Az ICL 15 után sem áll meg az élet, április 21-én jön egy újabb verseny, amin remélhetőleg a Counter-Strike: Global Offensive scene apraja-nagyja részt fog venni, beleértve még azokat is, akik eddig nem nagyon tudták megmutatni az igazi arcukat. Sok olyan csapatunk van, akik szép jövő előtt állnak, csak a megfelelő hozzáállás és a kitartó munka hibádzott eddig ahhoz, hogy ki tudjanak emelkedni a hazai mezőnyből. Vannak újonnan alakultak, akiket még nem láthattunk sehol, vannak olyanok is, akik már néhány hete, esetleg pár hónapja együtt vannak, de nem akartak túlságosan a középpontban lenni, és van persze a harmadik réteg, akiket már láthattunk itt-ott és eddig sem rejtették véka alá céljaikat. Most nagyító alá vesszük a magyar CSGO csapatoknak azon rétegét, akik valamilyen oknál fogva kiemelkedhetnek a hazai mezőnyből.
ancients – boE, cmn, Deep, kHRIS, V1CE
Ezen csapat esetében talán annyi is elég lett volna, ha csak a megemlítem az ancients nevet és felsorolom a játékosokat – mindenki tisztában lehet már azzal, hogy milyen célokat tűzött ki maga elé a Vörös „Deep” Lajos által irányított együttes, és hogy ezért milyen áldozatokat lennének képesek hozni. Az ICL-en már láthattuk, hogy nem kevés gyengepontja van még ennek az ancinak, amit bizonyára igyekszik is kiküszöbölni az együttes, de azt már bátran kijelenthetem, hogy látszik a fény az alagút végén.
Az említett váci kiruccanás során látott ingadozó teljesítmény nem lesz elég ahhoz, hogy a nemzetközi porondon is megállják a helyüket, de az is látszik, hogy képesek váltani, hosszú idő után ők az első csapat, akik a felmerülő belső ellentétek ellenére is képesek magas szinten teljesíteni és a lehető legkomolyabban venni a hobbijukat – ami talán már több is, mint hobbi. Az elmúlt napokban kevesebbet tudott készülni az együttes, ami szerda este rá is nyomta a bélyegét a nEophyte.FSP elleni Go4CSGO Monthly Final döntőre, amit el is veszített a gárda. Ellenbe jó hírek is napvilágot láttak a csapat háza tájáról, amiről majd az elkövetkezendő napokban bővebben is olvashattok!
volgare – FoDa, gabesson, huss, niuk, spinner
Teljes egészében egykoron még az 1.6-tal foglalkozó játékosok alkotta felállást tudhat magáénak a volgare, akiket a formációt tekintve előzetesen is nagy érdeklődés, figyelem övezett, azok után pedig végképp nagyítóval követi a CSGO közösség az útjukat, hogy az ICL-en a dobogó legalsó fokán végeztek – azok után, hogy a későbbi győztes ancit a csoportkörök során nagyon simán, 22-8 arányban múlták felül.
Ha jól rémlik, akkor ezt a felállást 1.6-ban így nem láthatta az akkori közösség – globálisan támadva viszont egyből nagy babérokra törnek. Az ancients mögött jelenleg ők azok, akikben megvan a kellő potenciál ahhoz, hogy akár EU szinten is, de legalábbis a közép-kelet-európai régióban odaérhessenek az élmezőny közvetlen közelébe. Viszont ehhez igazi csapatként kell funkcionálniuk, és ez jelen állapotukban hibádzik még véleményem szerint. Viszont feltett szándéka az ICL-re még mixként érkező volgare-nak, hogy ezen valamelyest változtasson – ahogy Málovics „gabesson” Gábor fogalmazott, akár még egy „külföldi lanon is (le)szerepelnének”, ha úgy érzik, készen állnak a feladatokra.
WiLD Multigaming – flash, plum, ReSeT, superman, twist
Egy újonnan alakult csapatra is illik majd odafigyelni – bár az újonnan alakult nem teljesen igaz, ezt inkább egy frissen CSGO-ra váltóra kellene lecserélni, hiszen a WiLD Counter-Strike 1.6 csapata a legutóbbi ICL után váltott az új CS jövevényre. Természetesen akad a felállásban olyan, aki már jó ideje foglalkozik a játékkal, téve ezt komolyabban, de van, aki még csak most közelít a 100 órához az összes játékidőt tekintve, már amit globálisan támadva töltött.
