Miért döntöttél úgy, hogy elkészíted a CSPromodot?
A tervről 2006 elején hallottam, és ez azonnal beindított engem. Mindig azt hittem, hogy a hosszú távú egyenletes játék nélkülözhetetlen, ha az eSports folytatni akarja a növekedést. Egyszerűen nem változtathatjuk meg évente az általunk képviselt játékmenetet, ahogyan arról is letehetünk, hogy egy komoly játékos bázis, érdeklődő nézők sokasága, és profi játékosok csoportja fog a hátunk mögött állni. Képzeld el, hogy kosarazol, és minden évben drasztikusan változna a pálya és a keret nagysága - ez egyszerűen nem működne.
Ugyanakkor olyan emberekkel is dolgozok, akik a professzionális játék versenyeibe fektetnek. Szintén tudom, hogy az eSports nem tud fejlődni, ha a grafikája régies.
2006-ban azt hittem (és jelenleg is hiszem), hogy a Counter-Strike 1.6 játékmenete elég jó ahhoz, hogy sportként is elfogadható legyen, ha hosszabb ideig is meg tud maradni, és ha grafikailag is fejlesztve lenne öt évenként. Ez egy hosszú távú cél a tervünkben, hogy gondoskodjunk a Counter-Strike fejlődéséről miközben a technológia fejlődésével a játék kinézetét is fejlesztjük.
Mit szándékoznak tenni a csalók/hackerek ellen, lesz valami liga plugin, vagy tenni fognak valamit ez ellen?
Együtt fogunk dolgozni a ligákkal, hogy kifejlesszünk az anti-cheat kliensüket. Amióta a CSP 100%-osan általunk van kódolva, azóta gondoskodni tudunk az anti-cheat rendszer kifejlesztéséről.
Mi volt ez a kiszivárgás a Promodról?
Sajnos valaki a csapatból, akiben megbíztunk elárult minket, és feltette a Promod akkori verzióját Rapidshare-re. 30 perccel később mélyen sajnálta a dolgot, de már túl késő volt. Nem tudtunk mást mondani, mint amit ilyenkor szokás.
Mindazonáltal szeretném, ha az emberek tudnák, hogy mi idegesített fel minket a kiszivárgásról. A játékosok, akik ezt a régi verziót használták dedicated server támogatás nélkül, azt feltételezték, hogy ez az a Promod, amire gondoltunk. Igazából ők egy elavult verzióval játszottak, ami tulajdonképpen nem támogatott néhány játékosnál többet a szerveren.
Ha a Counter-Strike játékosok több évig ezzel játszanak, ön szerint szükségük van bármi újdonságra a CS-ben? Mindent úgy használnak, ahogy azt megszokhatták. Miért ne vennének inkább egy Modern Warfare 2-t vagy valami hasonló játékot?
Nem, nem hiszem, hogy bármi újdonságra szükségük van az eredeti játékmeneten kívül, pont ezért az a célunk, hogy hasonlót alkossunk, mint az 1.6. Azt hiszem, hogy a közösségnek szüksége van az új grafikára, valami új dologra, fiatalabb játékosokra, és több szponzori pénzre.
Azt hiszem ez a közösség nem is tudja, hogy milyen tulajdonságok hiányoznak - ezek közül sok mindent meg tudunk csinálni a CSPromod beállíthatósága miatt, nézhetőség, versenyszerű működés. Amikor megvalósítjuk ezeket, az emberek látni fogják ezeket, és majd azt fogják mondani ,,Hogyan élhettünk eddig ezek nélkül?"
Ki tudnád fejteni a ,,Ha a CSPromod megbukik, a Counter-Strike meghal" kijelentésedet?
Javíts ki, ha tévedek, de nem hiszem, hogy valaha is mondtam volna ilyen szavakat - feltételezem, arra az egyik kijelentésemre gondolsz, amiben mérlegelem, hogy a CSPromod bukása végleges halála lehet a versenyképes Counter-Strikenak. Ha tévedek bocsánat - úgy értem, ez teljesen az én véleményem.
Counter-Strike, mint public szerveres játék sose fog meghalni - rengeteg ember fogja folytatni szórakozásból a 1.6ot, és rengeteg ember fogja folytatni szórakozásból a Sourcet, azok ellenére, ami a Promoddal fog történni. De amennyire a professzionális Counter-Strike érdekel, a tervemet folytatni kell, vagy nagy gondban lennénk.
Ázsiában minden bizonnyal a legjobb versenyek vannak, amit Korea és Kína érdemelt ki a Counter-Strike 1.6al. Néhány verseny, amit Ázsiában láthattunk (eStars és WEM) összhangban vannak a helyi közigazgatással, és emiatt a szponzorok finanszírozni tudják a versenyt - nagyszerű események voltak.
