Gyors értéknél lentebb kerül a csúszka, ellenkező esetben fentebb...Nem, ez nem ilyen egyszerű. Az egérérzékenységet, vagyis sensitivity-t (továbbiakban szenzi) sok helyen be tudjuk állítani. Sokak számára kézenfekvő, hogy a vezérlőpultban a csúszkát állítgassuk. Sajnos ez egy rendkívül gyatra megoldás, hiszen a Microsoft egy érdekesen buta technológiát alkalmazott erre. Ha esetleg nem elég gyors az egerünk, akkor úgy gyorsítja fel, hogy az egérnek azt parancsolja, hogy szimplán hagyjon ki bizonyos érzékelt egységeket, ezáltal felgyorsítva azt. Ezt az asztalon vagy böngészőben nagyon nem érezhető, azonban a játékban kellemetlen érzést nyújt. Így a 11 mértékes csúszkán kizárólag a balra levő értékeket vegyük figyelembe.
A mai egerek mindegyikéhez jár egy gyári driver és szoftver páros, így a vezérlőpult része kibővül egy külön a gyártó által készített füllel. Fontos, hogy vegyük a fáradtságot, és mindig kutassuk át „internetországot" a legfrissebb verzióért, mivel nem véletlenül frissítik ezeket. Ez vonatkozik az egér firmware-jére is. Utóbbi az a szoftver, ami magára az egérre van telepítve. Bizonyos modelleknél előfordult, hogy a gyári firmware nem volt alkalmas a maximális dpi érték használására, vagy éppen valamivel inkompatibilis volt. Felhívnánk a figyelmet, hogy az egérre érdemes kizárólag gyári frissítést rakni, hiszen hozzá nem értők könnyen elronthatják vele a paramétereket, valamint könnyen búcsút is inthetnek a garanciának, így drágábban fogják helyreállítani a szaküzletben.
Az újonnan kapott vezérlőpult résznek nagy hasznát vehetjük, ha egerünk váltogatni tudja a dpi-t. Ez ugyanaz a mértékegység, mint amit a szkennerek használnak. Az érték megmutatja, hogy milyen pontosan képez le jelet az alatta elhaladó felületről az eszközünk. A gyors dpi váltással lehetővé tehetjük magunknak, hogy egy 1v4 szituációt is könnyen és kényelmesen túléljünk. A nagy dpi-vel könnyen hátrafordulhatunk, és a ránk szaladó ellent előre hallva gyorsabban reagálhassunk. A kis dpi beállításokkal ezzel ellentétben a komolyabb rusholós taktikokban lehet szükség, mivel így pixel pontosan dobhatjuk a gránátokat, és pontos lövéseket adhatunk le.
Azonban ezzel csínján kell bánnunk több ok miatt is. Elég sokan nem megfelelő egérpadot használnak. Ebbe tartozik a „zsiráfos-elefántos" rendkívül vidám de annál használhatatlanabb egérpad, vagy éppen a csupasz asztal. A gond, hogy kismilliárd színen megy át szerencsétlen egér, így néha úgy érezheti néhány pont ismétlődésénél, hogy visszarántottuk az egeret. Ilyenkor vagy elkezd rezegni, vagy csak egyet gondol, és jól elrántja az egeret. Erről az esetek 90%-ban a rossza egérpad tehet. A hipermarketekben vehető 1500Ft-os xxl egérpad teljesen tökéletes kezdet ehhez, hiszen szimpla szürke így nem zavar be. Természetesen, ha komolyabb függők vagyunk, érdemes egy drágább változatot venni. Ezek már olyan talpat kapnak, melyekkel 5-ös szintű földrengésnél is stabilan oszthatjuk a fejeseket, és teljesen ideális felületet nyújtanak minden dpi beállításra. Igyekezzünk tehát igényeinknek és pénztárcánknak megfelelően dönteni megfelelően az egerünkhöz!
Következzen a legfontosabb rész: maga a játékban való beállítás. A játékokban belül nem mindig található meg a megfelelő felület a pontos érték beállítására, így mindenkinek ajánlott a konzolban való szenzi állítás. Itt legtöbb esetben ezred részre pontosan adhatjuk meg, ami felvet többféle stratégia használatot. Megtehetjük, hogy az egerünket nagyobb dpi-n használjuk, és a játékban kicsit, akár fordítva, de ismét megemlítenénk hogy legyen összhangban a használt felület az egérrel. A recept sajnos nem általános, így mindenkinek magának kell kiszenvedni, ha profi akar lenni. Ebből következik, hogy ne használjuk se a szomszéd pistike, se a vérprofik egérbeállítását egy az egybe, mert senki sem ugyanolyan.
A egereket egy negyedik helyen is beállíthatjuk. Sokan nem tudják, de az usb és ps2 eszközök sebességét szoftveresen lehet befolyásolni. Ugyanúgy túl lehet őket húzni, mint a videókártyát vagy éppen a processzort. Ezt azonban csak hozzáértőknek ajánlanánk, mivel könnyen megölhető vele pár usb eszköz, mivel nem minden eszköz tud használni egy bizonyos usb sebességet. Aki mégis kiváncsi, az az alsó linken megtalálhatja, ami lényegében ennek a leírásnak is az alapját adta.
Végezetül essen szó a játékosok ellenségéről: a mouse filter-ről. A mouse filter lényegében azzal a feladattal van ellátva, hogy az egeret lelassítsa, ha távolba nézünk, és felgyorsítsa, ha közelibe. Ez ebben a formában nagyon jó ötletnek tűnik, azonban a használat során alkalmazhatatlan. A kezünk egyszerűen nagyobbat vagy kisebbet fog rántani, mivel nem fogja meglelni az egyensúlyt. Nagyon sok játékban ez el van dugva, vagy ki sem kapcsolható egyszerűen. Legtöbben le szokták törölni az egérhez kapott drivert és programot, így a játék nem lesz képes ilyen filtereket használni, azonban használhatunk CPL mouse fix-et is Source esetében. Ebben az esetben nem megy kárba az egerünkre kiadott plusz pénz a dpi beállítás végett. Reméljük hasznos volt sokatoknak a leírás, ha esetleg ennél jobban belemerülnétek és angol tudásotok sem szab határt, akkor az eredeti cikk ajánlott.