A legutóbb 3 ICL-t megnyerő 1.6 felállás kisebb-nagyobb hátránnyal indul a már meglévő csapatokhoz képest, de ez a hátrány nem ledolgozhatatlan. Sokan úgy vélik, hogy aki csak most kezdett el foglalkozni komolyabban a játékkal (főleg, ha előtte 1.6-ozott), annak nem lesz olyan nehéz az átállás, mint aki mondjuk az ősz folyamán döntött úgy, hogy lépést tart a korral. Én személy szerint kíváncsian várom, hogy mire lesz képes ez a formáció, bár még néhány kérdőjel ott lebeg a srácok feje felett, ám ha ezeket elhessegetik, odaérhetnek a kitűzött célok közelébe.
iNcentive – dikioneR, HsP[A], MIKO, PDZ, West
Nem sok választotta el az iNcentive-et attól, hogy az ICL-es szereplésüket ne kelljen kiegészíteni egy „le” igekötővel – végül nagy nyomás alatt sikerült hosszabbításban legyőzniük a eEriness.E-BLUE csapatát, majd a top6-ban állították meg őket. Ám természetesen az iNc-es srácok nem igazán voltak elégedettek sem a mutatott játékkal, sem pedig az elért helyezéssel, és egy darabig úgy tűnt, hogy együtt változtatni sem fognak ezen.
Végül megbeszélték, vagy inkább átbeszélték a kiváltó okokat, és úgy fest, az iNcentive eddig még talán nem látott dologba fog bele: A készülésbe. Az ICL után persze történt náluk egy változás, ami igazából nem is változás, hiszen Kövesdi „dikioneR” Dániel már időtlen idők óta az iNcentive prefixet viselte a nickje előtt, ám a CSGO-val eleddig még nem foglalkozott túl sokat – ő egyébiránt Hermann „Chris” Krisztián helyét fogja átvenni, aki (ha jók az információink) egy németországi munkalehetőség miatt kénytelen felhagyni a játékkal. Amit elmondtam fent a volgare-ról vagy a WiLD-ről, az igaz az iNc-re is, kivéve annyit, hogy ők Source-os múltjukat tekintve éltek már meg sokat – ám ez egy új játék, ahol mindenki egyenlő eséllyel vág neki 1-1 megmérettetésnek, párharcnak, és végül az kerül ki győztesen, aki többet áldozott a játékra. Többnyire.
neverQuit – gbk^, KARCSI, n3R0, SpeeDy, stricken
Már Counter-Strike: Source-ban is igen jól szerepelt hazai viszonylatban az akkor még system, majd KINGMAKERS néven futó alakulat. Aztán CSGO-ban sikerült egy sebességi fokozattal feljebb kapcsolniuk, és most már ott tartunk, hogy bizony bárki ellen képesek felvenni a harcot – látszott ez az ICL-en is, ahol a top6-ban sikerült zárniuk, kiejtve egy külföldi csapatot, majd egy másiktól nagyon minimális különbséggel kaptak csak ki, így a tisztes helytálláson felül az esélylatolgatásunkhoz képest kimagaslóan sikerült szerepelniük.
A fenti teljesítmény annak tudatában még nagyobb bravúr, hogy az ICL előtt 1 héttel még az is kérdéses volt, hogy egyáltalán meg tudnak-e jelenni Vácon. Akkor Gulyás „pozitive” Péter egyéb okok miatt vissza kellett mondja a LAN-t, a csapat pedig végül a KnockOutStars játékosát, Wolf „KARCSI” Károlyt hívták beugróként. KARCSI húzóembere volt az nQ-nak az ICL-en, végül meg is vetette a lábát az nQ-ban, pozi pedig végleg kikerült a formációból. A KINGMAKERS prefixet elhagyó együttes eddig is az egyik legaktívabb csapatként volt számon tartva kicsiny közösségünkben, ez bizonyára ezek után sem fog változni, az pedig már más lapra tartozik, hogy sikerül-e feljebb lépniük azon a bizonyos ranglétrán, azaz egyértelmű favoritként vághatnak-e neki 1-1 rangadónak induló mérkőzésnek, avagy marad a fifty-fifty.
Hard2Believe – BIGTOMI, DARVEX, InZert, jason, Skorpio
Egy „izommixnek” tűnik, ám ezzel ellentétben fix csapatként funkcionál a Hard2Believe együttese, akik az ICL-ből kimaradtak, ám most április elején - vagy inkább már lassan közepén – nagy erőkkel vágtak bele a készülésbe. „DARVEX”-et és a Baumgartner „jason” Istvánt láthattuk már játszani az ICL kvalifikáció során, viszont Nagy „BIGTOMI” Tamást, Farády „InZert” Tamást és Lovas „Skorpio” Lászlót egyelőre még nem – hiába vagyunk tisztában a Source-os múltjukkal, amint azt néhány bekezdéssel feljebb említettem, ez egy új játék.
A nevek alapján ez a formáció is sokra lehet hivatott, a napi több órás készülés pedig elhozhatja az eredményeket is. Kicsit későn vágtak bele ők is, de mint azt a mondás is tartja, sosincs késő. Remélhetőleg láthatjuk majd őket is a közelgő magyar online versenyeken, így tisztább képet kaphatunk arról, hogy milyen szintet is képvisel jelenleg a H2B. Egyelőre csak annyi a biztos velük kapcsolatosan, hogy megvan bennük az X – hogy ez előbújik-e vagy sem, azt pedig már csak az idő fogja eldönteni.
