Gondolom sokan csalódottan vettétek tudomásul a
CPL döntését, mely szerint egyelőre
kimarad a Counter-Strike:
Source versenyszám az elkövetkezendő CPL UK illetve a 2005-ös CPL Winter
rendezvényekből. Az alábbi cikkben ennek a döntésnek az okaira keresem a magyarázatot, hogy miért is hoztak meg egy ilyen nem mindennapi, a várakozásoknak ellentmondó döntést. Miért is?
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: GrassRoot & b4zs0w1c
Gondolom sokan csalódottan vettétek tudomásul a CPL döntését, mely szerint egyelőre kimarad a Counter-Strike: Source versenyszám az elkövetkezendő CPL UK illetve a 2005-ös CPL Winter rendezvényekből. Az alábbi cikkben ennek a döntésnek az okaira keresem a magyarázatot, hogy miért is hoztak meg egy ilyen nem mindennapi, a várakozásoknak ellentmondó döntést.
Alig egy évvel a játék megjelenése után, még mindig havi rendszerességgel adnak ki kisebb-nagyobb update-ket, javításokat. Ezek egyike épp a nyári CPL előtt 1 nappal került kiadásra, mely talán a Valve eddigi legrosszabb döntése volt a Source történetében. Ebben a „Super Mario”-nak keresztelt csomagban történt ugyanis a modellek összeaszalódása, továbbá az ugrási képességek ledegradálása. A hiba kijavítása egy hetet váratott magára, ameddig is a CPL-en kénytelenek voltak a megrövidített modelleket használni. Így mindezek után pedig a jelenlegi 1.6 vs Source küzdelemben nem csoda, ha még mindig nem meggyőző a Source, sem a játékosok, sem a szponzorok számára.
A CPL pénznyereményének nagy részét a szponzorok adják. A Source szebb látványvilágához természetesen újabb és drágább hardware-ek szükségesek, mindezek ellenére mégis az ebben a játékban jeleskedő csapatok kevésbé ismertek mint 1.6-os társaik. Itt még mindig nem alakult ki akkora játékkultusz, melynek egyik legjobb példája talán, egy a #nip irc csatin tett látogatásom , ahol is abban a pillanatban 500ember tartózkodott, míg a CPL Source részében diadalmaskodó #powersgaming szoba alig száz lelket számlált. Akkor most mondja meg valaki, melyik nagyobb cég vagy vállalat fog egy ilyen jóval kisebb közösség által játszott játék mellé állni?
A SourceTV és HLTV összevetésekor is kijön néhány a még Source-ban fellehető hiba. A CPL és ESWC mérkőzések általában 10000 nézőt vonzanak magukhoz, továbbá a CAL-I meccseket is hozzávetőlegesen 1000ember kíséri figyelemmel. A SourceTV mindenki által ismert hibái azonban sok embert eltántorít a meccsnézéstől. Olyan alapvető, a HLTV-nél már megszokott alapfunkciók hiányoznak belőle, amik élvezhetetlenné teszik a közvetítéseket. A támogatások alapja a reklám. A cégek szemszögéből nézve, ha egy átlag játékos lát egy szponzorált csapatot, akik megnyernek egy nevesebb versenyt, akkor ők is szeretnék majd megvenni a győztes játékosok által használt eszközöket, mert bíznak benne, hogy ezekkel ők is elérhetnek hasonló eredményeket.
Sokan úgy hiszik, hogy a CPL döntése, melynek értelmében egyelőre szüneteltetik a Source szereplését, a scene versenyképtelenségéből fakad. Ez az érdekes döntés születet mindazon ellenére, hogy korábban mindenki a teljes Source-ra való átállást és ezzel együtt az 1.6 eltűnését jósolta. A nyári CPL azonban az 1.6-al szembeni nagyobb pénznyeremény ellenére sem hozta meg a várt sikert. Csak néhány 1.6-ban már ismert csapat döntött az átállás mellet, ráadásul közülük később többen vissza is tértek a régi, jól bevált Counter-Strike-hoz. Így a nyári CPL-en mindenki megbizonyosodhatott az 1.6-os közösség stabilitásáról, mely után inkább talonba helyezték a Source-t mindaddig, amíg a scene meg nem érik rá.
A CPL ugyan csak egy a nagyobb versenyek közül, ám az ő döntésük mindenképp kudarcként jelenik meg a Source történetében. A WCG azonban az új generácó mellet tette le a voksát, így a World Cyber Games keretein belül megrendezett versenyen a győztes csapatok kijutnak a szingapúri nagydöntőre, ahol a világ országainak source top csapatai fognak megmérkőzni a bajnoki címért. Ezen kívül még további három jelentősebb esemény, az SLDK #8 Dániában továbbá az Egyesült Királyságban tartandó Starbytes és GameOn #62 nevű rendezvények nyújtanak megmérettetési lehetőséget a Source scene számára.
