-es verzióval.
Half-Life 2 Episode One:
A játék beállításairól annyit, hogy mindent a maximumra állítottak négyszeres anti-alaisingel. A fenti grafikkon jól mutatja, hogy az FPS maximumokat és minimumokat. Mindezek mellett a játék is sokkal lassabb lett, sokkal lassabban töltenek be az egyes részek is. A Source engine nem kezeli a Direct X 10-et ezért 9-et használtak. A Vista mentségére szólva, hogy a Valve a Source motort elsõsorban XP-re tervezte, de igyekeznek átalakítani, hogy a Vista-nál se legyenek gondok.
Call Of Duty 2
A COD2-nél sokkal kisebb volt az ingadozás annak ellenére, hogy itt is mindent a maximumra állítottak, négyszeres AA és AF, még az Anisotropicot is bekapcsolták. Az FPS maximum így Vista alatt nem érte el csak a 28.472-t, de nem voltak akkora ingadozások mint a HL2 esetében.
Hogy a többi játék (GRAW, Quake IV, Oblivion) hogyan is szerepelt a teszten és, hogy a 3D Markkal végzett teszt milyen eredményekkel zárult, azt az eredeti oldalon megtekinthetitek.