MTeaM – Devo, K4THOOO, kilinho, rAndo, Rotschild
Hullámzó teljesítmény – egy jellemző, ami mindenképpen ráhúzható az MTeaM-re is. Az ICL kvalifikáció során nagyon szépen teljesítettek, nagy valószínűséggel a dobogó közvetlen közelében végeztek volna, ha nem jön közbe az a bizonyos malőr, ami már a lerágott csont kategóriába tartozik. Neten is és LAN-on is kifogott rajtuk az iNcentive, de nem sok hiányzik ahhoz, hogy felül tudjanak kerekedni, le tudják győzni saját magukat az ilyen fontos mérkőzéseken.
Bizonyára magasabb célt tűztek ki maguk elé, mint amit sikerült elérniük ICL-en, ennek ellenére sem történt változás a felállásukban – ez is az állhatatosságukról tesz tanúbizonyságot. Valami történik az MTeaM háza táján is, hasonlóan az ancients-höz, de erről még igen kevés információnk van. Talán ez most annyira nem is lényeges, inkább az a kérdés, hogy sikerül-e nekik az elkövetkező néhány hétben megmutatni az igazi arcukat, ki tudnak-e bújni saját árnyékukból, vagy maradnak azon a szinten, amit jelenleg is képviselnek – 1-1 meglepetés eredmény bennük van pozitív és negatív irányban is, és ezen kell változtatnia leginkább az MTeaM-nek véleményem szerint.
eMotion.RaidCall – dwayne, neware, reactioN, rnx, TRuve
A fenti csapatok közül talán rájuk szegeződött a legkisebb figyelem – eddig. A Hérics „neware” Dávid által vezetett eMotion.RaidCall felállása talán a fentiek közül a legtapasztalatlanabb, de ennek ellenére is sikerült már több nagyobb hazai skalpot begyűjteniük felkészülési mérkőzések során, hogy a külföldi nagyobb, híresebb neveket már meg se említsem.
Nagy kérdés, hogy mire lesz képes ez a fiatal csapat hivatalos, nagyobb téttel bíró mérkőzéseken, de az szinte és majdnem biztos, hogy ők sem fognak kimaradni semmi jóból. A biztos háttér úgy fest már adott számukra is, így nincs más dolguk, mint a játékra koncentrálni – és koncentrálnak ők, hogyan idejük és energiájuk engedi. Véleményem szerint bárkivel partiban lehetnek, már csak az a kérdés, hogy a mérleg nyelve aktuális ellenfelük, vagy az eMotion felé billen-e.
Csak az a baj, hogy interneten joval erösebbek mint lanon..
"P4TR1K": Ha ismernéd ezeket a jatékosokat szerintem nem tartanad ennyire viccesnek, mint lathattuk a nemzetközi TOP csapatok sincsenek annyira elhuzva a mezönytöl. huss magyarorszag legjobb jatékosa kb. akarmelyik CSben, foda-mage magyarorszag 2 legjobb csgo jatékosa, és ök is alltak at legelöször komolyabban jatszani (mar ami a komolyabb szintet illeti), ezen kivül niuk nagyon jol iranyit, spini pedig 1.6ban is nagyon jo volt, nem tudom mennyire érzi ezt a jatékot, de szerintem az elsö 1-2 honapban okoz neki majd csak gondot.
Csak az a baj, hogy interneten joval erösebbek mint lanon..
"P4TR1K": Ha ismernéd ezeket a jatékosokat szerintem nem tartanad ennyire viccesnek, mint lathattuk a nemzetközi TOP csapatok sincsenek annyira elhuzva a mezönytöl. huss magyarorszag legjobb jatékosa kb. akarmelyik CSben, foda-mage magyarorszag 2 legjobb csgo jatékosa, és ök is alltak at legelöször komolyabban jatszani (mar ami a komolyabb szintet illeti), ezen kivül niuk nagyon jol iranyit, spini pedig 1.6ban is nagyon jo volt, nem tudom mennyire érzi ezt a jatékot, de szerintem az elsö 1-2 honapban okoz neki majd csak gondot.
Csak az a baj, hogy interneten joval erösebbek mint lanon..
"P4TR1K": Ha ismernéd ezeket a jatékosokat szerintem nem tartanad ennyire viccesnek, mint lathattuk a nemzetközi TOP csapatok sincsenek annyira elhuzva a mezönytöl. huss magyarorszag legjobb jatékosa kb. akarmelyik CSben, foda-mage magyarorszag 2 legjobb csgo jatékosa, és ök is alltak at legelöször komolyabban jatszani (mar ami a komolyabb szintet illeti), ezen kivül niuk nagyon jol iranyit, spini pedig 1.6ban is nagyon jo volt, nem tudom mennyire érzi ezt a jatékot, de szerintem az elsö 1-2 honapban okoz neki majd csak gondot.
Kellö készüléssel szerintem jelenleg a közép europai csapatok közül akarkit megverhetnek, de akarkitöl ki is kaphatnak.
Kellö készüléssel szerintem jelenleg a közép europai csapatok közül akarkit megverhetnek, de akarkitöl ki is kaphatnak.