Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
CS2HU 2007. július 05. 0 hozzászólás
 

Az ancients oldalán látott napvilágot egy interjú, amit Akira készített és amit most mi is megosztunk veletek. Az interjúalany nem más volt mint Dud, aki az ObiNet egyik minden6ója és talán senki

newspic
Az ancients oldalán látott napvilágot egy interjú, amit Akira készített és amit most mi is megosztunk veletek. Az interjúalany nem más volt mint newspic Dud, aki az ObiNet egyik minden6ója és talán senki számára nem is kell bemutatni. A beszélgetés nem éppen aktuális, hiszen közel másfél hónappal ezelõtti témákat boncolgat, amelyek ettõl függetlenül teljesen aktuálisak. Aki szeretne egy kicsit a dolgok mögé látni, megismerkedni az ObiNet Kft. mivoltjával céljaival, vagy csak egyszerûen nem felel meg a nyárra kiadot kötelezõ olvasmány a suliban, tessék kattintani a kibõvített részbe és olvasni! Dud interjú
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: HeNtEs


newspicSzia Dud! Mint azt bizonyára sokan tudják, Te vagy Magyarország vezetõ GameHosting cégének, az OBiNet Kft.-nek, egyik tulajdonosa és vezetõje. Kérlek, mondj magadról pár szót a fentieken kívül.

Szia Akira, üdvözlet minden Olvasónak!
B. Péter vagyok, 31 éves, nõs, egy gyönyörû 2 éves kisfiú és egy júniusban megszületendõ kislány édesapja. Privátban az egyik vezetõ informatikai cégnél dolgozom, „másodállásban” pedig amit fentebb említettél. Játékosként szép emlékeim vannak, sokáig SOF2 majd COD és COD2–ben csillogtattam meg a kiemelkedõnek semmiképp sem mondható tudásom :D Amikor csak lehet elmegyek a Magyarországon szervezett versenyekre, ahol természetesen az általunk támogatott csapatokért szorítok. Ugye ezek közül az egyik és az egyik legfontosabb is az Ancients.

Az OBiNet mára egyet jelent a minõségi game szerverekkel Magyarországon. Ez nem mindig volt így, úgy értem Ti is elkezdtétek valahol. Kérlek mesélj a kezdetekrõl, honnan az ötlet, hogy a GameHosting bizniszben próbálkozzatok?

