A nyomozás folytatódik, a legelsõ bejelentés óta eltelt idõben ugyan változtak a dolgok, de a védelem beszámolója még hátravan. Elsõ körben az Counter-Strike: Source állhatott az esküdtszék elé és mondhatta el beszédét, melyben meghallgatásra találtak elõnyei a vetélytárssal szemben. Azonban most fordult a kocka és maga király nyilatkozik a helyzetérõl, valamint lehetõségeirõl. A cikk befejezõ részében
az 1.6 szemszögébõl vizsgáljuk meg a dolgokat és végre ítéletet hirdetnek a két harcos között. Vajon tényleg ez az igazság?
"A nagy kérdés: meg fog halni az 1.6? Érdekes dolgok történnek mostanában, szóval ne találgassunk. Talán olyan pozíciót fog betölteni, mint a Quake 3, lesz egy kedvenc játékos és idõrõl idõre visszatér a versenyekre. Annyi ember játszik ezekben a napokban is a játékkal, hogy szinte lehetetlen elképzelni a Steam-es statisztikát az 1.6 nélkül..." CS 1.6, a védelem
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: bazsowicz
A VÉDELEM
Bizonyíték I: Az 1.6 legerõsebb mentsvára az oly sokat emlegetett Steam statisztika, teljesen mindegy, hogy a profi játékosok száma sok vagy elenyészõen kevés, mikor a legtöbben még mindig 1.6-oznak. Ez több mint elég a játék életben maradásához. A statisztika kimutatja, hogy az 1.6 a földbe döngöli a vetélytársát mind a lejátszott percekben, mind pedig a játékosok számában, mindezt hónapról-hónapra. Kétségtelen, hogy a Source napjaink egyik közkedvelt játéka, de ha számháborúra kerül a sor akkor nincs egy fikarcnyi esély sem. Lehet, a határt sokaknak a SourceTV jelenti a CSS-el kapcsolatban, az viszont biztos, hogy nem fogják csakúgy abbahagyni a játékot az 1.6-os kollégák. Sokaknak megvan a játék és a megfelelõ gép is hozzá, így miért dobnák kukába?
Bizonyíték II: Nem csak az egyszerû játékosok fognak az 1.6 mellett maradni, hanem csapatok, neves csapatok is, õk azok, kik lekésték a CGS-t és a váltást, ezek után már nincs is értelme átvándorolniuk. Akik nem váltottak idõben, vagy nem is akartak, azok még több idõt fognak a játékra fordítani, mivel a CGS se, tud befogadni mindenkit, erõsen limitáltak a férõhelyek. Így számukra maradnak az olyan neves versenyek, mint a CPL, WSVG, WCG, ESWC, melyekre szinte probléma nélkül eljuthatnak. Mellesleg ezek a tornák még mindig nagy jelentõséget képviselnek az eSports világában.
Bizonyíték III: Európa. Nem feledkezhetünk meg Európáról, mivel az elmúlt idõszakban sokkal többet fejlõdött a játékostársadalom, mint Észak-Amerikában. Eddig nem úgy látszik, hogy a topcsapatok és a nagy szervezetek bármivel is több energiát fektetnének bele a CS:S-be, mint eddig, ez elárulja, hogy különösebb módon nem érdeklõdnek a CGS iránt. Ez nagyrészt annak is köszönhetõ, hogy a verseny elõször csak a tengeren túl biztosít kiugrási lehetõséget a csapatok számára, erre európai alakulatok nem tudnak ellátogatni. Habár kibõvítik a régiókat, de még akkor sem biztos, hogy sikeres lesz a kezdeményezés, mivel az 1.6 a golyóbis többi részén is nagy falatokat harapott le magának.
