Amellett, hogy a Counter-Strike: Source közösség szinte teljes egészében úgy döntött, hogy nyit az új játék felé, a Counter-Strike 1.6 szcéna egy bizonyos része is érdeklődik a Global Offensive iránt. Mindenképpen lehet abban valami, ami szerint az augusztus 21-én megjelent játék egyesítheti azt a két játékos közösséget, amely az évek során nem mondhatni, hogy különösképpen szívlelte egymást.
A fent leírtak – már ami az 1.6-osok váltását taglalta CSGO-ra – ékes példája a Budapest Lycans, akikről az előző héten számoltunk be nektek, ám a napokban, illetve inkább az elmúlt hetekben ment a mozgolódás a háttérben egy másik csapatnál is. A volgare sem egy már meglévő felállással indított globális támadást, ám az, amit hosszas megbeszélések nyomán kialakítottak, mindenképpen bizakodásra adhat okot azon magyar szurkolóknak, akik szeretnének egy vagy több hazai együttest a legjobbak között látni.
A történet egyik fele Kovács „boE” Richárddal kezdődik, aki bár pályafutása nagyobb részét az 1.6 közösség „ölelésében” töltötte ( ConcussioN illetve gNu), azért többször is feltűnt a Source-mezőnyben 1-1 offline esemény erejéig – például Török „KODIAK” Balázs oldalán az ancients-ben a 2010-es BECUP-on. Ahol egyébként az „anci” színeiben ott volt Maczkó „nkRRRR” Máté ( teamwork és stYle) is, aki boE mellett az első szál másik láncszeme. Kicsit még vájkálva a múltban, az említett BECUP után a Team TotalGaming nkRRRR-t is a felállásában tudva kezdte el a felkészülést a közelgő DSRack LAN-ra – ám néhány késés miatt végül kikerült abból a bizonyos felállásból (Beny, kuLi, Raul, Res1st, majd SESSA). Visszatérve a jelenbe (vagy inkább a nem olyan távoli múltba) boE és nkRRRR karöltve a BP Lycans csapatkapitányával, Hudi „huss” Viktorral kezdték el szövögetni a szálakat, ám azok a szálak végül nem voltak alkalmasak egy csapat létrehozására. Ahogy nkRRRR fogalmazott, hussnak „kellett egy konkurencia”, illetve nem akarta a szószban hagyni azokat, akik jelenleg is a „fővárosiak” felállását erősítik: „Nem igazán örültünk neki, meg egyáltalán nem is értettük magát az indokot sem, sem pedig a lineupot. De jól van, az Ő döntése, ámen”.
A negatív történések után végül a dolgok pozitív fordulatot vettek, hiszen két volgare-os, név szerint Kancsev „rmL” Alexander - aki egykoron az ancients és a gNu színeit is erősítette - és Németh „spinner” Ádám – aki pedig a volgare mellett a teamwork csapatában is szerepelt pályafutása során - keresték fel a fenti párost a csapatozás gondolatával (ha csak ezt a kvartettet nézzük, boE az egyetlen, akinek még nem adatott meg a nemzeti lobogó alatt szolgálni – természetesen szigorúan az online játékteret figyelembe véve). Ezzel a négyes meg is alakult, már csak egy irányítói kvalitásokkal rendelkező játékost kellett keríteniük, akivel teljes lehetett volna az 5 fős keret. Több név is szóba került a megbeszélések folyamán, míg végül arra jutottak, hogy mindenképpen az „egykori” CSS közösségből szeretnének valakit maguk mellé csábítani. Nagy „BIGTOMI” Tamás játéka egy mix folyamán meggyőzte a srácokat arról, hogy jó választás lehet a korábbi RG.Enuzi játékos, aki a múltban már betöltötte aktuális csapataiban az irányítói szerepkört, így akár két legyet is üthettek volna vele egy csapásra. Ám a „közös foglalkozások” során nem működtek flottul a dolgok, illetve „Tomi” egyetemi elfoglaltságai sem tették lehetővé azt, hogy fejlesszék a fejlesztenivalókat, így végül a volgare és BIGTOMI útjai kettéváltak.
A megüresedett pozícióra nagyon hamar sikerült megtalálni a tökélete személyt – jobban mondva inkább a személy találta meg a számára tökéletes csapatot. Ám ez a valaki egy már meglévő és talán nagy álmokat szövögető együttest volt kénytelen elhagyni. Gáspár „Res1st” Péterről van szó, akinek kiválásával egyelőre kérdéses, hogy miként alakul az [OBi] jövője, ám az már biztos: Res1st fogja betölteni a volgare-ben az ötödik játékos szerepét és az irányítói feladatokat is ő fogja ellátni.
