A VALVE fórumjain már sok kritika érte a molotovot és az ESWC után a profi játékosok se voltak vele teljesen megelégedve,ahogy a mondás is tartja a puding próbája az evés....A játék szerkesztői eleget tettek a közöségnek és átszabták a kért dolgokat. Ez azonban nem az egyetlen jelentős változtatás. A VALVE ugyancsak foglalkozott azzal a kéréssel is,hogy például ha a Terroristák a fegyver mentése mellett "voksolnak" akkor bizony a pénzük ugyanannyi marad mint ha meghaltak volna. Ez a változás azért is volt szükségszerű,hogy a GO-t összhangba hozzák az 1.6-al és a Source-al, tehát ha egy terrorista idővel veszít kört akkor nem kap érte dollárt amiért fegyvert vehetne csak a mentett fegyver marad meg.
Továbbá az említett GOTV-t is átformálták némileg,hogy a specatoroknak még élvezetesebb legyen egy-egy meccs és persze a streamerek számára is könnyebb legyen. A térképen láthatóbb lesz mostantól a bomba főleg az,hogy hol esett. A játékosok pénze spectator módban megtekinthető lesz mind támadó mind pedig védekező oldalon is a scoreboard-on.
A legjobban vitatott téma a molotov most górcső alá kerül:
A híresztelések szerint sok dolgot váloztattak rajta de ebből csak néhány fontosabb dolog valósult meg a leírtak szerint. Az egyik talán az,hogy a robbanó gránát nem fogja kioltani a tűzet ellenben a füst gránát igen. Ami még talán fontosabb információ az , hogy a tűz egy kicsivel gyorsabban terjed viszont a lassítást kivették belőle ezért nem fogja meg a tűz olyan drámaian a rushokat mint előtte.
A fontosabb dolgokat azt hiszem leírtam viszont ha valaki szemezgetni akar az újításokkal annak leírom azt is. --->
[ GOTV ]
- As a GOTV client spectator, the flangbang effect from first person is now reduced a bit and there is now text that says "(BLINDED)"
- Fixed overhead targetIDs not showing sometimes when spectating with XRay mode on.
- Added a convar "cl_teamid_overhead_maxdist_spec" that can set the max distance overhead TargetIDs will show up when spectating
- Changed player target selection input from hardcoded number keys to keys bound to "slotN" commands.
- Changed X-Ray toggle key from hardcoded 'X' to whatever is bound for "radio2", which defaults to 'X'.
- Fixed health/armor/ammo of the spectated target not being displayed as a GOTV client.
- Made bomb visible in GOTV clients' map overview at all times.
- Fixed money not showing up in GOTV scoreboard for either teams.
- Fixed flashbang effect flash retriggering when changing spectator target.
- Fixed missing winpanel when GOTV spectating.
- Revised GOTV autodirector behavior.
[ MISC ]
- Repacked content to reduce CS:GO disk usage from 6GB to 4.8GB.
- Implemented separate sound for distant grenade explosions to make the distance easier to gauge. Sound crossfades near and distance sound between 800 and 2800 units.
- Reduced audible distance of scope zoom.
- Fire devices have been modified ( Molotovs and incendiary grenades ):
- Fire can now be extinguished by smoke grenades and deployed smokes now deny fire device detonation and spreading.
- Fire now spreads a bit faster and not quite as far.
- Fire "tagging" slowdown has been removed.
- Adjusted fire armor penetration value.
- Fixed Terrorists getting loser bonus payout for running down the clock. Now Terrorists get no income if the round timer runs out.
- Armor Penetration is now shown for weapons in the buy menu.
- 3rd person and first person default duck speed has been slightly increased.
- Tapping the duck key frequently in short intervals will cause your duck to slow, but cools down very fast.
- Smoke grenade visibility inside a smoke has been reduced to give less advantage to players inside and more to players outside.
- Design changes for Scoreboard
- Added team names to scoreboard.
- Made score more prominent.
- Win banner states are now team specific.
- Design change for win panel and alert messages.
- Server log changes:
- Added xyz coordinates to messages.
- Added nade messages.
- Added team change messages.
- Added 'assist' messages.
- Fixed a case of loss of mouse and keyboard input.
- Server browser filter settings are now saved.
- Big Picture Support
- Fixed not being able to dismiss server browser dialog with controller.
- Added ability to disable all controllers.
Közreműködtek és segítettek,hogy egyensúlyban legyen a frissítés minden eleme:
NiP, Ubinited, Team ALTERNATE, Area51, Mousesports, Anexis, FM.TOXiC, VeryGames, RegnaM.