Nagy lázban ég a Counter-Strike Source közösség, hiszen hamarosan nagy frissítés elé nézünk. Természetesen a legnagyobb újjutás az új pálya illetve a terrorista modell lesz. A CSNation nem is volt rest kérni még egy-két képet az új pályáról. Ezeket megtekinthetitek itt:
Ezen kívül egy hosszabb lélegzetvételű cikket is olvashattok, amiből sok érdekes információt tudhattok meg arról, hogy honnét indult az cs_assault mik lesznek a változtatások az új verzióban, illetve egy-két apróságot megtudhatunk a hamarosan közelgő VAC2-ről is. Teljes cikk a cs_assault-rólIgen elfoglalt mostanában a Valve hiszen A Day of Defeat Source, a Half-Life2 következő epizódja az Aftermath illetve az XBox-os fejlesztések igen lefoglalják az alkotókat.
Assult
A Valve híve maradt annak, hogy bizony új mappokat a játékba vinni igen nehéz feladat, hiszen a játékosok nagy része szívesebben játszik olyan pályákon, amiket már ismer. Doug Lombardi többek között ezért is sietteti az Assault átdolgozását. Az ilyen remixek még mindig nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint az új kitalációk (pl.: port).
A legendás raktárépületes pálya Június 27.-én jelent meg 1999-ben a Counter-Strike-ban. Lényegében nem is változott sokat az idők folyamán. Amikor pedig az 1.6-os verzió megjelent a népszerűsége egyenesen zuhant lefelé, hiszen igen nagy problémát jelentett a pálya kiegyensúlyozatlansága, főleg sok játékos esetén. A Valve féle Assault remix, bár nagyban hasonlít az 1.6-s pályához, de a felhozott problémák miatt muszáj volt rengeteg változtatást alkalmazni, így a mapnak csak a lényegi része marad meg és majdnem mindent lecseréltek, így lesz ebből egy teljesen új átdolgozás.
Hat évvel a Counter-Strike elkésztése után Jess Cliffe ismét a közösséghez fordult a pálya kialakítása kapcsán. Az Assault újra alkotásához sokkal nagyobb szabad kezet kapott a vállalattól, mint más remixek elkészítésekor. Például az Inferno-nál vagy a Dust 2-nél alapvető kritériumoknak kellett megfelelni, hiszen nem különbözhetett a pálya az eredetitől, így az útvonalak és a pálya nagy része csak grafikailag változott meg. (Infernonál már nem annyira volt ez igaz). Az Assult-nál már nincsenek ilyen kritériumok, hiszen a pálya igen népszerűtlen, illetve versenyeken sem alkalmazzák. Cliffe terveiben azonban szerepel, hogy a mostani átdolgozás mind a public mind a LAN játékosoknak megfelel majd.
Az új terrorista model az Assultal együtt fog érkezni.A Counter-Strike ebben az évben még rengeteg finomításon fog átmenni, Jess Cliffe szeme előtt tartja, hogy a játék élményt még növelni kell. Ennek jó példája lesz az Assault is. Az Assault játékélménye az új pálya felépítéssel, sokkal jobb lesz. Végre növekednek a CT-k esélyei is a pályán. Illetve a kiegyensúlyozott játékmenet remélhetőleg a legtöbb játékosnak is megtetszik majd.
A legnagyobb változtatás az lesz, hogy az épület hátoldalán lesz egy lépcső, illetve még egy ajtó kerül a raktár oldalára. Ez a két változtatás már határozottan nehezebbé teszi majd a Terroristák védekezését, hiszen az új ajtó miatt az eddigi jó kemphelyek a hátsó ajtó körül megszűnnek.
Egy biztos, hogy az Assult Source változata sokkal jobbra sikeredett, mint az 1.6-os igen elhanyagolt és kiegyenlítetlen verziója.
Némi javulás várható, a Terrorista rushok megakadályozása terén is. Bár publicon továbbra is igen nehéz lesz megfogni az ész nélkül kirohangáló terroristákat, hiszen az udvaron továbbra is jó pozíciók vannak a bujkálásra.