A továbbiakban az nkRRRR-rel készült villáminterjút olvashatjátok:
Szervusz nkRRRR, üdvözöllek a Counter-Strike2.hu hasábjain! Új közösség, új arcok – első ízben arra kérnélek, hogy mutatkozz be az olvasóinknak!
Maczkó Máté a becsületes nevem, a 22. életévemet töltöm, Budapesten tengetem napjaimat. A szabadidőmet az edzésekre és a barátnőmre fordítom, illetve a munkámra. De azért néha napján a főiskolára is benézek.
Talán nem én vagyok az egyedüli, akinek biza’ tágra nyíltak a szemei a volgare újdonsült felállására pillantva. Még mielőtt rátérnénk a jelenlegi ötös aktualitásaira, tegyük helyre BIGTOMI-s időszakot és távozásának miértjeit!
Bevallom az őszintét, nem úgy állt össze a dolog, ahogy mi gondoltuk. És ez nem 100%-ban a Tomi hibája volt. Nem készültünk egyáltalán semmit, nem voltak köreink, csak skillből hoztuk a warokat, köröket. Amiket a Tomi mondott, azok jók VOLTAK Source-ba, de itt már teljesen más a „követelmény”. Itt sokkal jobban kijön az, hogy ki 1.6-ozott „profi” szinten vagy éppen ki nem. A CS:GO már nem arról szól –amit megszoktak a Source playerek-, hogy nem kell tudni lőni, mert elég az „agyon taktikolás” és minden el van füstölve és flashelve és majd valahogy lelövöm.
De igazából emberileg semmilyen negatívum nem szólt ellene. Nem is ezért ért véget a dolog „köztünk”, hanem azért, mert a Tominak nem maradt elég ideje az egyetem mellett. Tehát mondhatni egy picit megkönnyítette a dolgunkat.
Még egy picit visszakanyarodva a „kezdetekhez”, említetted, hogy az 5. játékos kilétét illetően több játékos is felmerült, ám volt, aki ezért, és volt, aki azért nem vált be, vagy éppen nem tudott eleget tenni a felkérésnek. Lehet kicsit kényes a kérdés, de én mégis felteszem: Kik voltak ők?
Az elvárásaink nagyon magasak voltak, nem véletlen. Mindenféleképpen nagyobb múlttal rendelkező játékos kellett nekünk. Megemlítek pár játékost, akik megfordultak a fejünkben, de vagy nem tudtok elérni vagy másik csapatban játszott, vagy egyszerűen a végén mégis elvetettük az ötletet: NOFEAR, BIGTOMI, V1CE, West, hal.
Ezek után jöjjön hát Res1st. Mit gondolsz, miért döntött úgy, hogy az [OBi]-t hátrahagyva végül Titeket választ? Egyáltalán miként jött ő a képbe?
Az indokai nagyon egyszerűek voltak és mellette nagyon reálisak is: A legjobb akar lenni. Ő tudta azt, hogy velünk elérheti a céljait. Tudja nagyon jól, hogy velünk elérheti azt, hogy Magyarország legjobb csapata legyünk. De természetesen nemcsak Magyarország van a terveink között, külföldön akarjuk inkább képviselni magunkat. De félreértés ne essék, mi meg nagyon jól tudjuk, hogy mi meg VELE érhetjük ezt el, nélküle nem.
Hogy jött a képbe? Egy poén beszélgetés, egy mi lenne HA után végül, „valóra” vált.
Minden csapat életében, már a kezdetektől fontos tényező, hogy a tagok mindnyájan ugyanazokért a célokért küzdjenek. Azt már tudjuk, hogy magasra emeltétek a mércét, de mégis milyen magasra? Hol láthatunk Titeket élesben is?
Pár netes kupát tudok neked megemlíteni így hirtelen, ahol képviseltetjük magunkat a külföldi top csapatok között: ESL Major Series, Go4CSGO és a 4Players.
Később meg egy nagy európai lanra mindenképpen ki akarunk jutni.