Itt van néhány tény, amit mindenkinek tudnia kell a Counter-Strike közösségről:
1) A CS 1.6 játékos állomány jelentősen csökkent 3-4 éve folyamatosan. Nem jönnek új játékosok, a régiek pedig abbahagyják. A játék nem a jó úton halad.
2) CS 1.6 grafikája régies, a szponzorokat pedig a versenyképes játék érdekli. Elsőkézből tudom, ezek mind tények.
3) Ha egyesítjük az eddigieket a CS 1.6-ba, amit könnyű is használni, akkor a cégek nagy arányban fognak befektetni ebbe a játékba. Tény, hogy manapság a CS 1.6 egy régies motort használ kevés játékosállománnyal. A cégek más játékokba fektetnek komoly pénzeket, mint pl a WoW-ba
4) Counter-Strike: Source egy kicsit, vagy egyáltalán nem is érdekli a cégeket pontosan a játékbeli közösség elrendeződése miatt, ahol sokkal több a public játékos, mint a szervezett. Mikor a cégek a CSS-re néznek, arra gondolnak, hogy: ,,Nos, ha az 1.6 nem sikeres, miért ne támogatnám inkább a legújabb FPS játékot?" Szóval a CSS közösség nincs túl nagy hatással a szponzorokra, és miközben a CSS grafikája jobb, mint az 1.6-é, nem nyűgözi le őket. Nekünk a Counter-Strike-ban hálásnak kéne lennünk az Infinity War-nak, hogy rossz döntést hoztak a Dedicated Serverrel amit MW2re csináltak. Ha az MW2 nem hozza ezt a rossz döntést, komoly fenyegetés lenne a Counter-Strike profi közösségének. És ezt teljesen komolyan gondolom.
Szóval a végső következtetést levonhatjuk, hogy igen, a Counter-Strikenak nagy veszély a mostani helyzetben, ugyanis itt az ESL, a WCG, az ESEA és még sok más egyéb liga, ahol a profi játékosok játszhatnak, de a CS 1.6 közösség folyamatosan gyengül, és évről évre egyre nehezebb lesz elhitetni a cégekkel, hogy a CS egy komoly befektetési lehetőség.
Végezetül, ha a CS közösség nem fog növekedni beleértve az új CS-t is, nem fektetnek komoly pénzeket a játékba. Az emberek mondhatják, hogy a CS tökéletes, de azt kell, hogy mondjam, hogy egyáltalán nem. Másodszor minden értelmes emberrel, aki akarja, hogy a CS egy meghatározó sporttá növekedjen, az nem fog megelégedni egy hanyatló közösséggel, és egy nagyon régi grafikával.
Miért nem a Condition Zero-ra építettétek a pro modot a source helyett? Ha megnézzük a source motor hibáit sok macera van vele. Érdemes volt?
Mert a CS:CZ nem segített volna a kiútban. Előző kérdésben felvázoltam, hogy miért. A grafika a CS 1.6 és a CS:CZ között minimális különbség. Mindazonáltal mi nem is tudtunk volna más CS verzióra "építeni", ugyanis nincs elérhető forráskód hozzájuk. Az elejétől fogva az újabbik motorra készítettük a játékot.
Milyen érzelmeket táplálsz a tervedbe? Szomorú lennél, ha a játék nem lenne sikeres, vagy csak vállat rándítanál rá?
Több, mint 3 éve az életem része, és ebbe még nincsenek is beleszámolva az évek, amik a fejlesztésre mentek el. Nagyon is érdekel minket a közösség, és a játékunk. Hiszünk benne, hogy sikerülni fog, és a CS a csúcsra fog törni. Ezért áldozzunk az összes időnket erre.
Sajnálod, hogy kirakták a béta verziót? Förtelmes egy játék volt. Bánt téged, hogy ez a Promod hírnevét ronhatja? Gondolod, hogy ez a sérelem akár a játék sikereinek is árthat?
Nagyon sajnálom, hogy kikerült a béta verzió, a hibák meglepetések voltak számomra. A játék iránt teljes felelőséggel vagyok. Nagyon sajnálom a történteket.
Lehet, hogy hatással van a tervünk hírnevére, de lehetetlen, hogy minket megsértsen - Nehéz lesz lemosni ezt a fajta dolgot a CSPromoddal kapcsolatban. Remélem, hogy tanultunk a hibákból, és komoly munkával kijavítjuk ezeket.Én is folytatni fogom a munkámat, remélem az emberek ki fogják próbálni az 1.04 bétát. Úgy hiszem, hogy ha az emberek kipróbálják az 1.04-et, a játék megnyerő lesz mindenkinek a szemében.
Vannak profi játékosok, akik váltani fognak, és tesztelték már a játékot? Ha nem, akkor hogyan fogod befolyásolni ezeket a játékosokat?
Igen, nagyon sok profi játékos érdeklődik a játék iránt, gondolok itt pl az EG-re és az fnaticre. A reakciójuk nagyon bíztató, és reméljük, hogy késöbb hajlandóak lesznek átjönni, és támogatni a játékot. Hallottam olyanokról fórumokon, hogy X és Y nem fog 1.6ról váltani, de ez nem számít - akikkel én beszéltem profi játékosok egyikőjük sem mondott ilyet. A játékosok, akik állítólag ezt mondták, azok még nem is játszottak a Promoddal.
Remélem a játékosok, akik dícsérik a játékot, váltani fognak, és segíteni fogják a közösség előre haladását.
A Half-Life 2 öt éve jelent meg. Volt bármi pont a motorjában, ami segített a fejlesztében? Miért jobb időt és energiát belefektetni a fejlesztésbe, ahelyett, hogy egy 10 éves játékot egy 5 éves szintjére fejlesztenétek?
Szeretünk együtt működni a Valveval. Ez a kulcs a dolgokhoz. Nem muszáj, de mi így szeretjük. Elméletileg tudnánk egyedül is haladni, de a dolgok sokkal simábban mennek és törvényesebben, ha együtt működünk a Valveval.
Az a jó a CSPromodban, hogy 100%osan általunk lett kódolva, így bármikor át tudjuk helyezni egy újabb motorra, garantálva a grafikai újításokat. Megcsináltunk minden munkát a kódolásban a semmiből, így meg tudjuk őrizni a játékélmény évekig, és szinte mindig tudjuk fejleszteni a grafikát.
Lesznek új pályák készítve a versenyképes játék érdekében?
Természetesen, a fő pályakészítőnk, Ted "Cashed" McIlwain és a grafikai felelős Ludovic "alba" Slangen folyamatosan dolgoznak rajta.
CSS játékos vagyok, miért gondolod azt, hogy a CSPromod egy híd lesz a 2 közösség között, amikor alig hoztál át a CSS-ből valamit a CSPromodba?
Azt hiszem ez a játék egy híd lesz a 2 közösség között, mert sokkal jobb lesz, mint a Counter-Strike Source. Ezt úgy mondom, hogy minden tiszteletem a Valvenak, és a 10.000 Source játékosnak. A CSPromod versenyképesebb játék lesz, mint a Counter-Strike Source. A játékot olyanoknak készítjük, akik több órát szentelnek az FPS játékukra, hogy fejlesszék a célzó képességüket és a mozgásukat, és szeretnének jutalmat az erőfeszítéseikért.
A CSPromod 1.6 játékélményét hozza el szebb grafikában, barátságosabb kezelési felülettel, több versenyképes tulajdonsággal, kevesebb véletlenszerűséggel és kevesebb beállítási hibával. Úgy gondolom, nagyon sok Source játékos van, aki játszott 1.6-al, de elege lett a sok csalóból, a bugokból és/vagy egyéb negatív dolgokkal, amik nem illenek bele a játékba. Tudom, hogy a CS:Source sem hibamentes, de összességében azt hiszem, hogy a CSPromod jobb lesz, mint előző változatai.
Különösen neked mondom Reece (kérdező), aki egy példa az olyan Source játékosokra, akiknek figyelembe kell venni, hogy mit tud a CSPromod nyújtani. Azt kell, hogy mondjam, ha te a Source "WASADAD" mozgás és lövés stílust szereted, akkor valószínűleg nem fogod szeretni a CSPromodot. Ha te nem szereted a falon átlövést, akkor szintén nem fogod kedvelni a CSPromodot. Ez a két dolog, amit nem tudok megváltoztatni. A jövőben remélem, hogy a Source közösség, különösképpen a makacs játékosok, hajlandóak lesznek egy esélyt adni a CSPromodnak, és kipróbálni.
A CSP egy megy-megáll-lő típusú játék, amely olyan játékosoknak készült, akik órák töltenek azzal, hogy tökéletesítsék a mozgásukat és a célzást. Azt hiszem, hogy a CS 1.6 és CS:S játékosok egyaránt fogják szeretni, hogy csiszolják a tudásukat, mert a jövőben mindkét közösség egy komoly erőfeszítéseket fog tenni, hogy fejlesszék tudásukat. Remélem mindenkinek tetszeni fog a CSP.