Természetesen a pálya kinézetével nincs baj, hiszen a Source motor ismét ragyogóval (néha idegesítően azzá) teszi a mapot. A pályáról megtudhatjuk, hogy a környezetet Chicagó-ról mintázták. Egyetértésben voltak a készítők, hogy legjobban a környéknek ehhez az amerikai városhoz kellene hasonlítania.
A pálya ebből a szempontból is igen reálisra sikeredett, hiszen egészében egy egyszerű Chicagoi körképet kaphatunk a metróval, az utca felépítésekkel illetve a téglaházas sikátor kialakításokkal és megvilágításokkal.
A pálya megjelenése jövő hét szerdára tehető, ha minden jól megy a Valve-nál.
A CS:Source jövője
A Valve igen szűkszavú a Valve-Anti-Cheat 2 (VAC2)-vel kapcsolatban. Doug Lombardi arról informált minket, hogy a VAC2 nem csak a CS:Source és a CS1.6 játékokat fogja védeni, hanem tervben van, hogy az összes Valve által kiadott game cheat mentesítve lesz. Ebbe természetesen beletartozna a Half-Life2 Deathmatch illetve a hamarosan megjelenő DoD Source is.
Lombardi elmondta, hogy elég nehéz megfelelni ebben a témában, mert a közösség nagy része egy hatalmas dologra számít, ami egyszerre megszünteti majd a csiter problémát. Ez azonban lehetetlen, hiszen ez a rendszer sem lesz kikerülhetetlen. Természetesen nem véletlenül hallgat a VAC2-ről a Valve, ami ettől függetlenül igen nyugatalító. Egyelőre csak remélni lehet, hogy a rendszer valaha elkészül.
A másik jövőbeni terv Jess Cliffe szerint a Nuke, aminek a munkálatai hamarosan elkezdődnek az eredeti CS csapat tagjának Chris Ashton (Turtle Rock Studios) vezetésével.
Cliffe elmondta, hogy a Turtle Rock Studio az átdolgozásban inkább szeretné az eredeti pálya hangulatát és felépítését megtartani, hiszen az úgy volt jó, ahogy volt. A Nuke mellet a Stúdió egy másik pályát is készít a CS:Source alá, amelynek készítője Dave „Driller” Riller lesz, akinek a neve ismerős lehet, hiszen ő kreálta meg a Compond és Port nevű mapokat is. Cliffe azt is elmondta, hogy a Valve inkább megmaradna a régi jól ismert CS mapok átdolgozásánál, frissítésénél.
Doug Lombardi elmondta a beszélgetés során, hogy a távoli jövőben olyan terveik is vannak, hogy fizetős map-packokat adnának ki, amikért havidíjat kéne fizetni, hogy játszhasson rajta valaki. A terv igen meglepő és bátor, hiszen az új pályáknak eddig sem volt akkora rajongó tábora, mint az átdolgozásoknak. Doug elmondta, hogy ez még akár évekbe is bele telhet, mert emellett a Valve új fizetési modellt is akar felállítani a cég nagyobb bevétele érdekében.
Tehát a jövőben nem csak a Counter-Strike fejlesztése a főszempont, bár a játék valóban igen sok változáson fog átmenni, frissülni, de készítők szeme előtt lebeg az is, hogy még több pénzt kereshessenek. Bár ezek leginkább még csak tervben vannak, mert a készítők elsődleges szempontja továbbra is az, hogy minél több ember ismerje meg a Counter-Strikot és kezdjen vele játszani.
Legvégül pedig a Day of Defeat Source
Day of Defeat Source megjelenése a nyár végére tehető. Kora Augusztusban a Valve már több anyaggal szeretne nagyközönség elé állni mind videók mind képek terén. Ezt követően pedig a játékot szeptember elején jelentetnék meg. És, hogy mi volt a halasztás oka? Többnyire ugyanaz, mint a Source esetében a játékot nem szeretnék elrontani, a DoD:Source inkább átdolgozás lesz, nem szeretnék annyira megváltoztatni mit azt az 1.6-nál tették, inkább meghagyják a játék érdemi részét olyannak amilyennek a közösség már megszokta.
[Szabadfordítás: HeNtEs]