Újabb
nyomozás indult a Counter-Strike és a Counter-Strike: Source ügyében, jelentették külföldi tudósítóink. Belsõ családi viszályok miatt és egyéb információk alapján felmerült a gyanú, hogy újra életveszélybe került az 1.6 élete. Az elkövetkezendõ beszámoló elsõ részében olyan, eddig szigorúan bizalmasan kezelt dokumentumokat tárunk a nyilvánosság elé, mely másik fényben világítják meg a két testvér egymás közti harcát. A Valve névre hallgató nagyhatalmú keresztapa és az új jövevény, a
magukat DirecTv-ek nevezõ szervezet is belekeveredett az ügybe. A védelem és a végleges döntés írásos beszámolója késõbbre várható, mivel a tárgyalás közben egy maszkot viselõ és kés szorongató fiatalember robbantotta be magát az ülésterembe a következõ felirattal a mellényén:
Halott az 1.6? CS: Source, a fõgyanúsított
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: bazsowicz
AZ ÜGY
Az olyan népszerû sportoknál mint a foci vagy a kosárlabda az ember sokszor olyan új próbálkozásokkal találhatja szembe magát, mely az eredetihez hozzátesz valami újat, megcsavarja egy kicsit a menetét, feldobja. Ezeknek az újszülötteknek a sikeressége nagyon változó skálán mozog, nem lehet azt mondani, hogy minden esetben túllép az elõdön és sikerességén.
Vajon ez igaz a játékokra és a Counter-Strike-ra is, vagy a történelem ebben az esetben nincsen semmiféle hatással a virtuális világ(ok)ra? Ázsiában mintha megállt volna az idõ, Koreában a legjobban fizetett sztárjátékosok még mindig a StarCraft elavult grafikáját bámulják, még mindig WarCraft III lázban égnek, és ezen játékok tere csak erõsödött és növekedett az elmúlt évek alatt. Ez a tendencia egy ideig teljesen ráillet az amerikai játékostársadalomra is, ahol a Counter-Strike évek óta kiemelt figyelemnek örvend, annak ellenére, hogy a legelsõ verziója 1998-ban jelent meg. Habár a CS hihetetlen gyorsan közönségkedvencé vált és máig több mint hatbillió játszott órát tudhat magáénak havonta, ez nem változtat azon a tényen, hogy eltelt felette öt szép év és ez a számítástechnika világában egyet jelent az elmúlással. Továbbra is tartja vezetõ szerepét, annak ellenére, hogy grafikája elavult, de csak a játékmenet az, amely továbbra is életben tartja és összetartja a közösségét, rajongóit.
A trónörökös a Counter-Strike: Source személyében érkezett meg, hogy folytassa a már jól kitaposott utat. Nem véletlen, hogy nagy várakozás elõzte meg a megjelenését, mivel az oly sikeres Half-Life 2 motorjára húzták rá a csinosított verziót. A fogadtatás korántsem volt olyan elragadó, mint azt amennyire várták, manapság is sokan fordítanak hátat neki és bírálják erõsen a játékot. A megjelenése óta sokat javítottak rajta, folyamatosan fejlesztették és tették játszhatóbbá, melynek köszönhetõen újabb és újabb játékosokat csábított maga mellé, azonban a pénz továbbra is az 1.6-ban maradt, csakúgy mint a legnagyobb csapatok.
Ekkor érkezett a DirectTV és hirtelen felborított mindent, egy olyan elképzeléssel álltak elõ, mely mindenki számára ismeretlen és nagy lehetõségeket hordoz magában, új alapokra és új szintre akarják emelni az esportokat. A nagy bejelentések idejében mindenki feszülten figyelt, vajon mi fog történni, majd mikor kiderült, hogy a DTV a CS: Source-ot választja egyik hivatalos játékának elszabadultak az indulatok és az események egyaránt. Nyilvánvalóvá vált, hogy a nagy csapatoknak nehéz döntést kell hozniuk: maradnak a régi játéknál és megkockáztatják, hogy az bármikor elveszhet a süllyesztõben vagy pedig belevágnak valami újba. Az egyes csapatok döntésére gyorsan meg is kaptuk a választ, azonban már csak az a kérdés, hogy ez vajon a Counter-Strike 1.6 halálát jelenti vagy nem?
