Tegnap beszámoltunk nektek egy kezdeményezésrõl, mely arra irányul, hogy a Valve által kiadott pályákról eltüntetik a felesleges, FPS zabáló dolgokat. A hír éles vitát váltott ki az olvasók között, azzal kapcsolatban vajon mennyire szükséges ez, illetve hogy ezzel lerombolják a Source eredetiségét. Egyesek kételkedtek a projekt életrevalóságán, „ebbõl sem lesz semmi” mondták. Nos, így egy nap távlatában is kézzelfogható információk láttak napvilágot, ugyanis még a tegnap este folyamán elkészült az egyik „kitisztított” pálya. A felhívásra jelentkezett xree és Junks is, akik szinte hibátlanul oldották meg a feladatukat! Elsõ körben a de_train-t dolgozták át nem is akármilyen módon: eltûnt az összes felesleges tereptárgy a pályáról valamint kiszedték a felesleges fényeffekteket is. Ezzel a gyengébb géppel rendelkezõk is szinte fix 60-70 FPS-t kapnak még a nagyobb tereken is ( harc, ellenfelek, gránátok nélkül, azonban ezekkel együtt sem esik le olyan alacsony szintre mintha az eredeti pályán játszanánk). Mint ahogy az a képeken is látszik egyes helyeken igen számottevõ az FPS növekedés.
Az este lehetõség adódott a pálya kipróbálására ( ezúton is köszönjük az információkat Raulnak ), ahol megtapasztalhattam, hogy a srácok nem a levegõbe beszélnek. Ezekkel a változtatásokkal végre a gyengébb vassal rendelkezõ játékosok is számottevõ FPS növekedést tapasztalhatnak. Igaz egy-két része az átiratnak még bugzik ( túl sötét a bent lerakó, bugos a létra stb ), de folyamatosan orvosolják a hibákat. Az pályák elõtagja is változott egyben, ezentúl a de_ helyett cm_ áll az átírt mapok elõtt, mely a competitive szóra utal.
A legnagyobb probléma, mely ezt a projektet hátráltathatja azok bizony a versenyek. Senki sem tudja, hogyan fogják fogadni a versenyszervezõk ezeket az átalakított pályákat és egyáltalán helyet fognak-e nekik szorítani nekik az eredetiek mellett. Mindenesetre ha elkészültek az összes átirattal, akkor egy meghívásos ligát szerveznek topcsapatok számára a „Valve szemetétõl” megszabadított mapokon. Addig is lehet tanulmányozni a képeket, melyeket a kibõvített részben találhattok!
Azonban van más hátulütõje is ezeknek az átszerkesztéseknek: olyan elemeket is kivettek a pályákból melye miatt szinte újra hozzá kell szokni a pályához illetve egyes helyeket nem is érünk el. Hogy mirõl is van szó pontosan? Nézzük néhány példát! Terror kezdõrõl hatos felé, az út végén van egy csõ, ha mögé elbújunk nem vesznek észre minket a szembõl érkezõk. [Screenshot]. Mindenki ismeri a kinti lerakón a CT kezdõ közelében lévõ kemphelyet, nos errõl a helyrõl kiszedték a csövet, így nem tudunk olyan magasra feljutni [Screenshot]. Hatos bejáratánál eltüntették azt a dobozt, amelyre fel lehettet állni, valamint a lámpát is. [Screenshot].
Ezeket a helyeket nem véletlenül emelte ki az egyik profi játékos, mivel azzal mindenki egyetért, hogy értékes körök múlhatnak az egyes helyek gyors, illetve trükkös elérésével.
de_train
|
||||
cm_train_beta3 |
||||
de_train |
||||
cm_train_beta3 |
||||
de_train |
||||
cm_train_beta3 |