Kicsit érdekes kérdés lehet így még az elején, de mégis mit vársz el saját magatoktól? Mit gondolsz, mire lehettek képesek az említett megmérettetéseken? Hogy ne legyen könnyű dolgod, ide még egy kérdést beiktatnék: Azt csiripelték a madarak, hogy az ICL úgy, ahogy van, kimarad a Ti életetekből. Miért döntöttetek így?
Tudjuk, mire vagyunk képesek, mindnyájan számos magyar LANt nyertünk már, ami persze nem 8-12 csapatos LAN volt vagy éppenséggel olyan LAN, ahol nem volt erős csapat, mert már az egész "scene kihalt" és így olyan embereknek volt lehetősége dobogóra állni, akiknek amúgy semmi keresnivalója nincs ott. A legrosszabb ebben az egészben, hogy sajnálatos módon, ezekre az eredményekre (csúnya szóval) "veri magát" nem egy, nem két játékos. A netes megmérettetéseken pedig úgy fogunk teljesíteni, ahogy a felkészülésünk éppen áll.
Igen, nagyon jól csiripelték a madarak, nem fogunk részt venni az ICL-en. Indok megint csak nagyon egyszerű, nincs elég csapat ahhoz még jelenleg, hogy legyen értelme lemenni. Illetve a csapaton belül is vannak olyan személyek, akik nem tartják az ICL-t egy normálisan megszervezett, igényes LAN-nak. Röviden és tömören ennyi.
Mit gondolsz, mi lehet a kulcsa a sikereknek?
Erre szerintem sokan tudják a választ, csak nem mindegy, hogy meg is teszik-e.
A rengeteg készülés, egyénileg való felkészülés (DM, gránátozás üres szerveren pl.), nem a mennyiségi, hanem a minőségi játékok. Szerencsére ezt nekünk Res1st tudja biztosítani, mert eddig is csak külföldi top csapatok ellen játszottunk.
Illetve – ami mondjuk a legfontosabb - a motiváltság és az elszántság. Ennél fontosabb dolgot szerintem nem lehet felmutatni a siker eléréséhez.
Nem maradt más hátra, minthogy megköszönjem, hogy az elmúlt napokban a rendelkezésemre álltál és meséltél nekem a volgare-ról. Én szeretnék sok sikert kívánni Nektek! Az utolsó szó joga Téged illet!
Köszönöm a jó kívánságokat a csapat nevében is, illetve köszönöm a lehetőséget is.
Megpróbáltam visszaemlékezni minden egyes dologra a csapat alakulásával kapcsolatban, de szerintem sikerült mindent leírni.
Ha bármilyen szervezet/szponzor érdeklődését felkeltettük, keressenek meg minket a ricsione@gmail.com címen. Köszönjük.
A volgare dobbantott, majd robbantott – az alábbi felállás az övék:
Kovács „boE” Richárd
Maczkó „nkRRRR” Máté
Gáspár „Res1st” Péter
Kancsev „rmL” Alexander
Németh „spinner” Ádám
Ja és még egy apróság, nekem aztán nem vagy unszimpatikus azért mert azt mondtad egy játékra amivel régebben játszottam, hogy könnyű. Én mindössze jó szándékkal írtam amit írtam.
Ja és még egy apróság, nekem aztán nem vagy unszimpatikus azért mert azt mondtad egy játékra amivel régebben játszottam, hogy könnyű. Én mindössze jó szándékkal írtam amit írtam.
Ja és még egy apróság, nekem aztán nem vagy unszimpatikus azért mert azt mondtad egy játékra amivel régebben játszottam, hogy könnyű. Én mindössze jó szándékkal írtam amit írtam.
Persze hogy nem értek hozzá csak telehetsz helikopter mindenki más kiskocsi.
Persze hogy nem értek hozzá csak telehetsz helikopter mindenki más kiskocsi.
Az egyik azt mondja, hogy a flesh meg a füst szart sem ér, a másik meg azt, hogy lehozza vele az egész wart...
vicces.. ..az igazság vhol félúton van:)
am meg +nkr
Azt azért tisztázzuk, azért mert te prónak képzeled magad attól még fikarcnyi betekintésed sincs a fejlesztésekbe, én meg már nem 1x kb elmondtam mi lesz a következő lépés CSS -nél illetve CSGO nál is, de ha érdekelt volna 1.6 ra figyelhettem volna, mivel van nem 1-2 dev csatorna aminek tagja vagyok, és azt elkönyvelheted hogy a falon át lövések nagy része vagy javítva lesz vagy tovább fog csökkenni a dmg amit bead (erre a csökkentésre is volt nemrég példa). Persze hogy maradni fog, olyan elemeknél amiknél úgy ítélik meg a fejlesztők hogy ez még nem gáz. Taging is volt kb olyan mint az 1.6 ban azon is változtattak hogy még 1 példát felhozzak.
