Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
E-sport 2009. január 13. 0 hozzászólás
 

Nemrég olvashattatok arról, hogy a kínaik már elismert betegségnek tekintik az ún. internetfüggőséget. Akkor megígértem, hogy a cikknek lesz folytatása, mégpedig 4 témakört elemezve: kommunikáció,

Nemrég olvashattatok arról, hogy a kínaik már elismert betegségnek tekintik az ún. internetfüggőséget. Akkor megígértem, hogy a cikknek lesz folytatása, mégpedig 4 témakört elemezve: kommunikáció, online játék, online shopping, és virtuális szex. Szerintem nem tévedek, ha azt mondom, hogy ezek a témakörök szinte mindenkinek ismerősen csengenek és többségüket, ha nem mindet, már ki is próbáltátok. Lássuk tehát miért tekinthetők ezek túlzott „fogyasztása" veszélyesnek.
Cikk folytatása
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: Störtebeker


1. témakör: JÁTÉK

Manapság az interneten való játszás szinte természetes formát öltött. Egyre több olyan játékot vehetünk PC-re, amely az egyjátékos mód mellett multiplayer módot is kínál. Jó példa erre az ego-shooter játékok többsége. No, de nem kell feltétlenül játékot venni, hiszen rengeteg ingyenes programot is találunk a neten, mely szintén lehetőséget ad arra, hogy másokkal játszhassunk, illetve ismerkedhessünk. Ilyenek például a böngésző játékok, amelyek pénzt nem igényelnek, de időt annál inkább. De kanayarodjunk inkább vissza a fizetős játékokhoz. A világ egyik legnépszerűbb szerepjátékát, a Wolrd of Warcraft-ot csaknem 11 millióan játszák világszerte. A játék nemcsak a küzdésről és a karakter fejlesztéséről szól, hanem már-már komplett társadalommá fejlődik, ahol az online-flört, és a házasság sem ismeretlen. A különbség a valós világtól csak annyi, hogy kevesebb a kockázat.

Egy felhasználó a következőket állítja: "A játék abszolút nem helyettesíti a valós szocális kapcsolatokat. Viszont ennek ellenére nagyon jó néha rövid időre 40 emberrel egyszerre egy Teamspeak szerveren együttlenni. Személyszerint azért néha a haverokkal való esti kocsmai kiruccanás helyett inkább a WoW-ot választottam. Amit később meg is bántam, ugyanis minden egyes alkalommal, amikor diszkóba mentünk a barátokkkal, teljesen elfogott a meglepettség érzése, hogy milyen szórakoztató tud ez is lenni."

De ahhoz, hogy ezt megtapasztalhassuk, egy nehéz úton kell végigmennünk, amely egyeseknél sokszor zsákutcába vezet: "Azt kívánnám, bárcsak soha ne kezdtem volna ezzel a játékkal játszani. Szinte teljesen mindent tönkretesz. A szüleim még mögöttem állnak, de nem tudom, meddig tudják még ezt kibírni." Iskolai problémákat is előidéz a játék: "A tanulás akaratom ellenére egyre jobbana háttérbe szorul. Nem igazán tudom leírni szavakkal. ... A gondolataim időről időre a PC-nél és végül a játékoknál kötnek ki. Nem tudom, hogy mit kellene tennem. Tudom, hogy lesz egy fontos vizsgám, amelyen feltétlenül át kell hogy essek, elvégre csak kellene egy felsőfokú végzettség. Azt is akarom, hogy a szüleimmel való kapcsolat havuljon, de egyszerűen nem tudom kiverni a fejemből ezt a játékot."

Ebből az örökös számítógép körül forgó ördögi körből nehéz kijutni. Egy másik felhasználó ezt világosan ki is jelenti: "A WoW egyszerűen nem más mint drog. Mondhattok azt, amit akartok bla bla... Blizzard egy kib*szottul jó játékot programozott, és minél jobban elmerülsz a drog világában, annál nehezebb belőle kijönni. Ezért szeretném a következőket üzenni a „Még-WoW-játékosoknak", hogy hagyjátok abba, még ha úgy gondoljátok, hogy keveset is játszotok."
Ezen felhasználók mindegyike beismerte, hogy problémája van, és nincs kilátás annak javítására illetve megoldására. "Egy online-függőség esetén a legrosszabb az, hogy nem vesszük ténylegesen tudomásul. Csak annyit tudunk, hogy valami nincs rendben, de hogy mi és hogy miért, azt már nem akarjuk beismerni, és ha valaki szóba hozza, akkor csak nevetünk rajta, hiszen nem tudhatja, hogy milyen az, amikor az ember játszik."

