Eleged van a választható szakokból és a felesleges tárgyakból? Játékos vagy és még érdekel is játékfejlesztés, de nem szeretnél feleslegesen idõt vesztegetni habi média szakokon? Van megoldás, csak egy új élet kell és elég pénz, no meg egy repülõjegy.
Angliába. Régen csak álmodni mertünk volna arról, hogy a legszebbnek mondott éveink kiképzõtáboraiban olyan tantárgyak kerülnek fel a választható, avagy kötelezõ listára, melyek a
videójátékokat állítják a középpontba. Lehet, hogy a sokszor emlegetett elszigeteltségnek és a folyton szemerkélõ esõnek köszönhetõ az angol kormány legújabb döntése. A magasrangú, folyton ideges és izzadó öltönyös bácsik ugyanis
kibõvítették tanulmányi rendszerüket, ahol a tanulók nem mást szippantanak magukba, mint a videójátékokat. Természetesen nem ilyen egyszerû és kézenfekvõ a történet, nem a
megfelelõ kivégzési módokat fogják bemutatni a Manhunt-ban, és nem lesznek kötelezõ órák azok számára, akik a WoW powerleveling legmélyebb fortélyait szeretnék profi szinten elsajátítani. Tovább
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: bazsowicz
A nemzeti tanulmányi rendszer részét fogja képezni egy olyan témakör, melyben a 14-16 év közötti fiatalokat megismertetik a videójátékok fejlõdésével, a kezdetetektõl napjainkig. Az idõsebb korosztály esetében már sokkal komolyabb témák kerülnek terítékre, jobban belemélyednek a játékok világába, és sokkal szerteágazóbb témakörökben vizsgálódnak. Mindez a GCSE mozaikszó alatt fut, mely sikereres elvégzésével a diákok teljes értékû diplomát szerezhetnek.
Az ötlet persze nem hirtelen felindulásból született meg. Az Egyesült Királyságban borzasztó mértékben növekszik a piac, már ami a játékokat illeti. Az elõzõ év elsõ félévében „mindössze” 718 millió fontot hozott, míg idén az elsõ félévben ez a szám már bõven 1 milliárd font felett van, habár a legtöbb pénzt a konzolok gyártják. Összességében ez 42%-os növekedést jelent, valamint azt, hogy a szigetországban ez az üzletág szinte csak nyereséget biztosít az új belépõk számára. Ez a bõdületes növekedés lassan követhetetlen lesz, a kiegészítõ és külsõ eszközök növekedése gyorsabb mint magáé a piacé, és egyes jelek szerint nem tud lépést tartani a növekvõ igényekkel szemben. Egyre nagyobb lesz a piac, ezzel növekszik maga a játékostársadalom is, egyre többen kerülnek bele a vérkeringésébe, ezzel még inkább felgyorsítva a folyamatot. Arról természetesen beszélni sem kell, ez milyen hatással van az angol eSports-ra...
Az adatok feldolgozása után, nem meglepõ, hogy a kormányzat az új tantárgyak bevezetése mellett döntött. Mára több egyetem is belépett a programba, kezdésként 120.000 fontot pumpáltak a programba, és folyamatosan keresik azokat a cégeket, akik kiemelkedõ helyet foglalnak el a hazai játékpiacon, hogy az új rendszer még biztosabb lábakon álljon. A program keretében szerzõdéseket kötnek játékfejlesztõcégekkel, akik garantálják a megfelelõ képzést, és természetesen támogatják az iskolákat és a diákokat, legyen szó pénzrõl vagy munkáról. Akik részt vesznek a képzésben nem kevesebb mint 3000 fontot (!) kapnak és külsõs megfigyelõként, valamint késõbb aktív szereplõként helyet biztosítanak nekik a játékfejlesztõ cégeknél. Eddig olyan neveket sikerült megszerezniük, mint a Rockstar (Grand Theft Auto sorozat), a Team 17 ( Worms sorozat) és a Sumo Digital (konzolfejlesztõ, olyan nevekkel, mint a TOCA, Virtua Tennis 3, OutRun). Ezek a cégek vállalják, hogy a képzésben résztvevõ diákokat megfelelõ feltételek mellett oktatják és felkészítik a végsõ vizsgákra.
Vajon mondhatjuk azt, hogy le vagyunk maradva itt az Öreg Kontinensen?