Ezt minden beszélgetésben megkérdezik tõlem és lehet már valaki olvasta is, azoktól most elnézést kérek, hogy ismétlem magam. Mindenki más kedvéért, hát tessék: anno az OBi–t, mint klánt ketten alapítottuk egy közeli barátommal. A klánról most sokat nem szeretnék mesélni, pedig sok éves múltunkból lenne mit. Lényeg, hogy rövidesen csatlakozott a klánba az összes barát, akikkel a magánéletben is szoros kötelékek voltak. Toltunk anno még Wolf–ot, majd OFP–t, aztán SOF2–t. Az elsõ szervergép, amit megvettünk és üzembe állítottunk az egy OFP szerver volt, mert anno ahol játszottunk megszûnt. Hogy legyen hol játszani, mi indítottunk egyet. Ez persze akkor még totálisan non profit jellegû volt, csak a közösség kedvéért csináltuk, akárcsak a késõbbiekben az Európa szerte is ismert SOF2 szervereink. Elõször csak 1 volt, ami olyan jóra sikeredett (hála SGP–nek, aki megtalált egy realdamage modot, amit kicsit tovább reszelve egyedülállóra sikeredett) hogy hamarosan indítottunk még egyet majd még egyet… és vagy 6–ig meg se álltunk. Baromi népszerû szerverek voltak, nagyon sokat dolgoztunk rajta. Folyamatos admin felügyelet, soha véget nem érõ karbantartás. Voltak játékosok spanyoloktól, hollandoktól, németektõl… stb. Ezért még nemzetközi admingárdát is fenn kellett tartanunk. Tényleg sok meló volt, aki pub szervert üzemeltet az tudja. Ekkor történt, hogy egyszer valaki talán egy scene sörözésen (már nem emléxem pontosan) odalépett hozzám és megkérdezte: pénzért nem akarok neki is csinálni egy ilyen népszerû szervert? Villámként hasított belém a felismerés: igen, ennyi erõvel akár pénzért is csinálhatnánk ezt! Ha ingyen is ilyen jól megy, akkor, ha valaki fizet érte, még jobban oda fogunk figyelni. Gyorsan össze is rántottam a klánt (akkoriban ez 6 fõ volt) és a Fregatt sörözõben jól elmondtam az 5letem. Hosszas sörözés és végül totális lerészegedés következett, de még tiszta tudati állapotban megállapodtunk, hogy igen csináljuk! Ha hiszed, ha nem, anno annyi volt a rövid távú stratégiai elképzelésünk, hogy annyi pénz majd jól bejön belõle, amit nyugodt szívvel havonta egyszer jó elpiálunk. Tudni illik, hogy akkoriban elég ordas összegeket voltunk képesek elinni :D Bedobtunk fejenként 10.000ft-ot (!!!!!!!) hogy elinduljon a kis vállalkozásunk. Mákunk volt, mert volt tag akinek volt saját cége, tehát el tudtunk indulni, szinte azonnal cégként, 100%-ban legálisan. Elindultunk és szinte azonnal jöttek a sikerek. Akik ismertek azok tudták, nem adunk el rossz minõséget. Jöttek a bérlõk sorra, alig gyõztük. Pénzzel alig tudtuk követni az eseményeket. Megállás nélkül vettük a szervereket és gyûltek a bérlõk. Nagyon magasra tettük a mércét azonnal. Nem ismerünk megalkuvást a minõségben! Már a megalakuláskor eldöntöttük, hogy vagy jól csináljuk, vagy sehogy. Szerencsénk volt, mert a cég tulajdonosai mind szakemberek. Informatikusok, közgazdászok, jogász… stb. Sokat agyaltunk mindig a hogyan továbbon, sok munka, sok-sok átmelózott éjszaka lett a siker kulcsa. Ha visszatekintek, azt mondom megérte. Mára közép – kelet Európa egyik legnagyobb és legsikeresebb GSP–je vagyunk és nem állunk meg! Bízva a bérlõink töretlen bizalmában még nagyobb fába vágtuk a fejszénket. Egy nagyon durva beruházás folyik épp a cégben, amirõl sokat nem árulhatok el, de ha a végére értünk elmondhatom, hogy olyan dolgot vittünk végbe, ami Európában egyedülálló.

Milyen játékokkal foglalkoztok? Melyik a „leghálásabb” ezek közül?

Tulajdonképpen mindennel…. Az árlistánkban van néhány kiemelt játék, amire van külön árjegyzék is, de bármit meg tudunk oldani, amire csak szükség van. Természetesen az eladott bérlemények jó nagy többsége CoD, CoD2, CoDUO, CS1.6� és CSS. Ezek a legnépszerûbbek. Hálás… hmm…. CSS ami lezabálja a gépet és állandó õrszolgálatot igényel, nem éppen mondanám hálásnak : ) A legkényelmesebb a CoD sorozat. Letisztult, kiforrott, nagy GSP barát. A fejlesztõ srácok gondoltak azokra a cégekre is, akik eladják ezeket a portokat. Tényleg nagyon könnyû, de azért erre is figyelni kell.

Mennyire volt nehéz a kezdet, milyen lépésekben tudtatok haladni az évek során?

Korábban errõl már írtam újra nem mennék bele, inkább csak kiegészíteném. Jelenleg 40 valahány (tényleg nem tudom) szervergépet üzemeltetünk Magyarországon, 2–t pedig Németországban (amiben speciel összesen 16 „mag” dolgozik) plusz egy, ami nemzetközi kupákra van fenntartva. Az eleje, mint mondtam nem volt könnyû. Nem azért, mert nem volt sikeres, hanem azért mert gyõzni kellett erõforrással és anyagiakkal. Volt olyan hónap, amikor egyszerre 2-3 szervert kellett venni… ha valaki ránéz az árakra, könnyen észreveheti, hogy nem volt könnyû kigazdálkodni. Voltak nehéz percek de sohasem adtuk föl, mindig találtunk valami megoldást. Azt gondolom, nem okoztunk csalódást. A mostani beruházásunk léptékét én egy korszaknak mondanám. Magam is meglepõdtem, amikor kitaláltam 

Van egyáltalán konkurenciátok a hazai piacon? Miben tudtok jobbat nyújtani náluk?

