Cirka másfél hete adtunk hírt arról, hogy a március végén megrendezésre kerülő ICL-re szervezünk egy kvalifikációs tornát a NetCups versenyszervező portállal karöltve. A hét elejéig inkább pesszimisták voltunk a létszámmal kapcsolatosan, ám az elmúlt két napon több csapat is regisztrálta magát mind a NetCups.eu, mind a lanseries.hu oldalon annak érdekében, hogy részt vehessen a vasárnap rajtoló tornán.
Többen is felvettétek velünk a kapcsolatot a szabályzat vagy éppen a mappool után érdeklődve. Most talán minden kérdésetekre megkapjátok a választ! Kivéve persze a pályákat, hiszen arról Ti magatok dönthettek, hogy mely mapok szerepeljenek a NetCups ICL kvalifikáció elnevezésű online bajnokságon. Öt pálya adott, azokból elvenni nem lehet, ezekhez csatlakozik még két opcionális map, a de_mill_b2 és a de_cache. Kérünk minden résztvevő csapatot, hogy delegáljon nekünk egy játékost, aki tolmácsolja az adott együttes döntését: Szeretnék-e, hogy bekerüljön a de_mill_b2 és a de_cache a lent látható listába, avagy nem. Természetesen a vétózás érdekében csak két lehetőségetek van: Vagy bekerül mindkét pálya, vagy nem kerül be egyik sem. Ennek fényében várjuk a szavazataitokat hozzászólás formájában.
Íme talán a legfontoss információ, a mapok listája:
- de_dust2_se
- de_inferno_se
- de_mirage_csgo
- de_nuke_se
- de_train_se
- illetve de_mill_b2 és de_cache szavazás
- A NetCups ICL kvalifikáció egy online verseny, melyet Counter-Strike: Global Offensive játékban rendezünk meg.
- A versenyen csak és kizárólag magyar csapatok vehetnek részt, akik versenyünkre NetCups.eu és a lanseries.hu oldalakon leadott jelentkezés nyomán kerülnek be.
- A csapatkapitány felelőssége ismertetni és betartatni a társaival a szabályzatot. A szabályzat nem ismerete nem mentesít annak betartása alól!
- A 4 darab Counter-Strike: Global Offensive szervert a Synapse Hosting boztisítja számunkra. Minden egyes mérkőzést ezeken, vagy adott esetben saját a szerveren kell lejátszaniuk a csapatoknak – tehát saját szerver megléte esetén a lehetőség adott a választásra.
- Bármely admin felmehet a szerverekre felügyelni az adott mérkőzést.
- A bajnokság ideje alatt lesz lehetőség játékos cserére. Annak érdekében, hogy nullára szorítsuk a noshow defwinek számát, 3 helyen is változtathatnak majd a csapatok az indulást követően. Természetesen az új játékosoknak is érvényes regisztrációval kell rendelkezzenek.
- Minden fordulónak lesz egy default, előre megadott időpontja, ám nem muszáj a megadott időpontban lejátszani a mérkőzéseket – A csapatok egymással egyeztetve új időpontot is meg tudnak adni a CS2HU oldalán az adott párosításnál a Mérkőzések és Fogadás menüpont alatt. Kérjük, hogy az időpont egyeztetést a CS2HU oldalán a szóban forgó mérkőzés oldalán bonyolítsátok le, hogy az adminok is tisztában legyenek az új időponttal. Az adott párharcot legkésőbb a rájátszás első napjáig le kell játszaniuk az érintetteknek, máskülönben az adott összecsapást eredmény nélkül töröljük.
Lebonyolítási rendszer
- Mostani versenyünk egy 12 vagy 16 csapatos liga, mely csoportkörök és egy 8 fős Single-Elemination ágrajzon keresztül fog minket végigkalauzolni a megmérettetés során.
- 12 résztvevő esetén minden csoportból 4, 16 csapat esetén minden csoportból 2 csapat jut a rájátszásba.
- 12 résztvevő esetén 2 darab 6 fős, 16 csapat esetén 4 darab 4 fős csoportot sorsolunk.
- A kiemelések, a seedeket a korábbi eredmények alapján készítjük el, tekintettel minden korábbi versenyszámra, legyen akár szó Counter-Strike 1.6-ról, Source-ról vagy a Call of Duty szériáról.
- Minden körben meghatározott lesz a map, melyen játszani KELL! Ezt is sorsolás útján döntjük el.
Mérkőzések lebonyolítása
- A mérkőzések kezdetén késkör dönti el, hogy mely csapat kezd Counter-Terrorist, és melyik Terrorist oldalon. Értelemszerűen a késkör győztese dönthet, hogy támadóként avagy védőként kezdené a mérkőzést.
- Rájátszásban Best-Of-Three (BO3) rendszer fog életbe lépni, tehát legalább 2 pályát kell nyernie a későbbi győztes csapatnak a továbbjutás érdekében.
- Vétózás menete: késkör de_dust2_se mapon. A késkör győztese választja ki az első mapot, ami NEM szeretne játszani, ezután a késkör vesztese egy szintén kiválasztja azt a pályát, amin NEM szeretne játszani. Ezután a késkör győztese választja ki az első mapot és azt, hogy melyik oldalon szeretne kezdeni, majd a késkör vesztese a második mapot és azt, hogy ott melyik oldalon szeretne kezdeni. A megmaradt 1 pálya lesz a 3. map, ha szükség lesz rá, ahol újfent késkörrel döntik el a csapatok, hogy ki melyik oldalon fog kezdeni.
- Rendszer: MR15, a 16. nyert körig tartanak a mérkőzések.
- Köridő: 2 perc
- Kezdőpénz: $800
- Hosszabbítás: MR3 + $10000 kezdőpénz
- Maximálisan vásárolható gránátok száma és elosztása: 4 darab gránát, 2 flash max.
A versenyen használt pályák
- de_dust2_se
- de_inferno_se
- de_mirage_csgo
- de_nuke_se
- de_train_se
- illetve de_mill_b2 és de_cache szavazás
Alapvető szabályok
- Óvás csak a mérkőzés végeztével lehetséges. Amennyiben ez nem történt meg a mérkőzés vége után 15 percen belül, ezután a mérkőzés eredménye megmásíthatatlan.
- Bármilyen bug/exploit kihasználása tilos!
- Szerveroldali hiba felbukkanása, ám annak nem jelzése esetén a mérkőzés újrajátszására, esetlegesen a körök újraindítására nincs lehetőség!
- Esetleges kifagyások, egyéb játékos problémák esetén használható a pause funkció. Ennek mennyiségbeli korlátja nincs, ellenben maximális hossza 5 perc. Ha egyéb olyan hiba lép fel, melynek kiküszöbölése hosszabb időt vesz igénybe, ez esetben az admin jóváhagyásával a pause meghosszabbítható.
- Ha egy mérkőzés félbeszakad szerveroldali probléma miatt, akkor 3 kör után $5000-os kezdőpénzzel folytatható a mérkőzés az addigi elért eredmények megtartásával. Ha 3 kört még nem játszottak le az érintettek, akkor elölről kezdődik az összecsapás.
- Félidei screenshotok készítése kötelező, ahogy status screenshotoké is! Utóbbit a csapatkapitányok, előbbit bármely játékos készíthet, a lényeg az, hogy mindenképpen legyen bizonyítva a végeredmény!
Bűntetések
- Pálya bug kihasználása: 3 kör levonás
- Csalás vagy egyéb segédprogram használata: kizárás, illetve eltiltás a további NetCups és CS2HU versenyektől.
- Körlevonások esetén a levont körök hozzáadódnak a másik csapat nyert köreihez!
Készült az ICL CSS szabályzat alapján.