Martin Otten. Eme név hallatán nem hiszem, hogy sokan kapnák fel a fejüket, pedig talán neki van a legnagyobb érdeme a Counter-Strike és az esport népszerűségének ily mértékű növekedésében. Ő azaz ember, akinek jóvoltából figyelemmel követhetünk megannyi counter-strike mérkőzést. Ez a rendkívüli német fiatalember, aki egy dortmundi egyetemen tanult
1999-ben kezdett a játékiparban foglalatoskodni a Quake3 megjelenésekor, amikor is az
„Arguson” kezdett dolgozni (ez volt az első jelentősebb program, mely lehetővé tette a mérkőzések figyelemmel követését). Ennek ez egyedi, rendkívüli programnak a híre eljutott Gabe Newellhez is, aki Angel Munoz kérésére felvette Martinnal a kapcsolatot, és felvetette egy az Argus-hoz hasonló program megalkotását a Half-Life számára. Az ötlettől annyira el volt ragadtatva Martin, hogy
tanulmányait félbehagyva rögtön el is kezdett dolgozni a Valve-nak 2000 júniusában. Az első igazi teszt a 2001-es Dallasban rendezett nyári CPL volt, amikor is meg kezdte hódítóhadjáratát a CPL és az eSport, mely ennek az Martin Otten által kreált programnak volt köszönhető. Most pedig egy a gotfrag által készített interjút olvashattok el.
Az interjú
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: GrassRoot
Milyen közeli kapcsolatban vagy a Valve embereivel, és hogyan jellemeznéd az ő prioritásukat, illetve a munkához való hozzáállásukat?
Igazán jó kapcsolatban vagyok velük. Jelen pillanatban pedig teljes erőmmel a SourceTV-n és a source motor hálózati kódján dolgozom.
A SourceTV jelen pillanatban sokak számára csak egy félresikerült bughalmaz. Mit gondolsz erről?
Technikaliga a SourceTV és HLTV közt nincs nagy különbség. Egyes dolgokat kivettünk, míg másokat hozzáadtunk. Az egész SourceTV-t legjobb lenne újraírni a legelejéről, de most már teljes mértékben a Source motorba van beleágyazva. A javításokról indítottam egy levelezőlistát, melyen minden újítást feltüntetek, továbbá az eddigi változások is felelhetők
itt.
Felmerültek valaha is olyan ötletek a HLTV-vel kapcsolatban, mint például a pause, tekerés, zoom, illetve a slow-motion opciók hozzáadása?
A HLTV fejlesztésével már leálltam, és immáron csak a megjelenő bugokat javítgatom rajta.
És mi a helyzet a SourceTV-vel?
Itt most leginkább a kamera javításán továbbá a kezelés leegyszerűsítésén dolgozunk.
A HLTV és SourceTV is vitathatatlanul fontos szerepet játszik a nagyobb eSport rendezvényeken, mint például a CPL. Milyen a kapcsolatod Angel Munozzal és a Cyberathlete Professional League-el?
Jó kapcsolatban vagyok a CPL el, habár Angel Monuzzal személyesen még nem találkoztam, nem ismerem. Inkább a technikai csapattal tartom a kapcsolatot.
Egy korábban a clanbase.com-on megjelent interjúdban ezt nyilatkoztad:
„Riporter: Szükség van e a Half-Life-ra illetve a Counter-Strike-ra az események figyelemmel követéséhez?
Martin: Egyenlőre igen, de talán idővel a Valve kiad egy ingyenes HL/CS verziót kifejezetten a nézők részére. (mint a CPL-en)”
Rá kellett jönnöm, hogy a kritikus hibák javításától eltekintve a HLTV fejlesztése már leállt. Mekkora az esélye hogy ugyanez hamarosan bekövetkezik a SourceTV esetében is? Biztos vagyok benne, hogy tudatában vagy annak, mekkora segítség ez a TV a Counter-Strike közösség számára, de esetlegesen van rá reális esély?
Egy igazi online közvetítéshez szükséges technikai eszközök még nem elérhetők az interneten, (via IGMP) és amennyire tudom, ezeket egyelőre egyik internetszolgáltató sem fogja engedélyezni. Pedig ez nagy előnyt jelentene minden a steam-en keresztül történő szolgáltatás számára, ennek azonban túlságosan nagy anyagi vonzata lenne. Továbbá ebben az esetben nehéz lenne megmondani, hogy ki milyen sávszélességért mennyit fizessen. Egy szimpla szerver-játékos kapcsolódásnál még egyszerű lenne, hisz ott leginkább az fizet ,aki kapcsolódik
Te és a Valve emberei szoktátok olvasni a gotfrag.com-ot?
Én személy szerint leginkább a német scene híreket szoktam elolvasni, és a honlapon kiemelt helyen szereplő cikkeket. De mivel az eSport társadalom hatalmasat változott öt év alatt, ezért kicsit elvesztettem a fonalat. A scene növekvő tendenciája pedig gondolom folytatódni fog.
A CS:S megjelenésekor és fejlesztése alatt is nyomatékosan felhívtátok mindenki figyelmét, hogy a Counter-Strike: Source nem azonos a Counter-Strike2-vel. Pedig a Source engine a HL2-re épül, így joggal gondolhatta mindenki, hogy megkapja a Counter-Strike2 nevet. Azonban ez nem így történt. Mondanál erről valamit, hogy ez miért is így történt? Vagy ez egy utalás volt valamire?
Erről nem mondhatok semmit.
Te ugyebár a fejlesztések mellett, ha már nem is, de valamikor játékos is voltál. Milyen nickel játszottál régen, és ha mostanában játszol, akkor milyen nevet használsz? Milyen játékokat szeretsz még?
Nincs igazi becenevem, hacsak nem az a „Turbo” jelző, ami itt a Valve-nél ragadt rám a fantasztikus képességeim révén, haha. Régebb sokat játszottam a quake1-el és 3-al, de már nem vagyok tagja semmilyen klánnak. Mostanság ha játszom, akkor leginkább valamilyen online fps-t nyúzok, főképp DoDozom vagy a Sourczom, ezeken kívül még a GTA4-el játszogatom PS2-n.
Ilyen nagy Quake fan lévén muszáj megkérdeznem, mit gondolsz a Quake4-ről.
Igazság szerint nem követtem nyomon a fejlesztéseket, mindössze néhány képet láttam belőle, de remélem, hogy méltó folytatása lesz a quake sorozatnak. Kíváncsian várom, hogy miképp fognak beleilleszkedni a járművek ebbe a quake-féle pörgős játékmenetbe. Az Enemy Territory: Quake Wars elég figyelemfelkeltő volt az E3-n.
Köszönöm hogy rámszántad ezt a kis időt. Öröm volt veled interjút készíteni. Kívánsz valamit mondani az utolsó szó jogán?
Ha bárkinek bárminemű hozzászólása, kérdése vagy ötlete lenne a SourceTV-vel kapcsolatban, ne habozzon, vegye fel velem a kapcsolatot. Mindennemű építő megjegyzés nagy segítséget jelent számunkra.