A
kínai kormány sérelmezi, hogy a népesség nagy részét kitevõ fiatalok idejük nagy részét a számítógépek elõtt töltik, ennek ellenére az ország egyes rendõreit éppen számítógépek elé vezényelik.
Tianjin 300 kiválogatott fakabátja parancsba kapta, hogy üljön be bármilyen internetkávézóba, ahol megtalálható a
Counter-Strike, és ha már így összegyûltek egy háromnapos versenyt is rendetek maguk között. A felsõ vezetõk ugyanis kifejezetten jó táptalajnak tartják a játékot a terroristatámadások elleni gyakorlatozásra. A hatás nem maradt el, az alkalmazottak fele már
függõvé vált és alig várják, hogy munka utána végre lõhessenek egy kicsit. A másik oldal szerint az akcióba bevont személyek munkakörében fejlõdés tapasztalható több területen is, valamint ez is csak egy kiegészítés a tradicionális kiképzés mellett.
Sokak számára a
demózás teljesen mást jelent, mint betolni a csét a feladatkezelõbe és várni, hogy elinduljon a kiválasztott mérkõzés felvétele. Létezik egy olyan közösség, ahol a demózás jelentése eltér a sokak által megfogalmazottaktól:
A demoscene (ejtsd: demószín) egy nemzetközi, underground számítástechnikai szubkultúra, melynek tagjai különbözõ számítógépes digitális mûvészeti alkotásokat hoznak létre, legyen az zene, grafika, animáció vagy programozás, kizárólag az alkotás öröme miatt ( Magyar Demoscene Egyesület). Természetesen ez a demoszín nagyon tömör megfogalmazása, aki már részt vett ilyen rendezvényen vagy látott már demót, tudja, hogy ennél sokkal több van a háttérben és a néhány kilobyte-os fájlokmögött. Bizony, itt egy 4-5 perces videó, mely 3D-ben pompázik, pörög-forog és zenél,
elfér egy apró exe-ben és pár dll-ben, midi-ben. Legegyszerûbben úgy lehetne ezt lefesteni, mint amikor a Winamp-ban bekapcsoljuk vizualizáció plugint, persze itt sokkal többrõl van szó!
Szeptember 21-én Budapesten kerül megrendezésre a function07 Demoscene Meeting, mely Közép-Európa legnagyobb demós partija, melyre magyar és külföldi csapatok látogatnak el, magukkal hozzák legfrissebb és legjobb alkotásaikat, melyeket versenybe is küldenek. Idén több elõadás is szórakoztatja a közönséget, közösséget, kifejezetten örülhetnek a fiatal játékfejlesztõk, illetve erre a területre készülõ reménységeket. A találkozón meghallgathatjuk
Rábel Tamás (Stormregion) elõadását a játékfejlesztõ stúdió mindennapi életérõl és magáról a játékfejlesztésrõl is. A
Conspiracy színeiben Búza Barna bemutatja, mi az a 64k intró, hogyan készül el, azaz betekintést kapunk egy demo születésébe. Ezenkívül
Fodor Tamás a Digital Reality kötelékébõl tart elõadást az átvezetõ animációk világába. A function07 nem ingyenes, összesen 2500 forintot kell letennünk azt asztalra, kivéve akkor, hogyha nõnek öltözünk vagy barátnõnkkel látogatunk ki. A letöltések között találhattok egy korábbi díjnyertes demót avi formátumban, illetve ezen a linket megtekinthetitek az esemény hivatalos demóját.
További információk a hivatalos oldalon, illetve ide kattintva!
Tovább, van arra még három hír!
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: bazsowicz
Vajon milyen lesz az életterünk tíz év múlva, hogyha nem fordítunk elegendõ figyelmet a játékokra és a vele együtt járó szociális problémákra? Elsõ nekifutásra sántít a mondat, második próbálkozásra pedig felvetõdik a jól ismert kérdés, kit mozgat meg ez a téma ennyire, illetve minek foglalkozni vele, nem is látjuk a jeleit. Pedig léteznek válaszok, olyan tényekkel alátámasztva, melyeket Dr. Kapp oszt meg az olvasókkal
Gadgest, Games and Gizmos for Leraning címû könyvében. Kapp munkája nem egy újabb erõszakos-nem erõszakos írás, sokkal inkább egy átfogó képet kapunk korunk helyzetérõl, melyben a videojátékok egyre nagyobb szerepet töltenek be. A témával kapcsolatban több kutatást is végzett egyetemek és iskolák bevonásával, hol tartunk jelenleg, milyen kihatással vannak a játékok munkákban és a tanulmányunkban, a hölgyek milyen szerepet töltenek be a virtuális világban.
Az elsõ fejezet elérhetõ az interneten teljes egészében, melynek a végén egy eddig már sokszor felboncolt, ellenben borzasztóan égetõ kérdést kapunk az arcunkba. Érdemes vetni rá egy pillantatást, akit kicsit is mozgatnak ezek a témák.
Újabb pofon az amerikai politikusoknak, akik folyamatosan új törvényjavaslatokkal bombázzák a központi bíróságot. Múlt hónapban már beszámoltunk egy kaliforniai esetrõl, ahol megbukott Swarzenegger javaslata a videojáték törvények megszigorításával kapcsolatban. Csakúgy, mint az elõzõ ügyben, most is a játékok korosztályos besorolása és terjesztésének szigorítása volt a téma.
Az ügyet tárgyaló bírónõ szerint az oklahomai beadvány túlreagált, valamint nincsen arra konkrét bizonyíték, hogy a videojátékok bárki számára is veszélyt jelentenének. Ez a döntés a
Szórakoztató Kereskedelmi Egyesület szerint azt jelenti, hogy ideje véget vetni a videojátékok elleni jogi támadásoknak, mivel az újonnan befutó PS3, Wii, Xbox 360 és Vista rendszerek is lehetõvé teszik, hogy a szülök döntsék el milyen játékok fussanak rajtuk.
Egy dél-kínai internetkávézóban egy fiatal férfi összeesett, majd meghalt, miután egyfolytában három napig játszott. A harmincéves netfüggõt kórházba szállították de már nem tudták megmenteni az életét, írja a Beijing News. A halál oka feltehetõen végkimerültség volt, a rendõrség kizárta az öngyilkosság lehetõségét. A kínai lap nem közölte, mivel játszott a férfi.
A kínai netezõk 40 százaléka számítógép elõtt tölti a hétvégét, 70 százalékuk szenved a szenvedélybetegségek egy modern változatával, az internetfüggõséggel. A szindróma huzamosabb számítógép-használat következtében lép fel, testi és lelki tüneteket egyaránt okoz: csuklófájdalomra, szemfáradtságra, nyakmerevségre éppúgy panaszkodtak a netezõk, mint depresszióra. De gyakori a szédülés, az alvászavar és a gyomorfájás is. A legnagyobb gond mégis az, hogy a netfüggõk egyszerûen nem vesznek tudomást egészségük leépülésérõl: 90 százalékuk nem fordult orvoshoz pszichikai problémáival, holott a válaszadók legalább 20 százaléka elismerte, hogy vannak ilyen problémái.
Hu Csin-tao államfõ áprilisban kampányt indított az internet szerinte egészségtelen tartalmának (köztük a pornográf és ellenzéki oldalak) kiszûrésére. Egyúttal idén már nem engedélyezték további internetkávézók megnyitását és korlátozták a játékkal eltölthetõ idõt is.
[Forrás: index.hu]