Rengeteg kritika érkezett több eSport oldal fórumára is a promodról, a videók megjelenése óta. Sokan adtak pozitív visszajelzést Jared "treehouse" Konczal irományára, de legalább ennyi negatív hozzászólás is érkezett, többen azzal vádolva a promod fejlesztõit, hogy átírták véleményét. Ezúttal egy mind ezidáig csupa negatív kommenteket író egyén, név szerint James "Hamilton" Hamilton osztotta meg véleményét a közösséggel, pár napos intenzív tesztelés után.
A teszt"A nevem, mint azt már valószínûleg tudjátok, James Hamilton. Valamennyire ismert vagyok az Adminként eltöltött idõm által a CAL-nél, valamint a GGL-nél. Ezen kívül ha innen nem rémlenék, akkor találkozhattatok már velem a gotfrag és CAL fórumokon, fõleg ha a CSP kritizálása volt a téma.
Elõször is elmagyarázom, hogy miképp lettem promod béta tesztelõ. Egy nap felkeresett Alex Garfield és arról kezdett faggatni, hogy miért vagyok olyan elítélõ a munkájukkal szemben. Megbeszéltük, hogy a közösségnek szüksége van egy olyan ember véleményére is, aki nem volt oda az ötletért az elsõ naptól fogva. Ezek után Alex és Mack megengedték hogy csatlakozzak hozzájuk a mod legfrissebb verziójának tesztelésében, amivel hatalmas kockázatot vállaltak és ezért tisztelem is mindkettõjüket.
Úgy gondolom, a legalapvetõbb dolog amivel kezdhetném a HUD. Tetszik a kivitelezés, figyelem felkeltõ és könnyen olvasható. Ezeken kívül a "hud_drawbag 1" parancs megjelnít egy fekete hátteret is, ezáltal mindent olvashatóvá téve anélkül, hogy egy sötét helyre kelljen néznem. Van egy fejlesztés ami látható volt a videóban, de valószínûleg elkerülte mindannyiótok figyelmét, a két figura a köridõ mellett. Megmutatja, hogy hányan vannak még játékban a két csapatból, ez nagyon hasznos úgy gondolom. A scoreboard elõhívásával mostmár nem csak eredményeinket láthatjuk, hanem csapattársaink HP-ját is.
Kinézetre a játék természetesen szép. Eltûnt a legtöbb hasznavehetetlen csecse-becse amit a Valve a gyerekek elkápráztatására használt. Egy olyan sourcet látunk, amilyennek a kezdetektõl fogva lennie kellett volna, elég látványos, hogy közvetíteni lehessen és elég letisztult a versenyszerû játékhoz.
Mostantól megtalálható lesz egy beépített warmup mód is, amely automatikusan bekapcsol, ha egy meccs nem éles. Minden játékos kap 16000 kezdõpénzt és ha meghalnak a fegyvereik eltûnése után pár másodpercel ismét a kezdõn találják magukat, feltöltött kasszával. A módból való kilépéshez minden játékosnak be kell írnia a konzolba, hogy "ready" és betölt egy configot, készen az éles játékra.
Ami a játékmenetet illeti, számomra nagyon meggyõzõ. A promodban úgytünik újra gyorsan közlekedhetünk, ami lehetõséget ad gyors körökre és sokkal izgalmasabb összecsapásokra. A recoil nagyon hasonlít az 1.5-ösre, megnyitottam mindkét játékot és egymás után felváltva játszottam velük. A mod nem tökéletesen, de lenyûgözõen hasonlított az 1.5-re, lövés terén. Ez teljesen meglepett, mivel a YouTube videokon semmi hasonlóságot nem vettem észre elõdjeivel kapcsolatosan. Még nem döntöttem el hogy a bunny-hop tetszik-e, de kétség kívül visszahozza az 1.3 hangulatát, ez biztos.
Van egy-két dolog amivel viszont nem vagyok megelégedve, ezekrõl már beszéltem Alexel és a fejlesztõ gárdával. Van egy "duck jump" (a guggolás rövid lenyomásával elérhetõ felpattanás) bug aminek köszönhetõen könnyedén olyan dobozok tetejére kerülhetünk, ahova egyébként fel sem juthatnánk. Találtam pár rejtélyes spawnt nuke-on, de ezeken már dolgoznak a srácok. Tudom hogy a source modellekel egyelõre nem tudnak mit kezdeni, de ezek nagyon rondák.
Mindent összegezve úgy indultam neki a mod tesztelésének, hogy készen álltam utálni, teljes ürességre számítva, de helyette egy meglepõen jól kigondolt modifikációt találtam, ami nagyon közel áll az 1.7-hez amit mindenki akart. Meghallgattam Alex és csapata ötleteit és azt tudom mondani, hogy még nagyon sok újítást fogunk látni."
James "Hamilton" Hamilton