Van persze. Mennyire konkurencia… ezen el lehet agyalni hosszasan. Mi odafigyelünk rájuk és válaszolunk, ha kell. Nem lankad a figyelmünk egy pillanatra sem, mindig készek vagyunk a váltásra. Igazság az, hogy kb 40%-os üzletrészünk van a szolgáltatók által értékesített portok piacán (2007.03.28 –ai mérés) ami egy jelentõs elõny. A második szolgáltatónak kb. 20%-a van a maradék 40%-on pedig osztozik további 35 szolgáltató. Minden évben készítünk ilyen felmérést, amibõl le tudjuk vonni a következtetéseket. Szolgáltatók jönnek–mennek, az OBiNet itt van, stabil, megbízható és ha a scene is így akarja, akkor még sokáig itt is lesz. Igazán most kifelé tekingetünk. Nemzetközi piacokat térképezünk fel. Nem titkolt célunk, hogy megvetjük a lábunkat minden jelentõsebb európai piacon. Per pillanat ennél többet errõl nem mondhatok. Folynak a tárgyalások és majd meglátjuk. Számos jelentõs marketing és stratégiai szerzõdést kötöttünk és kötünk most is, melybõl bízunk benne, hosszú távon profitálunk. Mit nyújtunk többet? Csak annyit teszünk, amit mindig is tettünk: megbízható magas színvonalat szolgáltatunk, odafigyelünk az ügyfeleinkre, számos ügyfeleket segítõ alkalmazást biztosítunk, gyorsan és hatékonyan járunk el, ha mégis valami probléma adódik. Nem veszítjük szem elõl, hogy mi szolgáltató vagyunk, akitõl elvárják ezt a minõséget és mi a legjobb tudásunk szerint el is végezzük ezt a munkát. Azt gondolom ez az, amit az ügyfelek nagy száma elismer.

OBiNet, OBI- honnan a név? Mi különbség a kettõ között?

Az OBi a klán az OBiNet KFT a szolgáltató. Nem nehéz kitalálni az (õs) OBi, mint klán adja a cég tulajdonosait. Az OBi vagy 5-6 éve alakult sajna nem tudom pontosan. Rég volt : ) A kettõ közt annyi az átfedés, hogy nagyon sokáig az OBiNet tulajok az OBi, mint klánban játszottunk. Majd a mi „kivonulásunkkal” felvettünk klánokat, akik az OBi–ban játszanak az OBiNet totális támogatásával. Mindent biztosítunk, ami a zavartalan felkészüléshez kellhet. Itt szeretném eloszlatni még egyszer a félreértéseket: az OBi egy klán az OBiNet pedig egy szolgáltató. A névre visszatérve: már akkor is öregek voltunk a játékhoz mikor megalakult a klán ezért helybõl valami olyat kerestünk, amiben az Old Boys benne van. Miután az eleje megvolt (OB) rájöttünk hogy ez szar név… 100% hogy a fél világ azzal kergetett volna a halálba, hogy egy tampon márka áll a klán hátterében :D Ezért kellett oda még valami és az egy „i” lett, ami meg egy barkács áruház, de erre már legyintettünk, jó az!

Te is játékos voltál sokáig, milyen játékokkal játszottál és milyen sikerrel? Mesélj kicsit a játékos karrieredrõl!

Igen volt idõ, amikor baromi sokat játszottam…. Szép idõk voltak. Szerettem a war-ok hangulatát, élveztem a sikert és baromi pipás voltam, ha kikaptunk :D Kezdetben volt egy alapszabály, hogy nem veszünk be soha senkit a klánba, mert mi egy baráti társaság voltunk, aki amennyit tud megtesz, de idegeneket nem tûr meg. Mivel adott volt az emberanyag így gyakorlással kellett a skill problémákat áthidalni. Anno a SoF2 idején a mi klánunk adta a team hun magját és nagyon szép sikereket értünk el az európai ladderek-en és kupákban! CoD–ra váltva is tudtuk tartani a lépést. Még többet kellett gyakorolni, még több idõ ment el rá, de mikor a csapat bejutott CoD–ban a CBEC –re megérte a sok izzadás. Az más kérdés volt, hogy ott csúnyán elfenekeltek a „nagyok”, de akkoriban ez nagy eredmény volt. CoD és a CoD2 közt egy darabig CSS-t játszottam, de azt csak fun szinten. A CoD2–re újból teljes erõbõl vetettem rá magam, de a kezdeti sikerek után megszületett a fiam és innentõl ki lehet találni a sorsom : ) Megjegyzem, nem volt nehéz a választás a családom és a játék közt. Most hogy meló + család + OBiNet… sajna nincs idõm játszani. Ja de! EU III–azok a Ramboval késõ éjjelente, amikor õ is és én is ágyba tettük a családot.

Ha a nemzetközi GSP-hez kéne mérned az OBiNet-et, mind technikai háttérben, mind a szolgáltatás minõségében, illetve a support-ban, hogyan szerepelnétek? Miben tudhatnak õk többet, mint Ti?

Egyelõre ilyen összevetést nem kellett készítenünk, de biztos vagyok benne, hogy csak egy valami, ami a különbséget adja: anyagi háttér. Nem mondom, hogy rossz a helyzetünk, de azért kérem, gondoljuk végig hol könnyebb itthon vagy Németországban? Infrastruktúra és lehetõségek terén és persze elõnyökben messze elõrébb tartanak, épp ezért könnyebb is a kinti GSP–k helyzete. Szorgos munkával és kitartással utólérjük õket és ha lehet közéjük furakodunk. Egyben biztos vagyok: se support-ban se minõségben (kivétel az olyan hibákat, amik az ISP számlájára írhatók fel… ugye itthon több ilyen van, mint pl. a németeknél) se semmiben nem tudnak többet. Jó helyen vannak, ha ügyesek ezt jól ki is használhatják.

A szemfülesek észrevehették, hogy egyre többet látni Titeket a T-Online PG Cyber Café környékén, és nem csak a versenyek idején. Mire véljük ezt? Készül valami a háttérben?

Igen, készülõdik. Nem szeretnék hazudni. De az együttmûködésrõl még nem szeretnék többet mondani. Minden jól ki fog derülni csak kis türelem. Elnézést, de most tényleg nem mondhatok ennél többet. Hosszútávú elképzeléseik vannak nekik is és nekünk is. Magtaláltuk a közös szót, most az elõkészületi fázisban vagyunk.

Gamszerver szolgáltatás, két hivatalosan szponzorált csapat, együttmûködés a PGCC-vel, milyen új területen fogtok még megjelenni, már ha szándékoztok egyáltalán újabb területeken is képviseltetni magatokat.

Annyiban pontosítanék, hogy több támogatott csapatunk is van, de természetesen ebbõl kettõvel van szorosabb együttmûködés, akik az OBi és az ancients. Alakulóban van egy másik szerzõdés is, amirõl szintén nem mondhatok még semmit, de köze van a WCG–hez : ) Ezeken kívül is csak olyan terveink vannak, amirõl elnézést, de nem beszélhetek még a nagy nyilvánosság elõtt.

Beszéljünk kicsit a szponzorrációról. Mindig is voltak itthon csapatok és kisebb nagyobb támogatási együttmûködések, de az elsõ igazi szoros és hosszú távú együttmûködés az OBiNet Kft. és az ancients között jött létre. Mi volt az oka, hogy belekezdtetek a támogatásba?

Elnézést, de ismét pontosítanék kicsit. Az elsõ „komolyabb” együttmûködés és támogatás a saját csapatainkkal kezdõdött, akikkel csírájában már azt valósítottuk meg, amit Veletek. Az igaz, hogy az elsõ komoly nem „belsõs” együttmûködés az ancients–el történt meg. Voltak ezen kívül más kisebb nagyobb támogatások és együttgondolkodások, de azok közel sem érték el ennek a színvonalát. Hogy miért alakult ez így? Nagy szavak jönnek  : mint tudod, az OBiNet mindig is elszánt híve és támogatója volt a magyar e-sportnak. Szeretnénk és hiszünk benne, hogy lehet és lesz is ez jobb, mint most. Szeretnénk példát mutatni másoknak, hogy igenis mögé lehet állni egy ilyen típusú együttmûködésnek és lehet belõle közösen profitálni. Ha nem is mondom, hogy ez önmagában megváltja a világot, de egy kis lépés ezen a hosszú úton. A fenti válaszomban nagyjából megválaszoltam a kérdésed, de annyival kibõvíteném, hogy az ancients és a managementje volt az elsõ olyan klán, akik tervekkel, motiváltan, menedzselve (!) érkeztek hozzánk és azonnal megtaláltuk a közös szót. Egy volt a cél hát 1 percet sem tétováztunk, amikor igent kellett mondanunk. Büszkék vagyunk, hogy egy olyan csapatot támogathatunk, mint az ancients! Hogy magunkról is beszéljek, természetesen nekünk ez az együttmûködés a hirdetési felületrõl, a reklámfelületrõl és a hazai és nemzetközi versenyeken való névhordozásról szól. Aki kicsit is jártas ebben a világban az a fentieken egy cseppet sem lepõdik meg.