Ha okosodtok az nem gond, az amúgy se árt így az interjúból és a hszből ítélve nálatok.
Igazából nem bírjátok felfogni hogy a 2 játék más ezért más hozzáállás kell, nem pedig több vagy kevesebb skill, de ezt a kinke za apukája erősebb effektust felesleges továb ragozni.
Mivel magyar játékos vagy így magyar példát mondtam, de ha már külföld az a VG szerintem kb árnyéka önmagának szóval számomra az nem mérvadó, de ettől függetlenül szép win a NIP nek.
Gondolom ha már így megkérdezte Boe hogy van e közöm a CSGo hoz én is megkérdem hogy neked volt e közödd CSS-hez és játszottál-e tényleges vele és nem cska ugy kipróbálod fun ból. Csak mert ha jól csináltad a flash szart sem ért, füstről meg ne is beszéljünk az kb azóta használható amióta patchelték.
Nem az én reszortom eldönteni hogy megengedheted magadnak e a magas lóról való szónoklást , csak annyit mondhatok hogy magasabbról nagyobbat lehet pofára esni.
Egyébként ha el tudnál vonatkoztatni a piros és kék csatájától akkor látnád hogy ugyanaz a kettőben csak az időzítés más, de ehhez már gondolkodni is kellene amit meg te magad ismersz be hogy nem sikerül.
@ SBK: ha jól emlékszem előbb volt olyan rendezvény amiről az 1.6 került le csak és CSS volt még a közelmúltban de most nem ugrik be de az is lehet hogy rosszul emlékszem.
Azt azért tisztázzuk, azért mert te prónak képzeled magad attól még fikarcnyi betekintésed sincs a fejlesztésekbe, én meg már nem 1x kb elmondtam mi lesz a következő lépés CSS -nél illetve CSGO nál is, de ha érdekelt volna 1.6 ra figyelhettem volna, mivel van nem 1-2 dev csatorna aminek tagja vagyok, és azt elkönyvelheted hogy a falon át lövések nagy része vagy javítva lesz vagy tovább fog csökkenni a dmg amit bead (erre a csökkentésre is volt nemrég példa). Persze hogy maradni fog, olyan elemeknél amiknél úgy ítélik meg a fejlesztők hogy ez még nem gáz. Taging is volt kb olyan mint az 1.6 ban azon is változtattak hogy még 1 példát felhozzak.
Ha okosodtok az nem gond, az amúgy se árt így az interjúból és a hszből ítélve nálatok.
Igazából nem bírjátok felfogni hogy a 2 játék más ezért más hozzáállás kell, nem pedig több vagy kevesebb skill, de ezt a kinke za apukája erősebb effektust felesleges továb ragozni.
Mivel magyar játékos vagy így magyar példát mondtam, de ha már külföld az a VG szerintem kb árnyéka önmagának szóval számomra az nem mérvadó, de ettől függetlenül szép win a NIP nek.
Gondolom ha már így megkérdezte Boe hogy van e közöm a CSGo hoz én is megkérdem hogy neked volt e közödd CSS-hez és játszottál-e tényleges vele és nem cska ugy kipróbálod fun ból. Csak mert ha jól csináltad a flash szart sem ért, füstről meg ne is beszéljünk az kb azóta használható amióta patchelték.
Nem az én reszortom eldönteni hogy megengedheted magadnak e a magas lóról való szónoklást , csak annyit mondhatok hogy magasabbról nagyobbat lehet pofára esni.
Egyébként ha el tudnál vonatkoztatni a piros és kék csatájától akkor látnád hogy ugyanaz a kettőben csak az időzítés más, de ehhez már gondolkodni is kellene amit meg te magad ismersz be hogy nem sikerül.
@ SBK: ha jól emlékszem előbb volt olyan rendezvény amiről az 1.6 került le csak és CSS volt még a közelmúltban de most nem ugrik be de az is lehet hogy rosszul emlékszem.
