A legelsõ béta verzió az 1.0 volt, ami 1999 június 16.-án látta meg a napvilágot és mindössze 7.5M helyet foglalt. Igazán remek játéknak számított akkoriban, hiszen nem volt sok csapatjátékos Mod a piacon.De ne rohanjunk ennyire elõre, hanem lássuk, mit írt akkoriban a készítõk (Cliffe, Gooseman, Viper-X, Leon) a játékról, mit is kell ebben az új MOD-ban csinálnunk?
Leírás/Játékmenet:
A CounterStrike egy csapatjátékos mod, ahol a játékosok Anti-terroristaként illetve Terroristaként játszhatnak. A két csapat különbözõ helyen születik a kör elején, feladatuk a kitûzött célok végrehajtása. Az Anti-terroristák célja, hogy kihozzák a túszokat és/vagy megsemmisítsék a terrorista csapatot (a játéknak akkor sincs vége, ha mind a négy túsz kiszabadul, az összes terroristát meg kell ölni, vagy fordítva � a szerk.). A terroristák feladata, hogy az ellenséges csapatot megakadályozza célja elérésében. A játék körökbõl áll (amik mind 8 percesek), ha egy játékos meghal nem születik újra addig, amíg az egyik vagy a másik csapat meg nem nyeri a játékot. Pénz jár az ellenség megöléséért, illetve a túszok kiszabadításáért. Bónusz az összes játékosnak jár, ha a csapat megnyeri a kört. Ezek tudatában lássuk mennyi pénzt kaphattunk:
- Túszok kiszabadítása ( $500 )
- Ellenség megölése ( $200 )
- Túsz lelövése ( - $850 )
- Csapattárs megölése ( - $500 )
Pálya végi bónuszok:
- $200 * számú túsz megmentése (csak Anti-terroristáknál)
- $250 * számú túsz megtartása (csak Terroristáknál)
*Megjegyzés: A bónuszok az összes csapattagnak járnak. Az a csapat kapja a pénzt, aki végig hajtja a feladatot. Anti-terroristaként ügyelni kell, hogy ne maradjon benn túsz, illetve az összes T meghaljon, fordítva a terroristáknak ügyelni kell arra, hogy minél több túszt megtartsanak és megöljék az összes Anti-terroristát.
Tippek a játékhoz:
Tehát ezeket tudhattuk meg akkoriban elsõként a játékról. Emellett egy igen érdekes és vicces szöveggel is kecsegtetek bennünket miszerint: �miután ez egy béta verzió tudjuk, hogy tele van hibákkal. Minden igyekezetünkkel azon vagyunk, hogy a játék játszható és jobb legyen még mielõtt a Team Fortress 2 vagy a Quake 3 megjelenne� - mondták ezt a fiúk 1999-ben, és így a távlatból valljuk be sikerült nekik.
A játékban
Lássuk mi fogad minket, mikor belépünk a játékba. Természetesen az elsõ a Splash, amit már megismerhettetek az elõzõ cikkembõl. Ezután belépünk szépen a menüben a �Multiplayer�-be illetve a �LAN Game�-be. Kreálunk egy játékot és megközelítõleg 4 másodperc múlva már a pályán vagyunk, így a konzolt itt nem nagyon csodálhatjuk.
Igen fürge kis jószág, de régen egyáltalán nem volt az, sõt! Ami elsõnek szembetûnik, hogy csapatválasztás lehetõsége nélkül bepakol minket valahova. Vásárolni nem tudunk, hiszen alapból nincs pénzünk (itt jegyezném, meg hogy pénz kijelzés nem is volt, vagy számoltad magadban vagy rosszul jártál), modellt sem nagyon kell választani, hiszen csapatonként 1-1 áll rendelkezésre (Irish Republican Army illetve egy Seal Team 6). Elsõ ránézésre tényleg CS. A GUI írása ugyanaz, mint a késõbbi verziókban. Ami a legzavaróbb a játékban, hogy nem voltak jobb kezes fegyver modellek, így a balkézzel kellett mindenkinek beérnie.
CT-ként elindulunk a túszokért, hiszen ebben a verzióban még ez az egyetlen feladat volt. Ami feltûnik, hogy olyan Quake-esen billegünk minden kanyarodásnál, érdekes élmény az biztos.
Miután sikerült valami úton, módon pénzhez jutnunk jöhet a vásárlás összesen 10 fegyverbõl, választhatunk, illetve lehetõségünk van pajzs és villanógránát vásárlására. Ha nincs pénzünk, akkor se keseredjünk el, hiszen a lelõtt ellenfél csomagjait (a HL-bõl ismert kis zöld pack) felvehetjük akár a következõ körökben is! Ha nincs elszórva puska, akkor se szomorkodjunk, hiszen a kezdõnkre bármikor visszamehetünk vásárolni! Sõt ha mohók vagyunk akár több fegyvert is, vihetünk magunkkal kategóriánként (pl.: két különbözõ pisztoly). Egyébként a fegyverek
Természetesen, mint minden játék ez is fejlõdött és a béta sorozatban ennek összesen három állomása volt. A következõkben összefoglalom, hogy mik is voltak azok a változások, amik az elsõ sorozatot végig kísérték.
Béta 1.0
Összesen 10 fegyverbõl választhatunk, és 4 pályán ölhetjük egymást, az ölés mellet egyetlen feladat a túszok kiszabadítása.
Béta 1.1
Két új pálya kerül a játékba, illetve a régebbiek is kisebb változásokon esnek át. Fontos állomás volt ez, hiszen a játék kikerült a netre, mert a legtöbb HL szerver ezt a veziót már támogatta. A Glock 18 ekkor kapja meg a Burst Fire üzemmódot (3 töltény egyszerre), ami az óta is a játék része.
Béta 1.2
Egy igen fontos dolog ekkor kerül a játékba és ez nem más, mint a kick opció. Emellett bevezetésre kerül a 16000 dolláros pénz limit. Apróbb változások történnek még a juttatások, illetve a fegyver árak terén is.
Képek a játékból:
Ez lett volna az elsõ béta sorozat bemutatása, a legtöbben soha nem is játszottak vele (köztük én sem), hiszen igen szûk rajongó tábora volt akkoriban a Counter-Strike-nak. Hogy mekkora játék élményt nyújtott ez akkor a játékosoknak arról nem nyilatkoznék, hiszen számomra igen furcsa az egész, de egyben érdekes is. A grafikáról szinte semmi újat nem mondhatok el, hiszen javarészt megegyezik az utolsó HL1 motoros CS-vel, bár a modellek jóval csúnyábbak.
Következõ cikkemben megpróbálom kivesézni az alapból a játékban megtalálható pályákat, ami az elsõ béta sorozat alatt szám szerint elérte a hatot.