Bizonyíték IV: A másik fontos tényezõ, melyet figyelembe kell vennünk az az 1.6 és a nagy világversenyek kapcsolata. Évrõl-évre felkerül a legrangosabb tornák étlapjára, ezzel is segítve a fejlõdését és növekedését. Már említettük, mely versenyek helyezték elõtérbe a játékot, azonban ezek a csak a legismertebb nevek voltak, ezenkívül számos más, kisebb esemény is befogadta az 1.6-ot. Ezen szervezetek azonban garantálni tudják, hogy a legkedveltebb verzió mindig bennmarad a listában, mivel nem helyeznek kilátásba olyan változtatásokat, melyek ezt keresztbe húznák. A Source mindössze csak a DirecTV-re számíthat, ha a támogatásról van szó, no meg a nagycsapatokra. A DTV és a Valve közötti megállapodás lehetõvé teszi, hogy a csatorna a kizárólagos jogokat megszerezve sugározza a meccseket, versenyeket. Ezzel azt érik, hogy a szervezetek nem tudják megszerezni a CS:S-t a jogszabályozások miatt. Továbbá az olyan neveknek. mint a WCG vagy a WSVG komolyan meg kell fontolniuk, hogy a selejtezõkõn vállalják-e a nagyobb költségeket a Source gépigénye miatt, vagy maradnak az 1.6 mellett. Nem lehet tudni, hogy a DirecTV egy év után vajon folytatja-e vagy sem, ezt senki sem tudja garantálni. Tegyük fel, hogyha meghal a CGS, vagy eldobják az Counter-Strike-ot, mi marad a Source csapatok számára? Semmi, a nagycsapatok sietõsen visszatérnek majd az 1.6-hoz és elgondolkodnak a hibás döntéseiken.
Bizonyíték V: Mindenki tudja, hogy a Counter-Strike népszerûsége honnan fakad és miért díjnyertes választás a legtöbb verseny számára. Tökéletes játékmenet, a pályák és a fegyverek szinte hibátlanok, eltekintve az olyan dolgoktól, mint a CZ-vel érkezett pajzs nem találhatunk benne eget verõ hibákat. Ezt nagyon nehéz lenne felülmúlni, így ha bármi történne a Source-al akkor mindenki visszatérne, átpártolna az 1.6-hoz.
AZ ÍTÉLET
Nagyon nehéz meghatározni az 1.6 életjeleit manapság, mikor csak kapkodjuk a fejünket a sok újdonság felé, de nyilvánvalóan elkezdett veszteni az eddigi fényébõl. Sok idõ van még a számára visszatérni, és Európában még mindig erõs lábakon áll, azonban senki sem számított a DirecTV közbelépésére. Le lehet játszani a szokásos meneteket, a halála azt jelenti, hogy több topcsapat játszik a CSS-el, mint az 1.6-al, vagy a halála azt jelenti, hogy SENKI SEM játszik már az 1.6-al? Ez utóbbi nem fog bekövetkezni soha, bár az elsõ kérdés sokáig nyitott marad.
A Counter-Strike: Source az élre lépett Észak-Amerikában, de a vezetõ gárdák közül sokan nem jelenthetik ki, hogy nem törõdnének az érem másik oldalával. Mikor az MLG bejelentette, hogy impozáns szerzõdéseket ajánl fel a Halo 2 játékosok számára a CS scene nem esett össze remegõ térdekkel a hír hallatán. Tény, a csapatok váltása Source-ra teljesen más tészta, de ilyen korán teljesen felesleges megjósolni a két játék jövõjét.
Nem csak az elkövetkezendõ 12 hónapot kell figyelembe venni. A DirecTV még gyerekcipõben jár és semmi sem garantálja a töretlen sikerességét. Nézzük meg mi történt a CPL 1 millió dolláros Painkiller versenyével, játszik még azzal a játékkal valaki, egyáltalán fent van a gépén? Persze, hogy a játékosok és a csapatok a pénz után mennek, de ha ez számukra több negatívummal jár, akkor kilépnek és hagyják az egészet a fenébe. Nem beszélhetünk az 1.6 haláláról, világszinten meg fõleg nem, elég idõ van a számára, hogy visszanyerje régi fényét, hogyha a Source körüli próbálkozások nem váltják be a hozzájuk fûzött reményeket.
A nagy kérdés: meg fog halni az 1.6? Érdekes dolgok történnek mostanában, szóval ne találgassunk. Talán olyan pozíciót fog betölteni, mint a Quake 3, lesz egy kedvenc játékos és idõrõl idõre visszatér a versenyekre. Annyi ember játszik ezekben a napokban is a játékkal, hogy szinte lehetetlen elképzelni a Steam-es statisztikát az 1.6 nélkül. A lényeg, hogy a Counter-Strike 1.6 gyorsan vált népszerû játékká, az hogy a pénz miatt a csapatok a Source-ra állnak rá, ezen nem változtat semmit sem. Az 1.6 nem a legfényesebb idõszakát éli, de még nem ért véget a párharc, keményen tartja magát és 2007-ben még nem láthatjuk egyik küzdõ felet sem KO-val távozni a ringbõl.