1) A tesztkörnyezet:
A teszteket két csúcsgépen hajtották végre, valamint egy dedicated LAN szerveren. A két gép fix 100 FPS-en futott bármilyen környezetben. A hlds (Half-Life Dedicated Server) LAN szerver folyamatos 100 tickrate-en futott. A netes kliens beállítások a következõk voltak: rate 25000, cl_cmdrate 101 és cl_updaterate 101. Ezeket a beállításokat LAN-okon és versenyeken használják kötelezõen. A teszteket LAN-on hajtották végre, mivel abban a környezetben kevesebb a késlekedési idõ és gyorsabb a kliens-szerver közötti kommunikáció. Az eredményeket netes alapokra is átvezethetõek és szinte teljesen megegyeznek! De lanon való tesztelés a legjobb módszer.
2) A tesztek:
2.1) cl_interpolate 0/1:
Elõször is mindenki nézze meg a következõ videót néhányszor:
hitbox_vid_interpolate1-0.wmv
A videóban láthatjuk, hogy „cl_interpolate 1’ beállításnál az álló modell csak késõbb látja meg a fal mögül kifutó modellt. Ebben a szituációban a várakozó/kempelõ játékosnak reakcióhátránya van, mivel csak késõbb tud reagálni a kilépõ játékosra, aki, mint azt láthattuk, elõbb látja meg az egy helyben álló modellt, azaz reakcióelõnye van. Ha a „cl_interpolate 0”-át használjuk akkor az egy helyben álló modell ugyan akkor látja meg a kilépõ modellt és fordítva. Ezt a következõ képen tisztán láthatjuk:
hitbox_pic_interpolate1-0.jpg
Eredmény:
Észrevehettük, hogy a „cl_interpolate 0” a legjobb beállítás. DE! Bugos a lagkompenzáció. (lásd lentebb).
2.2) cl_interpolate & cl_lagcompensation:
cl_interpolate 0 & cl_lagcompensation 1:
Ezek a beállítások nem jók, mivel ahhoz hogy eltaláljuk a modell mögé kell lõnünk.
hitbox_vid_ip0_lc1.wmv
hitbox_pic_ip0_lc1.jpg
cl_interpolate 0 & cl_lagcompensation 0:
Ezek a legjobb beállítások! A hitboxok a helyükön vannak és a „cl_interpolate 0” miatt senkinek sincs reakció elõnye vagy hátránya! Azonban ezeket a beállításokat csak lanon tudjuk használni mivel itt a lagkompenzáció ki van kapcsolva!
hitbox_vid_ip0_lc0.wmv
hitbox_pic_ip0_lc0.jpg
cl_interpolate 1 & cl_lagcompensation 1:
Ezek a beállítások kötelezõek a LAN versenyeken (sajnos), és a netes ligákban is. Azonban ezek rossz beállítások, mivel itt már jelen van a reakció elõny és hátrány a játékosoknál a „cl_interpolate 1” miatt!.
hitbox_vid_ip1_lc1.wmv
hitbox_pic_ip1_lc1.jpg
cl_interpolate 1 & cl_lagcompensation 0:
Szintén rosszak beállítások, mivel ahhoz hogy eltaláljuk a modellt elé kell lõnünk.
hitbox_vid_ip1_lc0.wmv
hitbox_pic_ip1_lc0.jpg
Eredmények:
Mint ahogy azt feljebb láthattuk, a legjobb kliensbeállítás a „cl_interpolate 0” és a „cl_lagcompensation 0”, azonban ezeket CSAK lanon tudjuk használni, mivel a lagkompenzáció (kliens oldali) ki van kapcsolva! Habár ez lanon nem okoz problémát, mivel ott mindenkinek 15 alatt van a pingje.
Az interneten a játékosoknak általában 25-ös vagy annál magasabb pingje van. A játékosok a „cl_interpolate 0” és a „cl_lagcompensation 0” beállítások mellett is a modell elé kell lõniük, hogy eltalálják azt, szóval ez nem vezethetõ át internetes környezetbe! Emiatt kénytelenek vagyunk neten a cl_interpolate 1” és a “cl_lagcompensation 1”-el játszani!
2.3) cl_interpolate & cl_interp:
Nézzük meg alaposan a következõ képet:
hitbox_pic_interp.jpg
Észrevehetjük, hogy a „cl_interp –érték” parancsnak nincs hatása a „cl_interpolate 0”-ra, mivel a lagcompensation ki van kapcsolva!
Minél magasabb a „cl_interp –érték” van megadva a „cl_interpolate 1” mellett, annál késõbb látjuk meg a modellt!
Eredmény:
A “cl_interp 0.01” a legjobb beállítás.
3) Értékelés:
Nagyon egyszerû a dolog:
Lanokon egy 100 tickes szerver esetén a következõ beállításokat kell használni: cl_interpolate 0, cl_lagcompensation 0, cl_interp 0.01, a szerver konfigban pedig sv_unlag 0 (a 0 letiltja a játékos lagkompenzációját).
Sajnos még mindig rossz beállításokkal kell játszanunk az interneten, azaz „cl_interpolate 1”, “cl_lagcompensation 1”-el!
A cikk szerzõje ( és nagy valószínûséggel több ezer ember is együtt) azt kéri, hogy a Valve végre oldja meg a lagkompenzáció hibáját, mivel addig soha nem lesz rendben semmi.
Az íráshoz tartozik még a következõ kiegészítés is:
cl_smooth 1/0
cl_smoothtime 0.1/1/0.9/0.35
cl_pred_optimize 2/0
cl_interp_all 0/1
cl_interp_npcs 0.0/1
cl_lagcomp_errorcheck 1/0
cl_cmdbackup 2/0/100/101
Ezeknek a parancsoknak nincs kihatása a már említett bugra!