A két nappal ezelõtti bétakulcs sorsolás három nyertese közül Jared "treehouse`" Konczal osztotta meg véleményét elõször a közösséggel. Irományában rengeteg dolgot felfed, személyes véleményt alkot és rávilágít a hibákra is. Mindenképp ajánlom figyelmébe azoknak akiket érdekel, hogyan is halad a mod fejlesztése.
A teszt blog"Elõször is hadd oszlassam el a kétségeiteket, igen a CSPromod valóban létezik. Nem tudom, hogy az emberek mit várnak az elsõ béta megjelenéstõl, de megosztom veletek azt amit érdekesnek, másnak vagy ugyanolyannak találtam.
Hihetetlenül jól esett látni, hogy a recoil és a szórás sémája visszatért a régebbi CS verziókéhoz. Ezt elég nehéz kivenni a youtube-os videókból, de higgyétek el nekem hogy olyanok. Szeretni fogják-e az emberek vagy sem, újra lehet bunny-zni, az awp késleltetését csökkentették, a flashek és füstök újra a régik és nincs sebesség csökkenés ugrás után.
Az elsõ dolog amit felfedeztem, hogy a nem "verseny fegyvereket" kihagyták. A használható fegyverek közé az usp, glock, desert, mp5, galil, ak, famas, colt és awp. Gondolom néhány játékos ezzel nem lesz megelégedve, de a munka szempontjából ezt teljesen megértem. El tudom képzelni mennyi idõ lehetett lemásolni a fõbb fegyvereket. Nem tudom hogy a csapat tervezi-e a többi fegyver beiktatását, de ezek lemásolása csak idõpazarlás lenne és tovább húzná a béta megjelenését. Mivel senki nem használja ezeket a fegyvereket komoly játék közben, nem érzem nagy problémának hogy kihagyják õket.
A hud_fastswitch egy új opcióval bõvül majd. Arról értesültem hogy mostantól a megszokott 0 és 1 helyett 2-re is állíthatjuk. Ezzel az opcióval a slot4 lenyomásakor (alapértelmezetten a 4-es gomb) a legerõsebb gránátod veszi kézhez (ha nálad van 1 HE, 2 flash és 1 füst akkor a HE-t; ha 2 flash és 1 füst akkor a flasheket...stb.). Ha elõvetted az adott gránátot és több gránáttal rendelkezel, a slot4 ismételt lenyomásával a következõ gránátod kerül a kezedbe. Nem is tudom hányszor fordult velem elõ hogy egy gránátot gyorsan el akartam dobni, de kétszer kellett kattintanom (egyet hogy kiválasszam, egyet hogy eldobjam).
Ezeken felül a Promod kijavítja az én legnagyobb problémámat a Source-al kapcsolatban: a recoilt. Egy másik dolog amit remélem hogy szintén kifognak javítani: a játékos modellek. Én megértem, hogy a CSP ötlete az 1.6-os játékélmény biztosítása Source grafika mellett, de soha nem szerettem ezeket a modelleket. Ki nem állhatom ahogy mozognak, guggolnak, oldalaznak vagy ahogy néznek. Ahogy végigfutnak elõttem olyan érzésem támad, mintha valami mesét néznék. Természetesen nekem nincsenek tapasztalataim modell készítésben, tehát fogalmam sincs mennyi idõt igényelne ez a munka, de ha választhatnék egy dolgot amit a kedvemért megváltoztatnának, az biztosan ezzel kapcsolatban lenne. Beszéltem Alexal errõl és megnyugtatott, hogy szándékukban áll az új modellek kifejlesztése (az 1.6 modelleket nem használhatják vagy másolhatják le a Valve szerzõi jogai miatt)."
Jared "treehouse`" Konczal