El kell hogy szomorítsalak, de igen volt (január eljén kaptam betat) és van is közöm a játékhoz (mivel megvettem), habár a munka miatt már kevesebb időm van rá mint anno CSS -re vagy még előtte a hőskorszakból számrazó 1.6-ra (az nekme kb megmarad a haverokkal lanozuk kategóriába), így nem vagy pro belőle de speciel nekem mégis megy a rota ha figyelek, és nekem meg feltűnt hogy nagyon is lehet falon át darálni. Nagyon jó példa a régi új (szeirntem szar) kedvenc mirage map lerakó feletti erkély mögötti részt szarrá lehet túrni, d2 őn fakapuknál sokkal jobban beadja a dmg-et de falon átlövésekről van jópár videó a neten nézd inkább meg azokat okoskodás helyett.
Nem volt semmi próbálkozás a hsz-emben mivel ezek tények, de majd cska kinövöd ezt a "nicetry meg izé smájlicska szarságot".
Az előző hsz-nke is kb annyi a lényege hogy az 1.6 nak nem kellene ilyen magas lóról szónokolnia, főleg nálunk nem (lásd CS2HU kupát ott is kiakpott az 1.6 csapat a CSS től CSGo ba). Egyikhez se kell több vagy kevesebb skill mivel másabbba játékok mechanikája.
Végülis lehet másképp is értelmzni azt a kiragadott részt, pl az 1.6 játékosok buták és nem tudnak taktikolni inkább erőből oldják meg azt mait a CSS -ben észel. Ha incs taktikotok ebben a játékban jobba szarrá szopathatnak pont a flashek és füstök miatt, de akkor ezek szerint neked nincs rálátásod a játékra és nem nekem.
El kell hogy szomorítsalak, de igen volt (január eljén kaptam betat) és van is közöm a játékhoz (mivel megvettem), habár a munka miatt már kevesebb időm van rá mint anno CSS -re vagy még előtte a hőskorszakból számrazó 1.6-ra (az nekme kb megmarad a haverokkal lanozuk kategóriába), így nem vagy pro belőle de speciel nekem mégis megy a rota ha figyelek, és nekem meg feltűnt hogy nagyon is lehet falon át darálni. Nagyon jó példa a régi új (szeirntem szar) kedvenc mirage map lerakó feletti erkély mögötti részt szarrá lehet túrni, d2 őn fakapuknál sokkal jobban beadja a dmg-et de falon átlövésekről van jópár videó a neten nézd inkább meg azokat okoskodás helyett.
Nem volt semmi próbálkozás a hsz-emben mivel ezek tények, de majd cska kinövöd ezt a "nicetry meg izé smájlicska szarságot".
Az előző hsz-nke is kb annyi a lényege hogy az 1.6 nak nem kellene ilyen magas lóról szónokolnia, főleg nálunk nem (lásd CS2HU kupát ott is kiakpott az 1.6 csapat a CSS től CSGo ba). Egyikhez se kell több vagy kevesebb skill mivel másabbba játékok mechanikája.
Végülis lehet másképp is értelmzni azt a kiragadott részt, pl az 1.6 játékosok buták és nem tudnak taktikolni inkább erőből oldják meg azt mait a CSS -ben észel. Ha incs taktikotok ebben a játékban jobba szarrá szopathatnak pont a flashek és füstök miatt, de akkor ezek szerint neked nincs rálátásod a játékra és nem nekem.
"A CS:GO már nem arról szól –amit megszoktak a Source playerek-, hogy nem kell tudni lőni, mert elég az „agyon taktikolás” és minden el van füstölve és flashelve és majd valahogy lelövöm."
Szeretem az ilyen értelmes 1.6-os megnyílvánulásokat. De azért én is szólnék hogy a túrjunk szarrá mindent hozzáálás is kevés lesz ám ide mert már nem megy át mindenütt a golyó (habár jelenleg van 1-2 ilyan tekintetbe bugos része a mappoknka de nagy koppanás lesz a volt 1.6-osok körében amint kijavítják őket.
"A CS:GO már nem arról szól –amit megszoktak a Source playerek-, hogy nem kell tudni lőni, mert elég az „agyon taktikolás” és minden el van füstölve és flashelve és majd valahogy lelövöm."
Szeretem az ilyen értelmes 1.6-os megnyílvánulásokat. De azért én is szólnék hogy a túrjunk szarrá mindent hozzáálás is kevés lesz ám ide mert már nem megy át mindenütt a golyó (habár jelenleg van 1-2 ilyan tekintetbe bugos része a mappoknka de nagy koppanás lesz a volt 1.6-osok körében amint kijavítják őket.