Gyors jutalmazás

Hogy kik veszélyeztettek azt a korábbi cikkben már olvashattátok. De mi teszi az online világot olyan vonzóvá? "A munkanélküliség engem is teljesen kikészített, és a WoW jó menekülési lehetőséget kínált. Igen intenzíven játszottam vele, szinte ameddig csak tudtam." - mondja egy másik felhasználó. Rendszeresen elvégzendő feladatok, sikerek jutalmazása, egyszerű kommunikáció, tisztelet és elismerés, valamint kihívások és csapatmunka mind előtérbe kerül.
Az érintettek gyakran képesek akár 20 órát is játszani, hogy felfedezzenek valami nagyon nagy értékkel rendelkező tárgyat, hogy azt később az ego oltárára téve nagyobb hatalomra illetve hírnévre tegyenek szert. "A WoW-ban bizonyos tárgyak státusz-szimbólumoknak tekinthetők. Ha valaki jobb item-mel rendelkezik, akkor az egy jobb ember, tökmindegy milyen idióta van a figura mögött. A WoW arra kényszeríti az embert, hogy mindennap játsszon, a legjobb, ha sokáig, hogy valamit el is érjünk." Mert "A WoW csak azt az időt jutalmazza, amit el is töltesz vele. Minél több időt fordítasz rá, annál jobb leszel."

Vannak olyanok is, akik ebből az ördögi körből ki tudtak szállni, és a játékidőt normálizálni tudták. Ők a következőket állítják: "Az elején nagyon megfélemlített az, hogy a valóságba vissza kell, hogy térjek. De egy hét elteltével, ez a félelem átalakult kellemes jóérzéssé. Végre nem a WoW irányítja a mindennapjaimat. Én döntöm el, mit fogok aznap csinálni." Egy másik volt-játékos kérését idéznénk: "Ne adjátok fel magatokat, vagy a hozzátok közelálló játékosokat. Ha segítségért folyamodnak hozzád, akkor legyél ott."

2. témakör: KOMMUNIKÁCIÓ

A Humboldt egyetem kutatásában résztvettek többsége beismerte, hogy a kommunikációs lehetőségek rabjaivá váltak. Tehát fórumok, csetszobák, emailek. Ha az ismerősök csak pár klikkelésnyi távolságra vannak, ha anonímként a legintimebb gondolatainkat cserélhetjük ki, anélkül, hogy az igazi ismerkedési formákat be kellene tartani, akkor végre a szinglik megkapják azt az elismerést, figyelmet, amit a valós életből hiányolnak.

Sokkal egyszerűbben lehet kívánságokat, álmokat kifejezni, mint a realitásban. A visszautasítás vagy a külsőnk okozta szégyenérzet, és félelem többé nem áll az utunkba, és hasonló érzésekkel rendelkező egyének hamarabb egymásra találnak, mint a valós életben. Hiheteten gyorsasággal kerülünk egymáshoz egyre közelebb, és kialakul az intimitás érzése. Ezek a tények mind rizikófaktort jelentenek a befolyásolható személyiségű emberek számára. A virtuális én és a valós én többé nem rendelkezik közös tulajdonsággal, tehát egyfajta kettős élet alakul ki.
A probléma fiataloknál és örgekenél egyaránt jelentkezhet, lehetünk sikeresek és vonzók, nő vagy férfi. Szinglik milliói gyűlnek össze az ún. Flirt közösségi oldalakon. Manapság már a tévét se kapcsolhatjuk úgy be, hogy ne hívnák fel a figyelmünket, hogy hogyan találhatunk rá az igazira, egy sms-küldés által.


