Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
E-sport 2007. október 22. 0 hozzászólás
 

Egy olvasónk kérésén felbuzdulva felkerestem a compLexity oldalát, ahol egy kérdést intéztem Jason Lake-hez, a csapat menedzseréhez, hogy lenne-e olyan kedves, és válaszolna-e egy interju formájában

newspic

Egy olvasónk kérésén felbuzdulva felkerestem a compLexity oldalát, ahol egy kérdést intéztem Jason Lake-hez, a csapat menedzseréhez, hogy lenne-e olyan kedves, és válaszolna-e egy interju formájában néhány kérdésemre. A válasz meglepõen hamar érkezett az oldalra miszerint vegyem fel vele a kapcsolatot IRC csatornájukon. Ezután egy gyors e-mail cím csere után elküldtem már megszokott menedzsereknek szánt kérdéseimet, színesítve néhány más jellegû kérdéssel, majd a válasz meglepõen gyorsan, csupán másfél óra alatt! megérkezett. Azt hiszem, ez a hozzáállás sokmindent elmond eme alanyomról. Amennyiben másnak is van ötlete, hogy kiket kereshetnék meg a rovat keretein belül, illetve még kontaktja is van az alanyhoz, kérem habozás nélkül keressen fel engem! Kellemes olvasgatást mindenkinek!

Jason Lake válaszai
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: adrika


Üdvözlet! Nagyon örülök, hogy idõt tudsz szakítani a kérdéseinkre. Kezdjük egy bemutatkozással. Ki vagy, honnan jöttél és mit csinálsz manapság? 

Hello! A nevem Jason Lake, és a Los Angeles compLexity alapítója és igazgatója vagyok. Jelenleg Atlantában, Georgiában élek. 

Hogyan kerültél kapcsolatba az eSporttal? Mikor döntöttél úgy, hogy az elektronikus sportok világában szeretnél dolgozni? 

2003-ban kerültem kapcsolatba az eSporttal, amikor csatlakoztam egy kisebb CS csapathoz. Ezután nem sokkal elhatároztam, hogy megalapítom a compLexity-t, ami lassan a saját életét kezdte el élni.
 
Beszéljünk egy picit a compLexity-rõl. Honnan jött az alapítás ötlete, meséld el a rövid történetét.
A compLextity eredetileg azért lett alapítva, mert szerettem volna egy komolyabb csapatban játszani. Egy kis idõ után egyre jobb játékosokat alkalmaztam, és elhatároztam, hogy világszínvonalú eSport szervezetet alakítok belõle. A nagy áttörésünk a 2004-es CPL Winter volt, ahol 5.-ek lettünk azután, hogy a 27. helyre voltunk rangsorolva. 

Miért lettél egy profi eSport csapat menedzsere? Mondd el a saját történeted. Munkaként vagy szenvedélyként kezeled ezt az egészet? 

Miután elindítottam a csapatot, és eldöntöttem, hogy világszínvonalú szervezetté alakítom, tudtam, hogy szögre kell akasztanom az egerem, és bele kell bújnom a menedzser köntösbe. A compLexity a szenvedélyem, mivel a való életben ügyvéd vagyok, szóval a játék nem a telejes munkaidõs elfoglatságom. 

Képzeljük el azt, hogy egy tanár vagy egy elektronikus sportokkal foglalkozó egyetemen, és a jövõ menedzsereit képzed. Mit mondanál nekik, hogyan kezdjenek hozzá a dologhoz, és hogyan válhat belõlük jó csapat irányító? 

Azt tanácsolnám elsõként, hogy értsék meg, hogy egy top e-sport szervezet menedzselése elég nagy munka. Ha nem eléggé elkötelezettek a professzionális játék iránt, akkor ne vágjanak bele a menedzserkedésbe. A következõ dolog, hogy csináljanak egy weboldalt, alakítsanak ki egy profi csapatot megszállott játékosokból, akiknek megvan az erkölcse és szenvedélye a sikerhez. 

Miért választottad az „1” nevet? 

Haha…nos, egy CS public szervert futtattam 2003-ban és mindig „Jake” néven játszottam. Amikor névtelen szerettem volna maradni, akkor rátenyereltem a billentyûzetre és azon a néven játszottam, amit dobott a gép. Egy nap egy ugyanilyen rátenyerelõs esetnél az „1” ugrott fel. Aztán valahogy ez rámragadt azóta. 