Az OBiNet szinte az ancients sikereivel egy idõben robbant be a köztudatba, minden létezõ fórumon karöltve tûnt fel a két név. Mit gondolsz mekkora segítséget jelentett nektek az ancients akkori promóciós munkája és egymást érõ jó eredményei?

Most már nekem kellemetlen, de ez aztán tényleg nem igaz :D Az OBiNet már akkor is piacvezetõ volt magyarországon és rajtunk kívül nem volt olyan GSP, akivel akár még csak érdemben is lett volna értelme tárgyalni egy ilyen témában. Az ancients–en kívül már akkor is számos helyen adtuk a támogatásunkat és a hirdetési felületeinket már számon sem tudtuk tartani. Ám ami egyértelmûen igaz, az az, hogy az ancients is nagymértékben elõsegítette a további sikereinket! Igen, ilyen olvasatban akár köszönetet is mondhatnék ezért az együttmûködésért, de mindketten tudjuk, hogy egy ilyen üzlet errõl szól. Mi támogatunk Titeket, Ti minket. Igaz az is, hogy olyan szintû stratégiai megbeszéléseink sem voltak elõttetek, amiket veletek folytattunk és ezen tárgyalások tapasztalatait kihasználva léptünk tovább.

Milyen módon változott a támogatási stratégiátok, és az egyes támogatások mértéke?

Ahhoz képest amilyen volt elõtte, ahhoz képest nem sokat változott, legalábbis ami a törekvéseinket érinti. Odaállunk minden mögé, ami elõreviszi az e-sportot, valami olyan szervezés, tervezés és eredmény van mögötte, amit érdemes és kell támogatni, valamint olyan egyedit és speciálist hoz ebbe a közösségbe, ami támogatható. Számos honlapot, rendezvényt, lant, kupát, ligát… stb támogatunk most is, a klánok mellett. A klánok támogatását ideiglenesen befagyasztottuk, mert feltöltõdött az a létszám, amit szerettünk volna és érdemes volt támogatni. Itt szögezem le, ha találunk, vagy megkeres valaki valami olyasmivel, amit „kell” támogatnunk, azt továbbra is fogjuk támogatni, de pls most ne írjon nekem azonnal mindenki levelet, hogy „húúú már 3 hónapja létezünk és egy pcw–n megvertünk egy klánt, akik már látták a Kodit élõben! … és és és ha így megy tovább akár WCG –t is nyerhetünk….” Köszi : )

Megéri egy cégnek támogatónak lenni az e-Sportban?

Ehh ez durva kérdés. A magunk nevében beszélhetek: nekünk igen. A többieknek csak utat próbálunk mutatni. Azt gondolom, ha valaki akar támogatni, az megtalálja azon egyenleget amiért, amit érdemes támogatni. Sok sok céget tudnék mondani, akiknek érdemes lehetne és be is kéne szállnia ebbe, de nem szeretnék ennyire a dolgok elé menni. Mi is tárgyalunk sok céggel errõl, meglátjuk mi sül ki belõle.

Az ancients mellé a tavalyi év során bevettétek az OBI-t, mint névszponzorált csapatot. Miért éreztétek szükségesnek, hogy még egy csapatot támogassatok?

Az OBi elõbb volt, mint az ancients : ) Csak a CSS rész lett késõbb. Az OBi, mint klán mindig is híres volt a jó squadjairól, a CSS felvétele pont csak ennek a hírnévnek az öregbítésére szolgált. Így most az OBi–nak van saját CoD2, CSS és MoHAA squaja is. Az OBi–t, mint klánt mindig is a szívügyemnek tekintettem, sokat dolgoztunk érte, nem akartam a nevet veszni hagyni. Pusztán ennyi volt az ok. A squadokkal nagyon jó az együttmûködés, büszke vagyok az eredményeikre. Egyszer szervezek egy össznépi OBi partyt… na az durva lesz :D

Beváltották a hozzájuk fûzött reményeket?