3. Témakör: PORNOGRÁFIA

Kevésbé meglepő, hogy az internetfüggőséghez tartozik az egyetlen tabunak számító terület a szexfüggőség. A valós életben ez már hivatalosan is betegségnek számít, és különböző terápiás kezelések illetve önsegítő csoportok állnak a betegek rendelkezésére. Ugyanakkor az online-szexfüggőségről csak nagyon kevés szó esik.
"A szexfüggők újabb és újabb csodálatra méltó áldozatokra vadásznak, mely során egy kellemes érzés alakul ki, ahol kiélhetik vágyaikat. De amint döntő lépésre kerülne a sor, máris szemérmesek és félénkek lesznek, melyet a csalódás, és az üresség követ. Majd pedig minden kezdődik előről. A legtöbbjüknél a kiszemelt alany iránt érzett érdeklődés hamar alábbhagy." - írja Farke. Az egyén egyre jobban elvész a a keresés világában. Nemcsak az érintettnek lesznek problémái, hanem a környezetében élőknek is. A partnerek megcsalva, és megbántva érzik magukat, és nem értik meg társuk viselkedését. Házasságok mehetnek ezáltal tönkre, és a szexfüggők többsége csak akkor ismeri fel tetteinek következményét, amikor már túl késő. Mint a legtöbb függőségnél itt is a belső konfliktusok, a bizonytalanság, és a felélem játszik közre. Sokan a stressz levezetése miatt keresik fel a különböző pornóoldalakat, és válnak később függővé.


4. témakör: SHOPPING

Az online-aukciókon való kényszeres részvétel is egyfajta függőség. Az online-shopping kitölti a belső ürességet, és megszűnteti a csalódottság érzését. Nemcsak megszokáshoz vezethet, hanem anyagi csődhöz is. Ez a kényszerbetegség is hasonló a valós életbeni vásárlási kényszerbetegséghez, csak annyi a különbség, hogy az interrnet sokkal egyszerűbb lehetőségeket kínál, anélkül, hogy sorba kellene állnunk. Sajnos az ilyenek függőségben szenvedők többsége hamar elfelejti a kiadott összegek nagyságát, és rögtön újabb áru után kutat, melyek nagy része jóval drágább mint a boltokban, lsd ebay-termékek. Arról nem is beszélve, hogy sokan becsapják a vásárlókat, nem küldik el az árut, csak leakasztják a pénzt. Ugyanilyen veszélyes lehet a fizetős letöltőrendszer, amely lassan annyira fejlett, hogy a google-ba beírt kifejezést szó szerint átveszi, és azt a látszatot kelti, hogy a keresendő fájl az adatbázisban van. Természetesen a letöltés csakis fizetett regisztráció után érhető el, ha elérhető. A legtöbb és legritkábban keresett fájlok nincsenek az adatbázisban. Az ember csalódottan hagyja el a honlapot, miközben arra gondol, csak 1 hónapra fizettem. De a rendszer havonta vonja le a regisztrációs összeget a számlánkról, és máris újabb internetes áldozattá váltunk.


Miért olyan nehéz a függőségtől megszabadulni?

Az emberi lélek olyan, hogy negatív élmények hatására sem adja fel a reményt. Meggyőzzük önmagunk, hogy majd a következő alkalommal sokkal sikeresebbek leszünk. Mindezek mellett lemondani arról, amit már napi szinten végzünk sokkal fájdalmasabb, mintha csalódás érne. Külső segítség csak ritkán tud sikeres lenni. Tudjuk, hogy ami tiltottnak számít, sokkal édesebb. A függőségben szenvedő emberek csak saját magukon tudnak segíteni, önmagukon felülkerekedni, és a másik énen győzedelmeskedni.

Természetesen ehhez a betegséghez is létezik kezelés, terápia, amely megtanít arra, hogyan kezeljük számítógépünket normális szinten. Az első lépések megtétele mindig nagyon nehéz, hisz az embernek önmagával kell szembenéznie, hibáival, és problémáival. De nem elég szembenézni, hanem be is kell azokat ismerni, és valamiféle megoldást rá találni. Pontosan ezek a tényezők a legnehezebbek, melyek során az ember hajlamos a visszaesésre, a szebb és egyszerűbb, gondtalan világhoz való visszatérésre.

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 3237
 
1917
 
 
 
kép 5775
 
1947
 
 
kép 834
 
1737
 
 
 
kép 4510
 
1333
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu