Üdv újra mindenkinek! Örömmel kezdtem bele a legutóbbi cikk folytatásába, hisz a hozzászólások nagy része
pozitívan fogadta az írást és többen kértétek a
2. részt. Természetesen, ahogy vártam néhányan említettétek, hogy kicsit túl "gyépés" a szöveg, de ha már csak egy rövidítés jelentésére jöttetek rá, az is megérte. Szeretnélek minden egyes alkalommal emlékeztetni titeket, hogy a cikksorozat
Whisper - egy külföldi játékos - munkájának köszönhetõ. Ez a cikk pusztán
segítség, segítség kezdõ klánoknak és akár haladóknak is, célja, hogy nyújtson egyfajta
pluszt, amit mindenki eldönthet, hogy használ-e avagy sem. Remélem mindenki számára lesz benne valami hasznos, ami jobbá teszi a játékotokat.
Kellemes olvasgatást!
War Strats 2. Szervezés, Pénz, Spawn
Archív cikk áttöltve: 2012/03/29 · Eredeti szerző: paTrik
3. Szervezés
1. Mindenképpen legyen valamilyen elõre készített taktik vagy terv. A rossz taktik is jobb, mintha fejetlenül szaladgáltok összevissza a pályán. A taktikot gyakorolni kell pcw-ken, minél többször és legyen egy-két "B" terv is, ha az alaptaktik csõdöt mond.
2. Ha egy taktik többszöri próbálkozás után is teljesen reménytelen, akkor felejtsétek el. Felesleges nagy szenvedések árán betanulni egy számotokra nehézkes taktikot, ha van könnyebb út. A taktik célja a kör megnyerése minél kevesebb áldozattal, mert hiába nyeritek meg a köröket, ha közben folyamatosan elhaltok és kevés a pénzetek.
3. Tartsátok magatok a taktikhoz, és ne úgy gondolkozzatok, hogy én elmehetek másmerre mert úgyis vannak még 4-en rajtam kívül. Ez a legrosszabb hozzáállás, inkább halj meg a csapattal együtt, és váltsatok taktikot, minthogy te legyél a bûnbak, aki külön utakat jár. A taktikokon pedig mindig legyen ott mindenki, és mindenki tudja, mi a másik feladata, ha esetleg cserére kerülne sor, mert az se kellemes, amikor a döntõ pillanatokban kell elmagyarázni az embernek a feladatát.
4. Az idõzítés nagyon fontos. Egy egyszerû stratégia is hatásos lehet, ha pontosan végzitek el a dolgokat.
5. A flasheléseknél próbáljatok kettesével lenni, egy, aki dobja és egy, aki védi a dobó embert, majd a flash után egybõl el tud indulni a bevakított területre.
6. Az irányító szerepe nagyon fontos. A legjobb klánok játékosai tudják a dolgukat, de így is szükségük van egy irányítóra, aki a kör elején elmondja mit hogyan, ill. ha lehet, legyen egy pótember is, aki az irányító halála esetén tovább vezényli a csapatot.
7. Néhány taktik a spawn-tól függ. Vagy, ha nem is az egész taktik múlik rajta, hanem az egyik ellenfél könnyû kilövése; sok gyakorlással mindenki tudja, hogy melyik helyeken lehet ezt a spawn elõnyt kihasználni és esetleg kiszedni egy embert, ezzel nehéz helyzetbe juttatni az ellenfelet. 8. Fontos, hogy figyeljétek az ellen támadását, illetve védekezését, ha észreveszitek, hogy többször is ugyanazt játsszák be, akkor egy kis gondolkodással könnyen meg tudjátok õket fogni.
9. Tanuljátok be a füstök megfelelõ használatát, hogy tényleges fedezéket nyújtson az AWP-sek ellen, és az is fontos, hogy ne a saját csapatotokat akadályozza. Szerencsére a Source-ban vastagabb a füstfelhõ, míg 1.6-ban kettõ is kellhet ennek a hatásnak az eléréséhez. Bár ott a füst gyorsabban kibontakozik.
10. Ne rendezkedjetek be egyfajta védekezésre. Ha az ellenfél kiszúrja, hogy 5 körön keresztül ugyanúgy álltok fel, akkor könnyedén átveheti az irányítást, akármilyen jó is a védelmetek, mert onnantól kezdve, hogy tudják hol vagytok, az olyan mintha wallhack-el játszanának és így az esélyeitek a kör nyerésére csökkennek.
11. Ne dobáljátok el az összes flash-t egy helyre egyszerre, mert két flash egymás után ugyanoda annyit ér, mintha egy flash-t dobnál. Ha az elsõ flash után vársz egy picit, aztán dobod el a hatás sokkal tovább tart és valószínûbb, hogy a másodikba már tényleg belenéznek.
4. Pénz, Spawn
1. Ne vásároljatok egybõl, várjátok meg az irányítót, mit mond. A legrosszabb, ha az egész csapat sk-zik te meg szaladgálsz egy ak-val, vagy épp fordítva.
2. Természetesen az irányítónak a lehetõ leggyorsabban kell mondania a vásárlási stratégiát, akár sk-ról van szó, akár teljes vásárlásról.
3. Legyenek bindeléseitek a sokszor használatos fegyverekre, páncélokra, gránátokra és defuse kit-re. /a bindelésrõl is lesz késõbb szó, azoknak, akik még nem ismerik mi is ez és nem tudják, hogy kell csinálni/ 4. Ne "újítsd" fel a páncélt minden körben, ha még a páncél védelme nem esett 30 alá, mert csak onnantól fogy el elõbb a páncél, mint az életed.
5. Ha már megvetted a sisakos páncélt és javítani akarod, elég megvenni a sima kevlar-t, az felújítja az egészet.
6. Spawn után írjátok be közösbe, hogy álltok pénzügyileg, így segítve az irányítót. 0, ha semmilyen puskára nincs pénz, 1, ha van pénz puskára és páncélra, 2, ha tudtok venni awp-t vagy puskát és páncélt venni plusz még egy fegyvert valamelyik csapattársnak.
7. Ha sok a pénzed ajánld fel, hogy veszel fegyvert a másiknak, mert lehet, hogy õ is meg tudja venni, de csak páncél vagy gránátok nélkül és rajta múlik a kör, és ha vesztitek a következõ körben mindenki rosszabbul fog állni.
8. Az ellenfélre is figyeljetek oda, hogy állhatnak anyagilag, mennyire volt könnyû õket lelõni, milyen fegyverrel álltak fel.
9. Az AWP mentés nagyon fontos dolog, a kör vége után dobjátok az awp-s embernek a fegyót, és ne vegyetek magatoknak puskát, azt majd megveszi az awp-s. Õ mindenképpen jól jár ^^
10. Elõnyös nem venni töltényt addig, amíg a többi felszerelést nem vetted meg, mondjuk 50$ miatt nem tudsz venni egy defuse kit-et, csak azért mert 90 töltényt vettél az AK-ba, amit szinte biztos, hogy nem fogsz kilõni. Vagy mondjuk nem tudsz venni egy füstöt, mert 30 golyót vettél az AWP-be.
Elérkeztünk a mostani rész végéhez, a következõben a kommunikációról, hangokról és mozgásról lesz szó, de a késõbbiekben konkrét vásárlási taktikok is lesznek, fegyvertáblázatok és talán egy titkos projektre is sor kerül, ha lesz érdeklõdés az ügyben.