Úgy gondolom, hogy a Source közösség igen motivált és csak a legjobbakat szeretnénk a játékuk számára, de pont ez az a része a dolgoknak, ami a türelmetlenségekhez vezet. A Counter-Strike közösség nem tudja mitől futott fel a játék ennyire, mint tudjuk a csé már több, mint 6 éve megjelent, igaz csak az utóbbi időkben láthatjuk azt, hogy a hatalmas cégek klánok mögé állnak, mint pénzes szponzorok annak érdekében, hogy a csapatok versenyezhessenek és minél jobb eredményeket érjenek el. Mindazon problémák, amiket az előbb említettem kihatással vannak a játékra és a közösségre egyaránt, de úgy látom, hogy az elkövetkezendő években egy olyan helyzet fog kialakulni, ahol a Source minden nevesebb eseményen főszerepet fog kapni.
A témával kapcsolatban készült egy rövid interjú lb-vel az mTw.ATI csapatából valamint Shael-el. Íme.
Mikor megérkeztettek a CPL-re és láttátok az új modelleket mik voltak az első benyomásaitok?
Shael: Egyáltalán nem tetszett. Mikor tudomásunkra hozták, hogy új frissítés jött ki az éjszaka, még a meccsünk előtt, úgy gondoltuk ez csak egy vicc, de mikor a BYOC-ből a hírt mindenki megerősítette már korántsem tűnt annak. A .rize volt az egyetlen csapat, akiknek nem volt hozzáférésük a BYOC-hez, de úgy érzem emiatt mi felkészületlenek voltunk a többi csapattal szemben.
Mit gondoltok, több ember követné figyelemmel a Source versenyeken lejátszott meccseket, hogyha az SrcTv-n még fejlesztenének?
mTw|lb: Igen, szerintem ez hatalmas problémát jelent sokak számára. Ha jól tudom akkor folyamatosan dolgoznak rajta és most már van belső nézet stb, de remélem, hogy folytatják a munkát és kijavítják azokat a hibákat, amelyek máig sem működnek rendesen.
Shael: Igen, a közösség kisebb, mint az 1.6 esetében de messzemenőleg kötött. A közösség nagy része igencsak zárkózott és én személy szerint nagyon örülnék, hogyha láthatnám a legfontosabb meccseket.
Mit gondoltok, miért nincs a Source-nak akkora rajongói tábora, mint az 1.6-nak?
mTw|lb: Úgy gondolom a legtöbb ember azért szereti jobban az 1.6-ot mint a CS:S-t mivel az teljesen különböző mint az eredeti 1.6. Hogyha a CS:S ugyanaz lenne, mint az 1.6 csak felújított grafikával és játékmenettel, sokkal több ember játszana vele. Én azért játszok a CS:S-el, mert szeretem, és ez a játék nemcsak egy új grafikával ellátott 1.6 másolat. Azok az emberek, akik azt mondják, hogy az 1.6 zsír a CS:S pedig gáz, azokról tudni kell, hogy nem tudják a tudásukat érvényesíteni a Source-ban, azonban ennek eléréséhez meg kéne ismerniük a játékot alaposabban.
Shael: Nem hiszem, hogy olyan nagyon kevés rajongója lenne, azt el kell ismerni, hogy nem ér fel az 1.6 lelkes híveinek a számához, de az emberek nem szeretnek egyik játékról a másikra váltani, ha nincs rá igazán okuk, más részt pedig máig is nagyon sok 1.6-os eseményt rendeznek, ezekmiatt az 1.6-os játékosok nem fogna váltani. A játéknak még szüksége van további fejlesztésekre, másrészről a CS:S-hez sokkal jobban igazodnak az új játékosok.
Szerintetek mik azok a létfontosságú tényezők, amelyeknek hatására a Source még nagyobbá válhat, és jobban szponzorálttá vagy milyen hiányosságokat kell még kiküszöbölni, hogy Source legalább akkorává nője ki magát mint az 1.6?
mTw|lb: Ez a tényező, úgy gondolom csak az idő lehet. Szerintem a játék jelenleg még nem olyan tökéletes, mint az 1.6, ki kell javítani néhány hibát és pontosítani kell egy-két dolgon, azután a játék már készen áll a professzionális versenyeken való részvételre is. Csak nézd meg a CS-t, mennyi ideig tartott a fejlesztése, amíg elérte azt a szintet, ahol most van. Adjunk a CS:S-nek több időt, és már meg is érkeztünk: CS:Source. WT 2007 . Na majd meglátjuk.
Shael: Főleg az időn múlik. Ameddig a cégek folytatják a LAN versenyek szervezését, biztosan meg fog jelenni azokon.
Egyéb mondandótok esetleg van-e?
mTw|lb: Csak üdvözölném azokat, akik ismernek engem, és köszönetet mondanék az mTw.ATI-nak valamint az Alienware-nak mindenért. Köszi ezt az interjút. Üdvözlöm a csapatom.
Shael: Nincs nagyon :D
Fordította: GrassRoot & b4zs0w1cZ
Forrás:
www.cssnation.net