A csapat vagy a vezetõség döntése volt, hogy a CGS-t választottátok, és CS:S-re váltottatok? 

Mindkettõ. A compLexityben mindenki megértette, hogy a CGS a legjobb lehetõség az eSportnak, hogy valami nagyobbá és jobbá váljon annál, mint ahogyan ma ismerjük. Nagyon elhivatott emberek vagyunk és reméljük, hogy a profi játék egy globálisan elismert iparág lehet, nem csak egy kis hobbi. A CGS a legjobb út elõre a mi véleményünk szerint.

Játszottatok CS 1.6-ban és CS:S-ben is hosszabb-rövidebb ideig. Mi a véleményed róluk? Melyiknek van hosszabb jövõje? 

Én személy szerint az 1.6-ot szeretem jobban, de szerintem a napjai meg vannak számlálva. Ez a valaha készített legjobb FPS játék, de a grafikája nem veszi fel a versenyt a mai újabb játékokkal, mint például a CS:S.

Mi a véleményed a CSPromod-ról? 

Szerintem a pro modban nagyon sok lehetõség van, hogy egyesítse a közösségeket egy játék alatt, ami elfogadható játékmenettel és emellett szép grafikával rendelkezik. 

Egy átlagos napon mennyi idõt töltesz a csapat dolgaival? Teljes vagy részmunkaidõs állás ez számodra? Milyen kötelességeid vannak? 

Általában 50 órát töltök a compLexity üzleti dolgaival pluszban a munkám mellett egy héten. A szervezet minden aspektusában be vagyok vonva, a webfejlesztéstõl kezdve, a játékos kapcsolatokon át a marketingig. Ez egy elég nagy munka, de ha szereted azt amit csinálsz, akkor nagyon gyorsan repül az idõ. 

Tudnád vázolni a csapat felépítését? Úgy értem, hány ember dolgozik a csapatban, hány squadotok van, orgák és hasonlók. Mi a legjellemzõbb a szervezetben: hierarchia vagy szimbiózis és teljes kooperáció? 

Jelenleg a szervezet olyan squadokból áll, akik a CGS ligában versenyeznek. Van CS:S, PGR3, FIFA, és DOA4 csapatunk. Általában 5-10 munkatársunk van, akik szintén a szervezeten belül mindenbe be vannak vonva, a weboldal fenntartásától, a videókon át (compLexityTV) a cikkírásig. Én vagyok a hierarchia tetején, de az évek során megtaláltuk az utat, hogy együtt tudjunk dolgozni. 

A tény, hogy a világ egyik legjobb játékos szervezetének a vezetõje vagy, megkönnyíti vagy megnehezíti a helyzeted? 

Néha megkönnyíti, mivel az emberek átveszik helyettem a telefonhívásokat és sok ember, akik szintén benne vannak a játékos világban, tudják ki vagyok. Akárhogy is, a sikerrel nagy elvárások érkeznek, szóval mindig nagy a nyomás, hogy felülmúljuk a múltat. Ez egy kétélû kard. 

Az, hogy a csapat dolgaival foglalkozol, mennyire könnyíti meg a játékosok dolgát, és mennyire hálásak ezért, hogyan hálálják ezt meg neked? 

Azt gondolom, hogy egy eSport szervezetnek nagyon fontos, hogy minõségi menedzsere legyen, ugyanúgy, mint más cégeknek vagy csoportoknak. Azoknak, akiknek a csapatuk mindennapi problémáikkal kell bajlódniuk, nincs idejük a játékban fejlõdni stb. Ha tanulmányozod az eSport történelmét, a csapatok, akik a topon maradtak, azok azok, akinek a legjobb menedzsereik voltak. Ez nem lehet véletlen. 

Mit javasolsz azoknak a kis csapatoknak, akik most keresnek szponzort?
Csináljanak egy weboldalt és építsék ki az infrastuktúrát ahhoz, hogy tudjanak hirdetni a szponzorok. Arról is gyõzõdjenek meg, hogy a játékosok nem csak jó játékosok, hanem profik is és felnõtt módjára tudják kezelni a dolgokat. A szponzorok nem szeretik a gyerekes játékosokat, akik akár a márkájuk hírnevét is veszélyeztethetik. 

