2. A VALVE a CS:S el szembeni ellenszenv után nyilatkozott, hogy direkt egy butított fizikai motort raktak bele a játékba, pont ezért nem tudunk a hordóra ugrani stb., hogy a motor ne azt számolja hanem mégtöbb FPS-t tudjunk kicsikarni alacsonyabb gépekből is tehát "optimalizálták" a játékot a széles vevőkörhöz. Mik a tények: Bármilyen FPS configot is használsz, nem fogod tudni az eredményt növelni csak minimlisan. Ugyanis a modellek animációja valamint a fegyverek (!!!!) fizikája eszi meg a proci időt, amihez semmi kapcsoló nincs. Az indok viszont roppant egyszerű: Mikor megjelent a saját grafikus chip (GeForce 256-nál volt először saját GPU - a szerk.), a proci végre számolhatta az MI-t és így javította ellenfeleink képességét ill. a játék színvonalát is. Mivel a Source grafikailag butítható, így a procit kellett leterhelni és erre volt jó tökéletesen a "butított" fizikai motor alkalmazása. Ha még nem vált előttetek tisztává mi volt a cél, akkor most egyértelműsítem: növelni az eladásokat. Az ATI már be is jelentette következő generációs kártyáit, amelyeken külön lesz fizikát számoló chip is, ergo vedd meg és lesz jó fps-ed, hiszen a proci innentől tényleg tud szabadon számolni. Ez persze már PCI-E foglalatban lesz, tehát ha vesz valaki új alaplapot, akkor már egyből processzort és RAM-ot is vesz.
Ki van ez találva nagyon szépen. Pontosan ezért a Source versenyek mellé állt az ABIT, valamint több nagyobb gyártó cég is jelezte szándékát a szponzorációval kapcsolatban.
3. A versenyjátékoknál szükséges, hogy legyenek meg a feltételek, és mérhető legyen a két csapat teljesítménye. Ehhez kellenek az rcon parancsok, a szüneteltethetőség (pause), a kör kezdését jelző dolgok és a demó felvétele, valamint, hogy legyen egy külső közvetítő kliens. A VALVE itt is alkotott, hiszen a CS alapvetően játékos által fejlesztett és átgondolt, míg a COD-ban több
JÁTÉKOSOK ÁLTAL kreált MOD kellett ahhoz, hogy lehessen ready-zni vagy meccset játszani egyáltalán. A CSS-nél ez mind adott volt, egyedül egy dolgot kivéve, ami a közvetítést illeti.
Nos, mivel az 1.6-ból ezt nem tudták átmeríteni, így írtak egy Source TV nevű förmedvényt, ami kezelhetetlen és a 13. patch során sem javítanak rajta, sőt (!!!) a hamarosan megjelenő DoD (Day of Defeat) bemutató meccseinél még hírezik is, hogy minnél többen nézzék a közvetítést. Így már egyértelmű, a cég egy játékos által írt és átgondolt alapról lehúzta a neki szükséges rókabőrt és itt izárólagos annyit fog fejleszteni és optimalizálni, amennyivel nem fogja sérteni a lánc eladásokat, amit leírtam az előbb.
4. Remélem, mostmár értitek, hogy ez nem a játékosokról és a versenyekről, és főleg nem a hónapokig tartó sztárságról szól. Sok kissrác gondolja, hogy karriert fog befutni és majd megél az összejátszott pénzből. Nos, a VALVE pontosan rájuk hajt. Ha összejön a srácnak, ami ténylegesen 1/1000 alapon megy, keres mondjuk egy évben 10 000$ (ami 2.000.000 HUF jelenleg) még akkor is bőven megérte mindenkinek. Vett új gépet, népszerűsíti a játékot, követőkre talál, akik látják benne a saját karrierjük kulcsát. Őt akarják elérni és legyőzni, letaszítani a képzeletbeli trónról.
Majd jön a puszta valóság, mikor is bemegy a srác az ABC-be és hoz egy kiló kenyeret, mert anyukája megkérte és a kasszás nemhogy fel sem ismeri, de még "pofátlanul" autogramot sem kér. Ez a tökéletes gépezet báránybőrbe bújtatva. További jó játékot !
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Falling Star