A
Game Developer Conference-en (GDC) az
Ageia előrukkolt az első
Physics Processing Unital (PPU) rendelkező hardverével. A PCI-os kártyára épített processzor feladata természetesen a terhelés levétele a CPU-ról. A kártyán a PPU mellett 128M 128 bites GDR3-as memória is található. A külön egységnek semmi más feladata nincs csak, a
fizikai modellekkel kapcsolatos számítások elvégzésére hivatott. Üröm az örömben, hogy a kártya
csak a PhysX motorra épülő játékoknál jelent előnyt, hiszen ezt támogatja egyedül, így például a versenytársa Havok motoros játékoknál, mint például a CS:Source nincs értelme. Ettől függetlenül az Ageia szerint több mint 100 játék fogja támogatni a jövőben a kártyát.
Több cég természetesen nem ilyen derülátó a külön hardvert igénylő megoldásokban, erre talán az ASUS PhysX kártyája a legjobb példa, ami ugyan megjelent de soha nem került forgalomba. És itt jön képbe a
Havok, ugyanis a fejlesztői úgy gondolták, hogy a mai
GPU-k terhelése igen alacsony, hiszen a legtöbb esetben a CPU a legszűkebb keresztmetszet, így az
új Havok motorban már a fizikai számítások egy részét, átvéve a
CPU-tól a GPU-kra bízzák. Ezzel jelentős mértékben nőhet a megjelenítés sebessége, illetve a valósághű ábrázolás minősége.
Emellett a Havok és az Nvidia már közös projecten is dolgozik, aminek a neve SLI Physics lett. Értelemszerűen itt SLI megoldásról beszélünk, aminél az egyik kártya csak a kép renderelésével lenne elfoglalva, míg a másik a fizikai modell számításait végezné, vagy ha erre nincs szükség, besegítene a renderelésbe.
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs