TC: Milyen nehéz lesz?
Art: Ezt még nem tudhatjuk pontosan. Bár a súly nálunk nem is tárgyalt téma, hiszen ez a billentyűzet nem wireless technológiára lesz fejlesztve (mert nem akarjuk laptop tápokkal teletömni J ).
TC: Csak azért kérdezem, mert a súly a mostani piacon igen is sokat számít. Tehát a mai billentyűzetekhez képest, vegyük példának a Logitech vezetékes billentyűzeteit, az Optimus a sok extrának köszönhetően jóval nehezebb lesz?
Art: Az biztos, hogy az Optimus nehezebb lesz. De ne félj, az asztalod nem dől majd össze alatta! J
TC: Mennyire lesz maradandó a készülék?
Art: Megközelítőleg 4-5 évig fogja bírni.
TC: Víz vagy nedvesség álló lesz a készülék?
Art : Külön fogunk kávépohár tartót árusítani, amit az asztallábához lehet erősíteni . Tehát mi nem terveztük, hogy kóla-álló legyen, az alacsonyabb ár érdekében.
TC: Azt hiszem nem fejeztem ki magam tisztán … Amire gondoltam inkább az valami olyasmi, hogy miután elég sok kis képernyő, áramkör van benne, milyen védelmet fognak használni az ilyen esetek ellen?
Art: Hát, próbáld meg beleönteni a kávédat a monitorodba. Nem mindennek kell ennyire hülye biztosnak lenni a földön.
TC: Vezetékes lesz, lehet tudni milyen hosszú lesz a zsineg (USB-s vagy PS2-es lesz)?
Art: Természetesen USB-s lesz így a felhasználók akkora kábelt kötnek rá, amekkorát akarnak.
TC: Tervezitek vezeték nélküliben is kiadni?
Art: Jelenleg nem.
TC: Mit tudhatunk a kis kijelzők felbontásáról, illetve minőségéről?
Art: 32x32 pixel nagyságú „kijelzők” lesznek.
TC: Programozhatóak lesznek a gombokhoz rendelt ikonok?
Art: Természetesen
TC: Lesz a billentyűzetnek képernyővédője, gondolok itt arra hogyha a felhasználó elmegy a gépétől akkor a gombok váltogatják a is képeket magukon esetleg reklámoznak majd valamit? Art: Igen lesz ilyen funkció mi ezt nem képernyővédőnek, hanem billentyűvédőnek nevezzük.
TC: Hogyan küszöbölitek ki a képernyőket védő műanyag sérüléseit, gondolok itt a karcolásokra, kopásokra, amik miatt nem lehet majd normálisan elolvasni a gombokat?
Art: Polikarbonát billentyűket használunk.
TC: Milyen érzékenységűek lesznek a gombok? Mennyire lesz finom és rövidjárásúak.
Art: A billentyűzet érzésben nagyon hasonlítani fog az Apple Extended billentyűzet II-re, szerintem.
TC: A gombok programozhatóak lesznek, alkalmazásokban, játékokban?
Art: Természetesen.
TC: Mekkora lesz az áramszükséglete?
Art: Ezt jelenleg nem tudjuk.
TC: Honnét lehet a legjobban olvasni majd a feliratokat?
Art: Ezen még gondolkozunk. A prototípus tesztjein sok múlik majd ez ügyben – jelenleg semmit nem tudunk a láthatósági szögekről.
TC: Egyéb funkciók lesznek beleépítve, levehető csuklótámasz, más színű kivitel, egyebek?
Art: Ez még a jövő.
TC: Miért kell ez a vásárlóknak (saját szavaiddal)?
Art: Mert felfogják majd, hogy nem élhetnek e nélkül, amikor megvilágosodnak, hogy valójában ez nem csak egy billentyűzet.
Íme pár kép a készítőkről (bal felsőben Lebedev)
Képek a billentyűzetről:
Szemből:
Oldalról:
Programozható gombok
Enter
Angol kiosztás
Orosz kiosztás
Photoshop kiosztás
Quake kiosztás
A billentyűzet
OLED (Organic Light Emitting Diode) szerves anyagokat használó fénykibocsátó dióda az aktív kijelző-technológiák csoportjába tartozik. A fény a két elektróda között elhelyezkedő szerves anyagban a pozitív és negatív elektromos töltések rekombinációja során keletkezik.
Gyártáskor az OLED képernyő összes képeleme egyszerre, pl. egyfajta nyomtatással, készül. Ez szavatolja a képelemek azonos tulajdonságait és mérsékli a költségeket. A három szín (piros, zöld, kék) előállításához ezt a műveletet különböző anyagokkal egymás után hajtják végre.