100%-osan igen! Nagyon jó arcok, korrekt srácok, akik hozzák, amit kell. Nem csalódtam bennük soha, 1 percet sem. Innen is megköszönöm nekik a munkát a hozzáállást és kívánok hasonló sikereket a jövõben is!

Mit gondolsz az eSport jelenlegi helyzetérõl? Merre halad ez az egész, ami a nemzetközi trendet illeti?

Ez egy olyan kérdés, amirõl akár 8 órán keresztül is tudnék beszélgetni Veled egy sörözõben és akkor is csak az vetne véget a tárgyalásnak, hogy kidobnak a pincérek annyira üvöltözünk már : ) Ahogy látom az utat keresi mindenki. Nincs egyértelmûen követhetõ formula, nincs olyan recept, amire egyértelmûen igent vagy nemet mondhatunk. Egymástól független szervezetek próbálnak szervezkedni, mindenki követi a saját céljait és mindenki abból fõz, ami van. Rohangászás támogatók után, törekvések mind nagyobb és nagyobb versenyek indítására ami itt jegyzem meg sokat segít, de még mindig nem az szerintem, ami egységessé, társadalmilag elismerté teszi ezt a sportot. Odakint természetesen jóval elõrébb járnak… van média támogatás, akár a TV–ben is lehet nézni, nem nézi agyatlan tömeggyilkosnak azt aki fps-el játszik, vannak támogatók, vannak versenyek ahol komoly pénzt lehet keresni. … de most lehet le fogok lombozni pár embert, de még kint sem tartunk még csak közel sem ahhoz, hogy ezt akár még csak egy mini egzisztenciának is lehessen nevezni. Ez még mindig egy szubkultúra, ahol fiatalon, suli vagy meló mellett lehet egy kis mellékesre szert tenni, lehet világot látni és lehet nagyon jó élményekre szert tenni, de korántsem az, amire egy életet lehet alapozni. Ezt nem lehet „fõállásban” ûzni, elmúlik a fiatalság, jönnek a gyerekek, kell pénz lakásra, kocsira… stb. Ahhoz, hogy ez akár csak a közelébe is legyen ennek, elképesztõ változásoknak kell bekövetkezniük. Totális elfogadottság, totális média támogatás, totális támogatók, úgy ahogy a „nagyoknál”. Ki kell törni ebbõl a bezártságból, különben ez mindig csak egy szubkultúra játéka (?), sportja (?), hobby (?) –ja lesz… Hiszek benne, hogy el lehet jutni idáig, de nem én leszek az, aki majd megmondja a frankót. Vannak ötleteim és látok lehetõségeket, de ebben az univerzumban csak egy parányi pont vagyok. Olyanoknak kellene nekiállni ezt egy bazi nagy közös mederbe terelni, akiknek ehhez van befolyásuk, kapcsolatuk, lehetõségük és nem utolsó sorban pénzük.

És a magyar e-Sport? Hol tartunk most, merre haladunk? Haladunk egyáltalán?

A fentiekbõl következõen sok szépet és jót nem tudok elmondani amiért lehet megköveznek : ) Hogy haladunk–e? Persze! Öles léptekkel elindultunk valahonnan Budapestrõl és gyalog akarunk eljutni a Marsra mezítláb. Haladunk egy úton, ami már vezet valahová. Vannak már versenyek.Vannak pénzdíjas kupák (az OBiNet is rendezett már 2 ilyet), meg-megjelenünk itt ott médiában, de még mindig tömeggyilkosok és a társadalomra veszélyesek vagyunk, már vannak „pro” klánjaink akik mögött van menedzsment és vannak támogatók. Vannak ISP–ink és GSP–ink, már akár egy jó számítógépet is lehet venni a gyereknek, amin lehet játszani, de ez még olyan szinten kevés, hogy azt el se tudom mondani. Látsz valahol itt közös medret? Nálunk még csak elképzelés sincs erre, hogyan kéne. Nincsenek egymással együttmûködõ a célért harcolni képes szervezetek. Itt is vannak próbálkozások, amire jó példa az OBiNet klánokkal és cégekkel való együttmûködése, de ez még mindig nem elég. Közösen kéne összefogni, szervezetbe kéne tömörülni, egységes versenyeztetés, támogatógyûjtés, média… sorolhatnám a végtelenségig. Kellenek vezetõk, hozzáértõk, kellenek karizmatikus személyek, akik elvezetik a Magyar Cybersport-ot oda, ahová el lehet juttatni. De jó szokás szerint ebben az országban nemhogy összefogás nincs, de még csak a cél sem tiszta. Ugyanazt a dolgot 10–en 10 felé próbáljuk meg elvinni és mindenki szentül meg van gyõzõdve róla, hogy igaza van. Mindenki a saját portáján jól söpröget, de egyetérteni aztán végképp nem tudunk semmiben. Keményet kérdeztél, amire nem lehet jól válaszolni, gondolom ezért is kérdezted.

