Az általam két legfontosabbnak vélt kérdés és válasz:
Mikor kezdődik a liga?
A liga tervezett indulása a nevezési határidő lejárta után 1 héttel van, vagyis december 13. Ettől a dátumtól kezdve lehet egyeztetni a csoportmeccseket. Fontos tudni, hogy amennyiben nincs meg a minimum csapatlétszám a ligán, akkor számítani fogunk külföldi csapatokra is. Ebben az esetben a nevezési határidőt kitoljuk, de reméljük erre nem kerül sor. Ha mégis, akkor az új nevezési határidőhöz képest 1 héttel később fog kezdődni a liga.
Milyen lesz a lebonyolítási rendszer?
A csapatok minden játékban csoportokba lesznek osztva. Csapatszámtól függetlenül összesen 8 csapat fog továbbjutni a rájátszásba. Ez persze módosul, ha minimum 32 csapat vesz részt a ligán 1 játékon belül. Ez az a minimum korlát, mikor 2 divíziót indítunk és ilyenkor mindkét divízióból 8-8 csapat fog továbbjutni. Ebben az esetben LAN-on csak az első divízió továbbjutottjai fognak játszani.
Egy-egy csoportmeccset meghatározott időn belül kell lejátszani. Az időkorlát függ attól, hogy hány csapat indult az adott játékban a ligán. Ezt egy táblázattal szemléltetem:
8 csapat esetén | 16 csapat esetén | 32 csapat esetén | |
Időkorlát | 7 nap | 7 nap | 4 nap |
Ez nem fix, fenntartjuk a változtatás jogát, hiszen nagy valószínűséggel nem pont a táblázatban megadott csapatlétszám fog résztveni a ligán.
Az ünnepek alatt plusz időt fogunk adni a csapatoknak, hogy lejátsszák a megadott mérkőzéseiket. Ezt fixen be fogjuk határolni, egyelőre úgy néz ki, hogy az alap időpont kétszeresét fogjuk adni az adott mérkőzés lejátszására.
Azok a csapatok, akik nem jutottak tovább a csoportból, interneten fognak megmérkőzni egymással egy kupa formájában. Ennek rendszere SE BO3 lesz, hisz sokak szerint itt jobban kiderül ki a jobb csapat.
A továbbjutott csapatok a LAN-on szintén SE BO3 rendszerben fognak játszani, de a liga alatt folyamatosan figyelni fogjuk a csapatok véleményét és a nemzetközileg leginkább használatos rendszert. Ha változás történne, arról időben tájékoztatni fogjuk a csapatokat, és ennek érdekében már most is várjuk a véleményeket a hozzászólásokban.
A mérkőzéseket saját szerveren kell játszani vagy a TGL biztosítja ezt a játékosok számára?
Egészen biztos, hogy a TGL szerverein kell majd játszani. Ebből adódóan a config-gal nem kell foglalkoznia a játékosoknak.
Milyen anticheat kell?
Ezt egyelőre csak Counter Strike: source játékra tudom biztosan mondani, mivel a két cod játékban folynak az egyeztetések. CSS-ben nem lesz kötelező anticheat program, de mivel a TGL szerverein lesz az összes meccs, ezért mindegyikről lesz TV demo. A TV demok maximum pár nappal a meccs után elérhetőek lesznek mindenki számára a TGL weboldalán a letöltések menüpont alatt.
Mi számít óvásnak?
Óvásnak az számít, amikor a vesztett csapat jelzi az adminok felé, hogy szerinte az ellenfele tisztességtelen eszközökkel győzött. Reméljük ebből nem lesz sok, hiszen a legtöbb meccset megpróbáljuk felügyelni, tehát a mérkőzés alatt is várhatóak adminok a szerverre. Ha mégis óvás érkezik, akkor az adminok újra megnézik a demot, majd mielőtt a döntésüket nyilvánosságra hoznák, pár független ember véleményét is kikérik. Így próbáljuk elérni, hogy a döntés a legbiztosabb lábakon álljon.
2. Rész
Várjuk a kérdéseket!