Counter-Strike hírek

 

Partnereink

 

Kedvelt Counter-Strike fórumok

 

Új Counter-Strike játékosok

 

Kedvelt Counter-Strike cikkek

 

Beszéd téma

 


master234 új blog bejegyzést írt címmel. szeptember 10.
 
 

Friss Counter-Strike hírek

 
E-sport 2011. május 16. 0 hozzászólás
 

Nemrégiben a Stanford egyetem egyik laborában egy olyan kísérlet kezdődött el, amely egy érdekes információval gazdagítja a játékos közösséget. Azt vizsgálták, hogy milyen hatással van a játék, de

Nemrégiben a Stanford egyetem egyik laborában egy olyan kísérlet kezdődött el, amely egy érdekes információval gazdagítja a játékos közösséget. Azt vizsgálták, hogy milyen hatással van a játék, de méginkább a játékban való alteregónk, az avatárunk, saját magunkra! Az eredmény pozitív, és több, mint meglepő!

tovább...
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: sultankah


Az első, és egyben legfontosabb dolog ami kiderült az nem más, minthogy amikor avatárunkkal játszunk (és akinek itt a WoW jutna eszébe, el kell hogy keserítsem, mert minden játékban egy adott karaktert irányítunk), akkor az agyunk ugyanazon része aktiválódik, ami az énkép kialakulásáért felel, inverzíven működik. Ez nagy vonalakban tehát nem jelent mást, mint hogy azonosulunk a játékbeli önmagunkkal, átszellemülünk a játékbeli önmagunkká, de lépten-nyomon a már kialakult énképünk korlátaiba, fóbiáiba ütközünk.  Na de mit is eredményez ez?

Minél több időt töltünk virtuális önmagunkkal a virtuális térben, az énképünk igenis módosul. Kérdés, hogy milyen irányban? Mivel a virtuális önmagunkat általában magunkra szabhatjuk, vagy a kiválaszthatjuk, így a mindig áhított szépség/rondaság nem kerül semmibe, valamint anonimitásba burkolózunk, ezért már sikerélménnyel indulunk: jóval extrovertáltabbak, bátrabbak leszünk, megtalálunk olyan ösvényeket, olyan módszereket, amiket eleddig nem használtunk, azt hittünk nem vagyunk képesek rá - az agyunk pedig azt hiszi, hogy mi tettük meg ezeket a dolgokat, nem tesz különbséget a való élet és a virtuális tér között. Így szépen lassan átíródik az énképünk is. Kérdés, hogy mennyire messzire megyünk el, a virtuális önmagunkkal...

Az a hír járja, hogy neten bármit lehet, mert nincs fék, ami megállítsa az egyént. De igen, van. Ez nem más, mint a szociális érzék: mindenki szeret valahova tartozni, ez a szociológia egyik alaptétele. Amennyiben a virtuális énképünk valamilyen illegitim, közösségellenes tettet követ el, úgy annak vannak szankciói: a közösségből való kivetés, letiltás, etc., néhol erősebb ez a fék, mint a való életben, hiszen bizonyos tettekért még a virtuális énünket is elveszíthetjük. Kivetnek a közösségből, lebegünk az űrben, önmagunkkal maradunk. A játékban az egyik legfontosabb dolog, hogy valaki játszon is velünk, így mindig a csoport normáiba ütközünk. Akkor van sikerélményünk, ha tapsolnak nekünk, és ez csak úgy érhető el, ha a csoport normáit betartjuk. De a dolog oda-vissza működik: aki szociálisan alulfejlett, az a virtuális térben sem fog tudni érvényesülni, hacsak nem tanulja meg a szabályokat. De ha törekszik rá, az azt eredményezi, hogy a való életben is fejlődik a szociális én: megtanulunk csapatban dolgozni, kapcsolatot tartani, morált építeni, irányítani, vagy éppen parancsokat fogadni.