Mi a véleményed, hol érdemes elkezdeni a keresést, milyen vállalatoknál, és milyen stratégiával a leghatásosabb kopogtatni? Volt nagyon negatív vagy pozitív élményed? 

Sokféle cégnél próbálkoztunk az idõk során. A cégek nehezen tudják megcélozni a 15 és 30 év közötti csoportot a piacon, ezért örömmel veszik az e-sportot, ami egy újabb hely, ahol termékeket tudnak eladni. Azt tanácsolnám, hogy az egyes csoportoknak az lenne a legjobb, ha megtalálnák a megfelelõ partnert, akik megértik a csapat érdekeit és örömmel aszisztálnak a menedzsmentnek, hogy elérjék a csapat céljait. Személy szerint nagyon jó történeteim vannak (Steel Setries, NationVoice) és néhány rossz is. Egy ventrilo szponzort be is kellett perelnem, azért amit én piszkos üzlet gyakorlásának hívok. 

Meg tudnád tippelni, hogy a kezdetektõl számolva mennyi pénzt nyertetek a versenyeken? Csak egy megközelítõ becslés, hogy mennyi pénz+tárgy nyeremény ütötte a markotokat. 

Mi körülbelül több mint $250,000-t nyertünk pénz és tárgynyereményként, mióta a compLexity megalakult. A pénz nagyobb része a játékosokhoz szállt, illetve visszaforgattuk a szervezetbe.

Szerk. Összehasonlításként:

compLexity

$ 250,000

43,750,000 Ft

hoorai

$50,000

8,750,000 Ft

Team-Pentagram

300.000 €

 75,000,000 Ft


Euro (250 Ft) és USD (175Ft) árfolyamon 

Mi kell ahhoz, hogy egy játékos tagja lehessen a csapatnak és szerzõdést kapjon? 

A compLexity a CGS franchise rendszeréhez tartozik, szóval a játékosnak az Észak-Amerikai draftbe kell kvalifikálnia magát. 

Mit vársz el egy játékostól? Hogyan motiválod õket? 

Kemény munkát várok el, szenvedélyt és pozitív viselkedést. Sokfajta módot használok a motiválásra, de általában a játékosok, akiket alkalmazunk elég motiváltak. 

Milyen juttatásokat kap egy játékos? 

Jelenleg minden compLexity játékosnak $30,000 az alap fizetése, minden pénznyereményen és tárgynyereményen és egyéb juttatáson kívül. 

Tudatos stratégia, hogy nagyon ritkán cseréltek tagokat? 

Igen, nagyon is. Úgy hiszem, hogy sokáig tart egy squadnak a csapat játékba beleolvasni, és a türelem meghozza a gyümölcsét a menedzsernek, akik ragaszkodik a felálláshoz addig amíg keményen dolgoznak és elhivatottak. 

Mint menedzser vagy vezetõ, tartod a kapcsolatot a többi top csapat menedzserével és esetleg a megmérettetések során tapasztalatot cseréltek? 

Igen, jó barátságban vagyok a legtöbb top menedzserrel és gyakran cserélünk információt, ötleteket. Ezek általában a G7-en keresztül mennek. 

Mi volt a karriered folyamán a legnehezebb döntés, amit meg kellett hoznod? Történt már olyan, hogy megbántál egy döntést? 

A legnehezebb döntés tr1p és sunman elengedése volt 2006 végén. Nem volt egy kellemes dolog, de meg kellett tennem. De nem bántam meg. 

Nos azt hiszem, ennyi lenne! Milyen üzenetet küldenél a magyar CS közösségnek? 

Szeretnék köszönetet mondani a magyar compLexity rajongóknak a támogatásukért! Még sosem volt lehetõségünk az országotokba látogatni, de reméljük egy nap ez is megtörténik. Higgy az álmaidban és akkor el fogod érni õket! 

Még egyszer köszönjük! 

Én köszönöm!

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 4616
 
1487
 
 
 
kép 180
 
2182
 
 
kép 799
 
1648
 
 
 
kép 6159
 
1224
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu