Elétkeztünk a cikksorozat utolsó fejezetéhez, megismerhetitek a neveket immáron képről is, illetve fontos kérdésekre kaphattok választ.
Balról jobbra a képen: Gary McTaggart/ szoftverfejlesztő, Dr. Paul Debevec/ a dél kaliforniai egyetemről, Gabe Newell/ Alapító és ügyvezető igazgató, Chris Green/ szoftverprogramozó és Ken Birdwell/ szoftverprogramozó.
A nap végén megkértem Gabe-et, hogy mutassa meg mivel játszik egy ilyen fárasztó nap után. A képek talán magukért beszélnek.
A fotókon látszik, hogy a játékokat nem csak nekünk készítik, hanem néha ők is áldoznak az idejükből a játékra.
Most pedig lássunk néhány érdekes kérdést és a rájuk kapott válaszokat.
(#1) Tervezitek egy videó driver auto-updater beépítését?
„Folytattunk tárgyalásokat az ATI-val illetve az nVidia-val,de ha lesz is valami az még nem a közeljövő.”
„Mivel a fogyasztók szeretnénk mi rajta vagyunk, hogy rövidtávon ez teljesülhessen” – Gabe Newell
(#2) Az új motorba beletervezett dinamikák, árnyékok, sahderek hatalmas mennyisége mellet hogyan fogunk tudni játszani, ha nincs pénzünk $600-os videokártyákra és rendszerekre?
„A HDR kikapcsolásának opciója megtalálható majd a játékban”
„Nekünk muszáj a legújabb technológiára építenünk, hogyha a játékaink a eladhatóvá szeretnénk tenni.” Gabe Newell
(#3) Említettétek, hogy tervezitek a 3Dc támogatását, illetve a jobb minőségű textúrával felszerelt mapokat, igaz ez? Tényleg használni akarjátok a Shader Model 3-at?
„Az összes állítás, amit említettél igaz, de még a távoli jövő”
„Shader Model 3.0 már használva van a Lost Coast két részében.” – Chris Green
(#4) Miből gondoljátok, hogy a Lost Coast tényleg akkora durranás lesz?
„High Dynamic Range” – Gabe Newell
(#5) Elég nagy a hallgatás a problémákról (szaggatás, akadás) amik a HL2-ben illetve a CS: Source-ban találhatóak, remélhetjük ezeknek a javítását a jövőben? Hogyan tudná a Valve ezeket, a hibákat fixálni, ha driver-ből adódóak, de csak a Source kód alatt jönnek elő?!
„Tudod ahhoz, hogy javítani tudjunk először hallgatnunk, kell.” – Gabe Newell
„Mi a kezdetek óta odafigyelünk erre a problémára így most is. Úgy látjuk, hogy a szaggatás a GPU-k (videó kártya) túlmelegedése miatt következik be és van még egy-két hang körüli bug ami a mi hibánk volt. A Valve várja a leveleket ezekkel kapcsolatban az én e-mail címemre és minden érdemleges bejelentést, megpróbálunk orvosolni.”- Erik Johnson
(#6) Mennyibe fog kerülni az Aftermath? Lesz benne multiplayer funkció? Gman hangját hallhattuk a videó bemutató végén?
„Az Aftermath csak singleplayer végig játszás lesz és $12,95-ba fog kerülni. Igen a videó végén az Gman” – Gabe Newell
Ennyi lett volna ez az interjú sorozat remélhetőleg sikerül választ adni, jó néhány kérdésre. Aki figyelmesen végig olvasta a cikkeket, annak tulajdonképpen nem maradhatott olyan kérdése, amire ne tértünk volna ki.