Így lelki mechanizmusaink megváltoznak, átkereteződik a személyiségünk, az eleddigi beidegződéseink, amelyeket a valóságban történt tapasztalataink alapján alkottak meg, kitolódnak. Nem ördögtől való dolog ez: amikor kisgyerekként babáztunk, katonásdit játszottunk, ugyanez történt. Önmagunk vetületét alkottuk meg, beágyazva vágyainkat, fantiáziánkat: ez felnőttkorra sóvárgássá, vagy gonddá alakul, ezért nem hat pozitívan az énképre - a virtuális képünkkel ellentétben!

A másik igen fontos észrevétel, amelyet sikerült megcáfolni, az az, hogy a játék elszigeteli a valós társas kapcsolatokat. Ugyanis az a tendencia alakult ki, hogy akik ugyanazzal a játékkal játszanak, vagy egyáltalán, csak valamilyen játékkal játszanak, könnyebben találnak egymással beszédtémát, könnyebben elegyednek szóba. Könnyebben szólítanak meg idegeneket, és jobban felismerik az alá-fölérendeltségi viszonyt.

Persze a játéknak a túlzásba vitele torz énképet is eredményezhet, de ehhez az kell, hogy az ember énképében már benne legyen a hatalomvágy, agresszió, amely valószínűleg a szorongásokra vezethető vissza. Kellő arányban alkalmazva viszont jótékony hatással lehet az alanyra. Így a játék eszköz lehet arra, hogy szociális érzékünk fejlődjön, hiszen olyan döntéseket kell meghoznunk, olyan feladatokra vállalkozhatunk, amelyekre a való életben nincs példa. Az inverzivitás következtében ezeket a tapasztalatainkat a munkánkban, családunkban felhasználva, sokkal merészebbek és sikeresebbek lehetünk.

 

 

 

 
Címkék:
vissza
Admin
szerkesztő
 
 
 
Most itt vannak
 
nincsenek hozzászólások
Eddig 0 hozzászólás érkezett. Legyél Te az első!
 
töltés...
Hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be az oldalon!
Hozzászólások betöltése...
 
 
 

Counter-Strike videók

 

CS2HU Steam csoport

 
1022játékos
153online
41játékban

Utolsó hozzászólások

 

Ajánló

 

Counter-Strike képekben

 
 
kép 639
 
1490
 
 
 
kép 4530
 
1513
 
 
kép 5163
 
2432
 
 
 
kép 5324
 
2494
 

Counter-Strike Hírlevél

 
Iratkozz fel CS2HU hírlevelünkre!
Hírlevelünkkel értesülhet a Counter-Strike sorozat világának legfontosabb híreiről.

Counter-Strike a facebookon

 

A Counter-Strike hírei

 

Logitech G600 MMO csak játékosoknak

Nem kevesebb mint húsz különálló gombbal szerelte fel a Logitech legújabb, leginkább stratégiai és online játékosoknak szánt számítógépes egerét.
június 18. - callofduty.hu

Kacsák a myRevenge-ben

A címből talán már sokan kitalálhatták, hogy miről is szól jelen cikkünk: a német szervezet újfent Magyarország felé vette az irányt és igazolt le egy tehetséges CSS felállást.
május 26. - counter-strike.hu

Online Gaming Championship Invite

Már elég régóta megy a mozgolódás a háttérben, ám kis hazánkra fókuszált terveinket most sikerült véghezvinnünk. Ez a terv nem volt más, mint az OGC Kft. nevéből érkező Online Gaming Championship versenysorozat, mely hamarosan el is kezdődik Counter-Strik
május 05. - counter-strike.hu

eSport ösztöndíj

Emlékszik még valaki a Corvinuson megtartott WoW-os közgazdaságtan előadásra? Sokak számára meglepő volt, mint ahogy az utóbbi években számtalan más játékostársadalombeli epizód. Laikus ismerőseim a mai napig kétkedve fogadják a téma legmeghökkentőbb szto
április 23. - counter-strike.hu

Csalt az aTTaX a CPHGames-en?

A Team ALTERNATE alsóági ellenfelei csalással vádolták meg a német szervezet Counter-Strike: Source játékosait.
április 10. - counter-strike.hu