Tovább
Mivel egy CS csapat öt játékosból áll és minden játékos általában egy külön véleményt képvisel, ha ketten összefognak és egy közös érdeket képviselnek, akkor a többség dönt elve alapján nagyon jó eséllyel bármilyen változtatási javaslatot végig tudnak vinni a csapaton. Megőszültem, míg el tudtam hitetni akirával, hogy ez lesz az ő és a csapat érdeke is. De a csapatmorál labilissága miatt fontos volt, hogy egyfajta tengelyt alakítsunk ki, ami jó irányba állítja a csapat törekvéseit.
Nagy előnyünk volt, hogy minden játékosunk tökéletesen tisztában volt a Counter-Strike alapszabályaival, alapvető törvényszerűségeivel és taktikával, sőt egy időben mindegyikünk irányított saját csapatot.
A fegyvernem elosztás is ideális volt, hiszen tudtunk awp nélkül rusholni, egy awp-vel támadni gyorsan vagy lassan (Deep közelre is úgy forgatta az awpt, hogy nem korlátozta a csapat sebességét), de alkalom adtán (pl.: de_cbble vagy de_dust2) tudtunk két awp-vel is támadni, csak Piki kezébe is nyomtunk egy awp-t és amelyikük előrébb volt, az lőtte az entry frageket.
Fontos azt is megemlíteni, hogy még Gio-val olyan hírnevet építettünk az ancients-nek nemzetközi online ligákban, hogy a legjobbakkal tudtunk gyakorolni, sőt a WCG előtt a külföldi top csapatok (akik főleg 1.6-hoz voltak szokva) sorban álltak, hogy gyakorolhassanak velünk. Mire elérkezett a magyar WCG kvalifikáció napja a csapat mindent megtett, hogy a legjobb formában legyen, nekem pedig elkészült az első source-os videóm.
A 2005-ös WCG kvalifikáció több szempontból is rendhagyó volt. Ez volt az első source-os WCG, így sok 1.6-os csapat csak most tanulgatta a játékot és csak kevesen készültek rá komolyan. De akik készültek, azok elég érdekes és nem kevésbé meglepő utat választottak maguknak. Mi mit sem sejtve, elég magabiztosan érkeztünk meg a kvalifikáció első állomására a Hungexpo-ra, ahonnan csak az első négy csapat juthatott be a West End City Centerben tartott döntöbe.
.akira.
"WCG kvalin senkitől sem tartottunk, vagyis számolgattunk a hirtelen áttelepült 1.6-osokkal és az 1.6Szkillel, de titkon tudtuk, hogy nem nagyon lesz esélyük."
Deep:
"Le fognak ugatni, de azt (WCG kvali - a szerk.) nekünk kellett megnyerni. Egy másodpercig sem éreztem azt, hogy bárkitől is tartanék. A legjobb példa erre, hogy a Sush1 elleni meccs előtt éjszaka kitaláltam egy pisztolykört. Ahogy megálmodtam, úgy sült el. Ezt a movieban is láthatjátok. Azok a gránátok oda voltak tervezve."
Az 1.6-os csapatok egy része eljött a versenyre mindenfajta komolyabb készülés nélkül, mint az xDk.cs és még így is legyőzött olyan csapatokat mint a hA, akik alapvetően source-os csapatok voltak. Két komolyabb ellenféllel számoltam: az 1.6Szkill, akik már régebb óta játszottak source-szal és a GPS6-os vereségüket most meg akarták bosszulni és az xDk.css, akik amióta felreppent a hír, hogy source lesz a WCG-n, gőzerővel készültek, de mi nem nagyon láttuk őket a source-os ligákban. Csak akkor lepődtünk meg, amikor a Hungexpon kiderült, hogy miért.
Piki
"Nem tartottam senkitől a WCG qvalin, hiszen nem tudom ki ellen játszottunk már, meg amúgy sem érdekelt. 5 bot, 5x100hp."
Sloby
"Mivel annyira nem vettem részt a CS:S scene alakulásában, ezért fogalmam nem volt, hogy ki mennyire erős, ezért csak a csapattársaimra tudtam hagyatkozni. Ha jól emlékszem az 1.6szkill volt az egyetlen csapat, akitől tartottam/tunk."
Az xDk.css azért volt eltűnve, mert más steam_id-kkel létrehoztak egy fantom csapatot, kellerkinder néven, akik ellen mi egész sokat játszottunk és egy egy ilyen hivatalos meccs után el is kérték a demóinkat, mi pedig mivel német csapatnak tartottuk őket oda is adtuk. Mire elérkezett a WCG kvalifikáció, a taktikáink nagy része a kezükben volt. Én inkább tartottam ezt a húzást (ami mögött, ha jól tudom Janinja állt) szellemesnek és ravasznak, mintsem gerinctelennek. Mindenképp egy kis plusz izgalmat csempészett az egész versenybe.
INDAFOTO.slideshow.run({ "feedUrl":"http://feed.indafoto.hu/_kodiak/eq8/feed", "width":"450", "height":"90", "orientation":"horizontal", "size":"xs", "bgcolor":"#eeede8", "textcolor":"#000000", "random":false, "number":"5", "target":"blank", "staticUrl":"http://static.indafoto.hu" });
A Hungexpos meccsek érdekesen alakultak végül. Az xDk.css-sel de_cbble-n találkoztunk és ugyan Terror oldalon kezdtünk, akira 1v2-ben is higgadtan hozta az első fegyveres körünket, ami után magabiztosan 16-10-re nyertünk. A felsőág második körének többi meccse a következöképp alakult:
ancients -vs- xDk[css] 16:10 de_cbble
1.6szkill? -vs- dl 16:07 de_cbble
hA -vs- Etern!tY 11:16 de_cbble
SuSh1 -vs- M47 16:06 de_cbble
Ezután jött a meglepetés. Az Eternity 16:14-re megverte az 1.6Szkillt és ezzel felsőági döntőbe jutott az ancients-el együtt akik a SuSh1-t verték meg de_trainen. Alsóágon azért szépített Flavius csapata és a hA legyőzésével helyet szerzett magának a döntőben, csakúgy mint a SuSh1 akik az alsóágon még küzdő xDk.css-t búcsúztatták.
INDAFOTO.slideshow.run({ "feedUrl":"http://feed.indafoto.hu/_kodiak/eq8_index/feed", "width":"450", "height":"90", "orientation":"horizontal", "size":"xs", "bgcolor":"#eeede8", "textcolor":"#000000", "random":false, "number":"5", "target":"blank", "staticUrl":"http://static.indafoto.hu" });
Ez a négy csapat találkozott tehát a West End City Centerben rendezett döntőn. Várható volt, hogy az Eternity nem fog nagy ellenállást tanúsítani mert bár fiatal ügyes srácokból állt a csapat nem vehették fel a versenyt se velünk se az 1.6Szkill tapasztalt játékosaival. Akik alsóágon megverték előbb a SuSh1-t majd az Eternity-t is. A döntőre de_train-en került sor, ahol nyögve nyelősen nyertünk 16:14-re. Megkönnyebbültünk kicsit (egyesek kicsit jobban sajnos) de ezután jött csak a neheze, hiszen óriási lehetőség kapui álltak nyitva előttünk. A magyar mezőnyt legyőzni szép, de az sokaknak sikerült már, nemzetközi szinten mutatni valamit, na az már nehezebb. Az index írt a döntőről egy jó kis cikket illetve a Levelupnak adtunk interjút akirával a verseny után.