Az OBiNet milyen mértékben járul hozzá a magyar e-Sport fejlõdéséhez? Tesztek tudatosan, azért hogy fejlõdhessen a magyar közösség?

Most nagyképûen hangzik talán, de szerintem már önmagában az is nagy dolog szerintem, hogy hosszú, kemény gyötrelmes melóval tudunk biztosítani játszóteret itthon és külföldön klánoknak, hogy zavartalanul készülhessenek, játszhassák le a tétmeccseiket. Forintért lehet tõlünk német szervert bérelni, nem kell veszõdni külföldi cégekkel, ha az ember német szerveren Európa szívében akar játszani bárkivel Európából. A bérlõink is és Ti is tudjátok, hogy sokat dolgozunk azért, hogy fenntartsuk nektek és mindenkinek ezt a színvonalat. Remélem a jövõben sem lesz ránk panasz, rajtunk nem fog múlni, folyamatosan fejlesztünk, nem állunk le! Persze nem az OBiNet lenne, ha ennyivel megelégednénk. Aki figyeli az eseményeket, láthatja, hogy beszállunk minden jelentõsebb kupa, liga és lan támogatásába. Minden tõlünk telhetõvel támogatunk csapatokat, felkaroljuk azokat, akiknek a továbbfejlõdéshez támogatásra van szüksége. Saját magunk is szervezünk eseményeket és igyekszünk ötletekkel ellátni azokat, akik még többet tehetnének ezért. Keressük az utat a komolyabb cégek felé is, hogyan vonhatnánk be õket (erre pár komolyan projektet futtatunk most is..), szerzõdést kötöttünk a Valve–vel, hogy futtassunk egy Steam szervert itt� Magyarországon, mondjuk ez már nem mai történet. Az OBiNet támogatta eddig is és a jövõben is támogatni fog mindent, ami arra érdemes. Mi hiszünk ebben, különben nem csinálnánk ezt, nem áldoznánk ennyi pénzt és idõt erre.

Mit változtatatnál meg, ha tehetnéd? Milyen tanácsot adnál a közösségnek, mint kerek egész?

Ezt ugye nem kérdezted komolyan? :D Elkopna a klavi, ha mindent leírnék, amit gondolok. Inkább azt mondom légy Te az, aki összehívja a Magyar Cybersport összes meghatározó alakját egy sörözõbe és beszéljünk a dologról. Legyen ott mindenki, aki számít és beszéljük meg. Álljon ott egy kamera, ami felveszi az egészet és majd jól bemutatjuk itt vagy ahol még akarjuk. Fentebb írtam, hogy még azt sem tudjuk, mit akarunk kihozni ebbõl. Neked meg nekem vannak terveink és rajtunk kívül még egy csomó embernek vannak, de SOHA egyszer sem egyeztettünk róla, soha egy vita sem volt arról, mit tegyünk KÖZÖSEN. Nem az a lényeg mit gondolok én, hanem az, hogy közösen mit tudunk kihozni belõle. Egy GSP szemszögébõl tudok beszélni egyébként is legtöbbet, ami egy szelete annak, amire Te rá akarsz kérdezni.

Mekkora esélyt látsz arra, hogy a 2-3 nagyobb csapat mellé mások is felzárkózhassanak, nem csak az eredmények, de mind szervezeti, mind támogatottság szintjén?