A GYANUSÍTOTT
Bizonyíték I: Az észak-amerikai csapatok átállása a Source-ra teljesen összekuszálta az addig idilli képet. Az olyan nagy csapatok, mint a 3D, a coL, a zEx és az EG lemondtak a további 1.6-os fellépéseikrõl és gõzerõvel készülnek a CEVO-ban a már estartolt CGS-re. Emiatt a CEVO 1.6-os részlege gyakorlatilag meghalt, mindössze néhány nagy név maradt, azonban a helyzet sokkal rosszabb ennél. Nagyon sok a defwin és egyre inkább elhanyagolják a meccseket a bennmaradt alakulatok A tengerentúlon még nem beszélhetünk tömeges átvándorlásokról, bár már vannak látható nyomai a váltásnak és nem úgy néz, ki hogy lassulna vagy megállna ez a folyamat.
Bizonyíték II: A DirecTv pénzügyi helyzetének köszönhetõen bármelyik nagy szervezet, verseny számára hatalmas konkurenciát jelent. Emiatt a játékosok logikus módon tovább akarnak lépni, még akkor is, hogyha ez olyan áldozatokkal jár, mint otthagyni azt a játékot, mellyel több éven keresztül játszottak és fektettek bele idõt, energiát. Ezzel egy újabb esélyt kapnak álmaik megvalósítására, hogy ténylegesen azzal keressék a pénzüket, amit a legjobban élveznek, azaz magával a játékkal. Egyvalami azonban még ennél is fontosabb: a DrirecTv-nek elég pénze van ahhoz, hogy a csapatokat rávegyék a regisztrációra és bármilyen szerzõdést aláírassanak velük.
Bizonyíték III: A közelmúltban a legnagyobb viták általában mindössze egyetlen témára korlátozódtak, mégpedig arra, hogy a CSS sokkal vonzóbb a szponzorok számára, köszönhetõen a feltupírozott grafikának. A legtöbben erre hivatkoztak azzal az egyszerû magyarázattal, hogy az olyan cégeknek, mint az NVIDIA és az Intel elsõdleges célja, hogy a srácok a legújabb játékokkal játszanak, melyekhez elengedhetetlenül szükségesek legújabb technikai csodák, de ennél többrõl van szó. Minden egyes cég, az internetszolgáltatótól a gyorskajáldákig szeretné beszippantani a fiatal generációt. Általánosságban nézve a játékoknál ez sikeresen mûködik, egy új, szemkápráztató játék sokkal vonzóbban hat feléjük. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy az újabb játékok jobban megfelelnek a versenyekre, de nem zárhatjuk ki azt a tényt, hogy a nextgen grafika és a gyors, sodró játékmenet hatalmas tömegeket vonz.
Bizonyíték IV: Az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb tényezõje számunkra a Valve, akikre a közösség nem igazán tud nyomást gyakorolni. Ha õk úgy döntenek, hogy megváltoztatják a fegyverek kinézetét az 1.6-ban akkor sokat nem tehetünk ellenük. Pontosan tudják, mi tette naggyá a terméküket és a sikerességét nem szeretnék elrontani drasztikus változtatásokkal, mellyel egyben saját piacukat is rombolnák. A DirecTv színrelépésével a versenyszerû játékok hiányosságai javarészt eltûnnek, köszönhetõen az új megoldásoknak, ezzel a lehetõségek szinte kimeríthetetlenné válnak. Természetesen ez azt is jelenti, hogy az egyes közösségek nagy lökést kapnak, fantasztikus lehetõségek nyílnak meg elõttük is. Ez a Valve számára csak jót jelent, mivel így többeket könnyebben tudnak meggyõzi a váltásról.
Bizonyíték V: A Valve nemrég bevezetette az 1.6-ba a reklámokat, mellyel számos játékost haragítottak magukra, de ez még nem minden. A reklámoknak sokkal nagyobb kihatása lesz ennél, gondoljuk csak bele a versenyekbe, közvetítésekbe. Azt még nem lehet tudni, hogy az egyes versenyeken ki lehet-e majd kapcsolni ezt a „funkciót”, de az már biztos, hogy az otthon csücsülõ nézõk semmit sem tehetnek majd a reklámáradat ellen. Mit is jelent ez a szponzorok számára? Talán elfogadják és belenyugszanak, de elég nehéz elképzelni, hogy egy neves versenyen az AMD felajánl 100.000 dollárt nyereményt, közben az Intel pedig azért fizet, hogy a saját reklámjai jelenjenek meg a pályákon és a nézõk monitorján. A Counter-Strike: Source egyelõre még reklámmentes és a DirectTv garantálja, hogy csak rajtuk keresztül történhet bármiféle változatás ebben az ügyben.