Esély mindig van. Rengetek tehetséges srác játszik kis hazánkban, akiknek van esélye felzárkózásra! Persze sokan rögtön legyintenek, hogy …”áááááá támogatók, meg szerverek, meg pénz nélkül nem megy…” de ez nem igaz. Ma egy szerver ára pár ezer forint, ami egy 5 fõs csapatnak havi 1000ft maximum, de akkor már egy német szerverrõl beszélünk. Akárhonnan is nézem ez 2 sör egy jobb helyen… Na most ha valakinek komoly céljai vannak és tényleg el akar jutni valahová, akkor a hobbijára a szórakozására a fejlõdésére már csak le tud mondani 2 sörrõl?! Egy csapat felépítése nem úgy megy, hogy kell 5 ember és ha megvan, akkor futkározás támogatók után, hogy ide nekünk a nagy pénzt és ígérjük egyszercsak jók leszünk! Nem, ez így nem megy. Elõször áldozni kell. Áldozni szerverre, lanokra, felszerelésre és ha majd jönnek az eredmények, akkor lehet támogatók után futni amikor már van mit mondani egy szponzornak. Persze ez csak a magyar példa, normális esetben nem így kéne. A csapat irányítói, a menedzsment köti a megállapodásokat a támogatókkal, akiknek a neve, szervezete a garancia a csapatra. Ekkor egy támogatónak tök mindegy ki a csapat, mert nem 5 emberrel köti a szerzõdést, hanem a csapattal, akinek van képviselõje. Messzire visz ez a kérdés, szerintem ne menjünk bele. Lényeg, hogy van esély mindenkinek, de elõször le kell tenni valamit az asztalra.

A következõ D-Lan-on is támogatói lesztek a rendezvénynek?

Persze :D De nem aktuális a kérdés : )

Hogyan értékeled a támogatott csapatok eredményeit?

100%-osan meg vagyok elégedve, az történt amire vártam és számítottam.

Az 1.6 még mindig tartja magát, a Source berobbant az USA-ban, Európában is kiépült egy biztos bázisa, de nem látszik, hogy itt is bármiféle váltás következne be. Ráadásul a nagy 1.6-os csapatok és azok vezetése elzárkózik a váltástól. Mit gondolsz, hogyan alakul a következõ két év képe, ami a csapat alapú fps-ek jövõjét illeti?

Erre azt gondolom nehéz pontos választ adni, mert bele kéne látni a „nagyok” lapjaiba. Ha tippelnem kéne, akkor azt mondanám még egy darabig elmegy egymás mellett a két játék, de a jövõ teljesen egyértelmûen a Source–é. Ez azt gondolom üzleti döntés, amellyel már sokan foglalkoztak és azokkal többé kevésbé egyet is értek. A kérdés másik részére is válaszolva, szerintem egyre inkább népszerûek a csapat alapú fps játékok. Döbbenet, de nemhogy szûkülne, de inkább gyorsan tágul a net-en játszók tábora. Van egy generáció, akik tolják már sok éve, akik mellett felnõtt egy új generáció. A régiek nem hagyták abba, sõt mellettük még az idõsebb korosztályból is nekiálltak játszani. Egyre többen vagyunk, ami azt gondolom jó dolog. Persze ehhez hozzátartozik az egyre szélesebb körben terjedõ szélessávú internet is, plusz az elérhetõ árú megfelelõ számítógépek is. Infrastrukturális szinten is sokat fejlõdtünk, ami jót tesz Cybersportnak. Én pozitívan szemlélem a jövõt.

Ha lesz váltás, akkor a Source-lesz a következõ lépcsõ, vagy esetleg valami más? Promod, Serenity, stb.?

Ha nem jön ki semmi, ami azt azonnal képes leváltani, akkor egyértelmûen a Source.

OBI vagy ancients? : )

:D Mindkettõ természetesen. Szeretném, ha mindig ez a két csapat játszaná az összes döntõt, ahol gyõzzön a jobbik. Persze hazudnék, és önmagam csapnám be, ha nem mondanám meg azt, hogy a szívem mélyén mindig is OBi tag voltam és maradok is.

Köszönöm az interjút! Üzenhetsz valamit!

Köszönöm anyukámnak és apukámnak, hogy a világra segítettek és támogattak ezen a rögös úton és szeretném megköszönni a feleségemnek és a barátaimnak is, hogy kiálltak mellettem a nehéz órákban! Szeretlek benneteket! Köszönöm… húúú bazzeg bocs csak ki akartam próbálni milyen lehet az Oscar átadón beszédet tartani :D

Forrás: ancients.hu

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 3720
 
1597
 
 
 
kép 5076
 
2472
 
 
kép 4517
 
1452
 
 
 
kép 2584
 
2471
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu